Menü

A közösségi oldalak hatása az önismeretre

Az önbizalom és a közösségi média kapcsolatba állítása mindennapos, hiszen jól láthatóan szoros az összefüggés. De ennél tágabb téren összeegyeztethető az, hogy a közösségi oldalak használata mellett hogyan tudjuk a saját külső-belső értékeinket, vágyainkat, örömeinket szemlélni. Tehát az, hogy hogyan ismerjük magunkat, szintén összefügghet azzal, amit a világhálón tapasztalunk.

Csalódás, ahogy azt még nem láttad...

Vagy ahogy csak nem akartad látni. Hiszen a "látás" elsődleges feltétele a "nézés". Tehát állj meg egy pillanatra és gondolkozz el, hogy milyen módon szemlélheted még a dolgokat, amelyek téged vesznek körül. Például a csalódást.

Tökfaragás és felháborodás – avagy Halloween van-e Magyarországon?

A magyarok mindig találnak alkalmat a jókedvű mulatozásra, vagy a sírásig éneklős-közösen táncolós-hajnalig beszélgetős összejövetelekre. Ezek a sztereotípiák nem csupán a külföldiek fejében élnek, mi is sűrűn hangoztatjuk őket. Mégis, ha az idegen népektől átvett ünnepekről van szó, heves tiltakozás alakul ki, és foggal-körömmel védjük magunkat, azt hangoztatván, hogy: „de hát ez nálunk nem szokás!”. Erre legjobb példa a Halloween.

Ne a csodaszerektől várjuk a megoldást

Az elkényelmesedett társadalmunkra jellemző, hogy úgy hisszük: mindenre van valamilyen tabletta vagy krém, amely megoldja a problémánkat. Legtöbbeknek eszébe sem jut, hogy az egészségért, a szépségért nekik is tenniük kellene. Mindenki várja a titkot, pedig az orrunk előtt hever: erőfeszítésnek hívják.

Negyedik alkalommal rendezték meg a Társadalmi Vállalkozások Napját

Hogy mi is az a társadalmi vállalkozás? Olyan vállalkozásokat jelent, ahol az üzletpolitika ugyanúgy valamilyen innovatív ötleten, üzleti terven, profitorientáltságon alapul, mint egy másmilyen vállalkozás esetében, de a fő célok között az is szerepel, hogy a vállalkozás valamilyen társadalmilag hasznos szerepet töltsön be.

Tanulható adakozás

Bár a karácsonyi időszak után az adakozási kedv lecsökken, mégis alapvetően világszerte egyre „divatosabb” az adományozás.