Negyedik alkalommal rendezték meg a Társadalmi Vállalkozások Napját
- Dátum: 2014.10.07., 20:21
- célpont, egészséges ételek, fenntarthatóság, fogyatékos személyek, gazdaság, haszon, innováció, kávézó, könyvkiadó, NESsT, nyereség, ötlet, piac, profit, reklám, Svédország, szálláshely, szappan, szegmens, szociális szövetkezet, társadalmi vállalkozás, turisztikai desztináció, üzlet, üzleti élet, üzleti terv, vásárlóerő, weboldal
Hogy mi is az a társadalmi vállalkozás? Olyan vállalkozásokat jelent, ahol az üzletpolitika ugyanúgy valamilyen innovatív ötleten, üzleti terven, profitorientáltságon alapul, mint egy másmilyen vállalkozás esetében, de a fő célok között az is szerepel, hogy a vállalkozás valamilyen társadalmilag hasznos szerepet töltsön be. Lehet ez a hátrányos helyzetű települések helyzetének javítása, a fogyatékos személyek foglalkoztatása, vagy a fiatalok szemléletformálása, vagy bármi más olyan cél, amely a közösség érdekét szolgálja.
Igazi kihívás ezt a két területet összeegyeztetni. Ennek egyik elterjedő vállalkozási formája a szociális szövetkezet, de más vállalkozási struktúrában is megvalósítható ez a cél. A Társadalmi Vállalkozások Napját 4. alkalommal rendezték meg. A 2014. október 3-án, a Magyar Telekom Székház Tölösi Konferencia Központjában megrendezett esemény egyben szolgálta a társadalmi vállalkozási szektor kapcsolatépítését, ismeretbővítését. Bemutatkozási lehetőséget biztosított a társadalmi vállalkozásoknak a kiállítótérben, ahol csodálatos termékekkel, és lehetőségekkel lehetett találkozni. Voltak itt újrahasznosított farmeranyagból készült ruhák a környezetvédelem jegyében, találkozhattunk azzal, hogy miként válhat turisztikai desztinációvá Magyarország legkisebb települése. Voltak még egészséges ételek, biokenyér, kézi készítésű szappanok, rendhagyó gyerekkönyvek, és még sok minden más – minden pultnál jó volt megállni beszélgetni és nézelődni.
A rendezvényt a NESsT szervezte, amelynek története még 1997-re nyúlik vissza – ekkor alapította meg a szervezetet két társadalmi vállalkozó Budapesten. Nem véletlen, hogy kis hazánk lett a társadalmi vállalkozások egyik fontos helyszíne. A szociális szövetkezetek például sehol nem ennyire elterjedtek, mint Magyarországon, igaz, sokhelyütt nem is ismerik ezt a típusú vállalkozási formát. Abban azért még van hová fejlődni, hogy a társadalmi vállalkozások a hazai gazdaságban mennyire hangsúlyosak, ami a profittermelést illeti. Valószínűleg nem megdöbbentő tény, hogy Svédországhoz képest szinte még fele olyan jól sem teljesítünk, de nézzünk inkább a hazai fejlődést, hiszen a társadalmi vállalkozások száma és gazdasági termelése a duplájára emelkedett az utóbbi években.
A rendezvény nem titkolt célja a társadalmi vállalkozások ismereteinek bővítése, ezért szó volt az ilyen típusú vállalkozások legfontosabb elemeiről: az üzleti és társadalmi tervezésről, a profitszerzésről, a kommunikációról. A NESsT támogatja a kiválasztott társadalmi vállalkozások fejlődését – egy hazai bankkal karöltve pénzjutalomban részesítettek három ilyen szervezetet. Az első helyezett a Szállás Másképp lett. A szervezet e hónapban indítja a különleges szálláskereső oldalát: csakis korrekt áron lévő, de jó színvonalú szálláshelyek keresője lesz az oldal. A még fejlődő weboldalon máris találunk kiváló információkat, például 30 euró alatti toszkán szálláshelyeket, vagy igazán különleges és hangulatos magyar szállás-célpontokat.
A nap végén három társadalmi vállalkozás mutathatta be tevékenységét a nemzetközi zsűri előtt. A Családbarát Város Szociális Szövetkezet hamarosan nyitja a HelloAnyu! kávézót, amely egy családbarát közösségi tér lesz a főváros szívében, ahol lehet majd gyerekkel kávézni, dolgozni és tanulni is. Az X Kommunikációs Központ a projektje, a Hello90 révén olyan weboldalt hozott létre, amely a 90-es években született fiatalok szemléletformálását célozza, hiszen nagyon kevés ennyi idős ember olvas újságot, csak egy szűk réteg foglalkozik a politikával, vagy a hírekkel, a diszkrimináció viszont annál inkább jelen van a köreikben. Mindezt a saját nyelvükkel és stílusukkal kívánják becsempészni az életükbe. Egy ilyen jellegű oldalt olyan reklámozók segíthetnek fenntartani, amelyeknek célja ennek a célcsoportnak az elérése, amelyben komoly vásárlóerő rejlik. A nyertes bemutatkozónak, a fruit of care-nek könnyebb dolga volt, hiszen számára már nem ismeretlen a piac, viszont most a fogyatékos személyek által készített ajándéktárgyakkal ki kívánnak lépni a nemzetközi piacra.
Jó látni, hogy az üzleti életben is létezik egy olyan szegmens, ahol a profit mellett igenis fontos az ember. Sőt nemcsak fontos, hanem a cél egyben nemes értelmet ad a profitszerzésnek. Kiváló lehetőség azoknak, akikben egyszerre lakozik a vállalkozói szellem, és a társadalmi felelősségérzet.
Fotó:
pixabay.com
Strandetikett: néhány szabály, hogy ne legyünk a part réme

