Menü

Water your body: az alkalmazás, amely segít eleget inni

Kell a víz a testének! Igen, a víz, legyen az akár csapvíz, tisztított víz, ásványvíz, vagy forrásvíz – de víz legyen. Ezen kívül talán még a zöldtea alkalmas (mértékletesen), hogy pótolja a szervezet számára szükséges folyadékot. De sem a feketetea, sem az üdítők, szörpök, alkoholos italok nem alkalmasak arra, hogy valóban hidratálják a testet. Így a vízfogyasztás nagyon fontos. Sok orvos vallja, hogy ez az egészséges szervezet legfőbb alapeleme, és rengeteg betegség oka csupán az, hogy valaki nem iszik elegendő folyadékot.

Ezt azonban nem is olyan könnyű kivitelezni. Elhatározzuk, hogy igen, mától aztán…! Bepakoljuk a vizespalackot a táskánkba, a kocsiba, és három nap múlva már csak azt vesszük észre, hogy ugyanúgy elfelejtettünk eleget inni – de legalább mindig kéznél van egy fél kilós – másfél kilós súlyzónak használható flakon. Ismerős ez a szituáció önnek is? Akkor tanuljon meg inni!

Az egyik jó módszernek tartják, ha felosztjuk a napot az ivások időtartama szerint is. A reggeli fogmosás előtt fél liter, majd délelőtt még fél liter, aztán ebédkor, uzsonna idején, majd a vacsora körül szintén fél-fél liter vizet ajánlott meginni. Így már összejön napi 2,5l víz elfogyasztása, ami nem rossz… De ha még így is elfelejt inni, akkor használja eszének ismét az okostelefonját! Lassan elmondhatjuk, hogy mindenre van egy jó alkalmazás – igen, a vízfogyasztásra is.

A legkedveltebb ezek közül a Water your body, amelyet nagyjából 90 ezer felhasználó telepített már a Google Play áruházban ingyenesen, de az App Store-ban is elérhető nem egészen 1 dollárért. Ennyit igazán megér az egészségünk, főleg ha egy ilyen praktikus applikációról van szó. Beállíthatja a súlyát, és a meleg, vagy sportolással töltött napokat külön jelölheti, mert akkor a rendszer plusz folyadékbevitelt javasol. Értesít, ha innia kell, így nem fogja elfelejteni! Beállíthatja, hogy mit és mennyit ivott: víz, sör, üdítő, vagy kávé, csészényi, pohárnyi, flakonnyi, stb. Így hiteles képet fog kapni a folyadékfogyasztásáról: mikor ivott ma utoljára és mennyit, sőt dátum szerint is visszanézheti, hogy mennyit ivott. Akit zavar az értesítés arról, hogy igyon, az ki is kapcsolhatja ezt a funkciót, noha enélkül közel sem olyan hatékony, bár dokumentálásra így is alkalmas. Beállíthat részleges értesítéseket is, ami azt jelenti, hogy bizonyos időszakokban (pl. alváskor) az alkalmazás nem fogja Önt értesítéssel zavarni.

Vigyázzon az egészségére és a hidratáltságára a Water your body-val! 

Fotó:
pixabay.com

Gondolnád?

Gondolnál arra, hogy a rágógumi miatt nem fogysz? Vagy az energiaital miatt? Hogy mi a baj a reggelizőpehellyel és miért nem egészséges a bolti gyümölcsjoghurt vagy salátaöntet?

Az esti étkezésben rejlő praktikák

Egyesek szerint este vétek kalóriát juttatni szervezetünkbe, hiszen arra a mozgáshiány miatt nincs szükségünk, azt testünk nem fogja elégetni, hanem testzsírként raktározza el.

Bőrfeszesítő ételek

Ha végleg le akarsz számolni a gödröcskékkel, akkor azt csak úgy érheted el, ha minden fronton támadást indítasz a cellulitisz ellen.

Van-e olyan, hogy túl sok alvás?

Hogy a kialvatlanság káros, arról mindnyájan hallottunk már, de valahogy sokkal nehezebb elképzelni, hogy létezik túlalvás is. Lehet, hogy csak azét, mert a mai világban a pihenésre is egyre kevesebb időnk jut, ezért el sem tudjuk képzelni, hogy azt túlzásba is lehet vinni.

Ha kell egy kis energia…

Napi energiaszintünk nagymértékben növelhető, ha bizonyos ételeket fogyasztunk. Nincs szükség három-öt presszókávéra délelőtt és energiaitalokra, drága étrend-kiegészítőkre, elég, ha kipróbáljuk a következő tíz szuperételt!