A celebség háttere
Sokan összekeverik a fogalmakat: sztár és celeb. Pedig ezek között sok szempontból hatalmas a különbség, múltban, jelenben és a leginkább a jövőben.
Manapság, főleg hazánkban, sok színészre, előadóra, zenészre, énekesre, műsorvezetőre rásütik azt a bélyeget, hogy celeb. Lehet, hogy ezen rengetegen egyáltalán nem akadnak fent, pedig a dolog sértő is lehetne. Mert a sztárság és a celebség fogalma alapjaiban különbözik egymástól.
Míg a sztárok önerőből, vagy beleszületés (például királyi családok) által keletkeznek, addig a celebek kitalált figurák, ha úgy tetszik termékek. Ezt a terméket a média alkotja, méghozzá olyanra, ami neki tetszik és amivel eladható lesz az adott dolog. A celeb dolga csak annyi, hogy szerepeljen, a többit, a hátteret megoldják helyette.
A celebnél hiányzik a fokozatosság, azaz hirtelen lesz ismert. A sztárok általában apránként lépegetnek felfelé a népszerűséghez vezető úton, még az említett beleszületés sem tekinthető váratlan sztárságnak, hiszen a szóban forgó családok évszázadok óta felkészültek, kódoltak erre az irányvonalra, szerepre.
A másik, még fontosabb különbség: az érték. A celebek nem képviselnek értéket. Sokszor nem is tudjuk, hogy miért az adott figura szerepel a tévében, vagy az újságban. Mit csinál ő, mire képes, azaz mitől sztár? Hát ez az, a szó eredeti értelmében ők nem tekinthetők sztároknak. A tömegek pletykálkodási igényeit és kíváncsiságát kielégítő, csinált, pénzcsináló karakterek.
A celebeken rengeteget köszörüljük a nyelvünket, miközben nagyon-nagyon sokan irigylik őket, de ha a fogalom mögé nézünk, rájövünk, hogy semmi irigylésre méltó nincs az ő világukban.
Először is nagyon sokan egyáltalán nem tudják feldolgozni a hirtelen jött népszerűséget és a tartalomnélküliség később bizony vissza is üthet. Az alkotott karaktereket, kevés kivételtől eltekintve, elfelejtik, azok lejárnak, kiüresednek, a mögötte lévő ember pedig ezek után csak nagyon nehezen találja meg a helyét a világban. Azaz a csúcs számukra csak egy rövid, gyorsan múló élvezet, ráadásul a legtöbben sokkal többet veszítenek a celebséggel, mint amit nyernek.
Fotó:
pixabay.com
A social media új biznisze: Az influencer sportitalok
Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.
Éjszakai agymosás
Még ma sem értjük teljesen, mi történik ilyenkor a szervezetünkben, sőt az sem egészen világos, hogy miért van egyáltalán szükségünk alvásra.
Koszos hatású farmer és cipő egy vagyonért?
A minap olvastam, hogy Jennifer Lopez egy piszkos, de elképesztően drága farmerban járta New York utcáit. A művésznőről tudjuk, hogy szereti kipróbálni és megmutatni az újabbnál újabb stílusirányzatokat, ám ezúttal lehet, hogy kicsit túllőtt a célon? Egy koszos farmerban járta New York utcáit, amelynek ára megdöbbentő.
Kék zónák
A születéskor várható átlag életkor a Földön a férfiak és nők esetében is 60 és 70 év közé tehető, viszont vannak olyan helyek a bolygón, ahol ezt a számot jócskán túllépik az ott lakók. Ezek a kék zónák.
Sikeres vesetranszplantáció állatból emberbe
Első nekifutásra talán meredeken hangzik, mégis van létjogosultsága az úgynevezett xenotranszplantációnak. Tudósok ezúttal immár második alkalommal ültettek át malacvesét emberi testbe. De hogyan is lehetséges ez?