A strand a kikapcsolódás, a feltöltődés és a közösségi élmények helye. Azonban ahhoz, hogy mindenki jól érezze magát, nem árt betartani néhány alapvető illemszabályt. Ezek nem szigorú törvények, inkább olyan apró figyelmességek, amelyek megteremtik a békés és vidám hangulatot.
Meditációs asztal – A belső béke szent tere otthonodban

A meditációs asztal egy kisméretű, gyakran alacsony bútordarab, amelyet kifejezetten a nyugodt, elmélyült gyakorláshoz terveztek. Általában fából, bambuszból vagy más természetes anyagból készül, hogy harmonizáljon a csendes, spirituális környezettel.
Kelj fel úgy, mintha szeretted volna – és élvezd a reggelt!

A legtöbb embernek a reggel nem a kedvenc napszaka. Sokan küzdenek az ébresztő csörgése, a fáradt szemek és a rohanás ellen. Pedig a reggel sokkal többet tartogat, mint elsőre hinnénk: egy tiszta lapot, friss energiát és apró örömöket, amelyekkel az egész nap hangulatát meghatározhatjuk.
Sztárok iránti rajongás – lelkesedés vagy megszállottság?

Poszterek a falon, újságkivágások a tolltartóban, karikatúraszerű arcok és monogramok a füzet szélére firkálva. Sokunk tinédzser éveit végigkísérte egy kedvenc színész, egy énekes, egy sportoló vagy egy másik ikon iránti lelkesedés. Évek múltán is elmosolyodunk, ha meglátjuk vagy meghalljuk a régi bálványunkat. Bár az imádat leggyakrabban a kamaszkorhoz kötődik, felnőttként is lehet favoritunk, akire felnézünk az eredményei vagy a személyisége miatt.
Ne fizessünk többet a kelleténél: szállásfoglalási tippek kezdőknek és profiknak

A nyaralás vagy üzleti út egyik legnagyobb költsége gyakran a szállás. Ha nem figyelünk, könnyen túlfizethetünk, vagy olyan helyen kötünk ki, ami messze nem felel meg az elvárásainknak. Néhány egyszerű, de hatékony trükkel azonban jelentős összegeket spórolhatunk, miközben a minőségből sem kell engednünk.