Menü

Egyhetes nyaralásra telik a magyar fiataloknak

  • Dátum: 2014.08.08., 18:21

Kis spórolással legfeljebb egy hetet tölt pihenéssel az átlagos magyar fiatal - derül ki a K&H pályakezdők körében végzett felméréséből, amelynek eredményét pénteken jutatták el az MTI-nek.

A közlemény szerint miközben a teljes lakosság kétharmadának nincs pénze arra, hogy utazzon, a K&H által vizsgált 19-29 éves városi fiatalok közel fele mondta csak azt, hogy nem volt, és nem is megy nyaralni.    

A  többiek átlagosan 8,3 napot szánnak nyaralásra, 60 százalékuk 7 napot vagy kevesebbet. Ők legszívesebben vízpartra mennek, kirándulnak, vagy túráznak. Kéthetes kikapcsolódást kevesen, mindössze negyedük engedhet meg magának, ennél hosszabb utazás pedig már csak a fiatalok töredékének fér bele az idejébe vagy a költségvetésébe - írták.    

A felmérés szerint nyaralni többségében a fiataloknak az a rétege megy, akiknek nem kell különösebben spórolni erre, vagy legfeljebb 3 hónapig tesznek félre arra, hogy pihenhessenek. Ők átlagosan 79 ezer forintot költenek nyaralásra, de közel felük csak 50 ezer forint alatti összeget szán ilyen célra.     

Ötödük külföldre tervezi a nyaralást, 44 százalék belföldön nyaral. A 2013-as adatokhoz képest duplájára nőtt azok száma, akik rokonaikat látogatják meg egy külföldi utazás alkalmával.    

A K&H felmérésének összesített adatai szerint a fiatalok többsége, közel 70 százalékuk maga teremti meg a nyaralásra a pénzt, és csak 20 százalék körüli azok aránya, akik a szülők támogatására hagyatkoznak ezen a téren.     

Legtöbben a budapesti fiatalok közül mennek nyaralni (68 százalék). Kelet-Magyarországon a fiatalok kevesebb mint fele (47 százalék), a kisebb városokban lakóknak pedig mindössze 44 százaléka utazik el nyáron valahova.   

A K&H pályakezdők jóléti indexe megállapításához negyedévente 500, 19 és 29 év közötti fiatalt kérdeznek meg interneten kiküldött kérdőív segítségével, amelyet a válaszadók önállóan töltenek ki. A kutatás a városi népességre terjed ki és reprezentatív a nem, a korcsoportok, a befejezett iskolai végzettség és a régiók tekintetében.

Forrás:
MTI

Fotó:
pixabay.com

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.

Eladó nélküli nonstop boltok nyitnak hamarosan Magyarországon

Új boltok nyílnak Magyarországon: sosem zárnak be, és nem lesz bennük eladó! Kassza és eladó nélküli, éjjel-nappal nyitva tartó boltok érkeznek Magyarországra, az első üzletek pedig várhatóan nyáron nyitnak majd-olvastam a neten a minap.

A horkolás és kialakulása, okai, jellemzői

Maga a horkolás nem betegség, önmagában csak ártalmatlan hangjelenség, ugyanakkor az említett éjszakai légzéskimaradásokat jelentő alvási apnoé szindróma részjelensége is lehet, amit egészségügyileg komolyabban kell venni, mint a szimpla horkolást.

Mi egy coach feladata?

Sok helyen találkozhatunk coach-okkal, ez a szakma egyre szükségesebbé és népszerűbbé válik, de talán teljesen egyértelmű mindenkinek, hogy mit is csinál egy coach, mi a feladata. Nézzük ki ő és mit csinál?