Nyelvtanulási módszerek: a hagyományos, vagy az alternatív a „nyerő”?
- Dátum: 2014.10.16., 18:54
- állás, álláskeresés, alternatív módszer, angol nyelv, beszéd, gyakorlatias tudás, idegen nyelv, nyelvi ismeretek, nyelviskola, nyelvtan, nyelvtanulás, nyelvtudás, ösztönök, szótanulás, vállalkozás
Mint ismeretes, Magyarország lakossága még mindig eléggé elmaradott, ami az idegen nyelv ismeretét illeti. Manapság azért már egyre többen ismerik ennek a jelentőségét, főleg, hogy az álláskeresés, a vállalkozás egyik fontos momentuma, hogy legalább angolul beszéljen valaki. Így egyre többen tanulnak nyelveket mindenféle módszerekkel: iskolában, tanfolyamokon, magántanárnál, könyvből, okostelefonnal, vagy CD-vel, stb. De vajon melyik módszer hatásosabb, a hagyományos, vagy az alternatív? Melyikbe érdemes belekezdeni?
Az iskolai oktatás keretében általában adott, hogy a klasszikus módszerrel tanulnak a nebulók. Nyelvtan és igeidők, szódolgozatok, igeidők világa ez. Hasonló tematikával dolgozik a legtöbb nyelviskola is, sokan mégis nehezen sajátítják el így az adott nyelvet. Mi lehet a probléma? Legtöbbször az, hogy ennek révén nehezebben fejlődik az élőszavas beszéd, és a klasszikus módszernél lehetőség van a magolásra, az ily módon elsajátított ismereteket viszont nehezebb a gyakorlatba illeszteni, és használni. Az előnye ezzel szemben az, hogy biztos alapokat ad az adott nyelvről: aki el tudja sajátítani az így szerzett tudást, az kevesebb hibával, pontosabban tudja alkalmazni a megtanultakat.
Az alternatív módszerek ezzel szemben a gyakorlati tudás megszerzését, a tudás ösztönszerű használatát célozza. A nyelvtani ismeretek helyett a gyakorlati beszédet tanítja, például mondatokat, szófordulatokat, kifejezéseket. Szótanulás helyett a szóhasználatot gyakoroltatja, valamint a szó gyakorlati alkalmazását, szövegkörnyezetbe helyezését forszírozza.

Hogy kinek melyik módszer alkalmas, az lehet egyedi is: van, akinek a hagyományos ismeretszerzés válik be, sokak pedig az alternatív módszerekre esküsznek, hogy azzal gyorsabban tudnak haladni a nyelvtanulásban. Hasznos lehet a kétféle módszer összegzése is: az alternatív, gyorsabb és gyakorlatiasabb tanulást kiegészíteni néha egy kis nyelvtantanulással, vagy fordítva, gyakorlatiasabb módszerekkel beépíteni a hagyományos módon megszerzett tudást.
Egy biztos, a nyelvtanulás mindegyik korosztály számára különösen fontos abban a korban, amikor az állások nagy részénél már hangsúlyosabb részt képez a nyelvtudás az elvégzett iskoláknál.
Fotó:
pixabay.com
Életet menthet egy kis doboz – Miért nélkülözhetetlenek a szén-monoxid- és füstjelzők?
A szén-monoxid és a tűz a két legveszélyesebb, mégis gyakran észrevétlen otthoni kockázat közé tartozik. A szén-monoxid színtelen, szagtalan, láthatatlan gáz, amely akár percek alatt komoly mérgezést okozhat. A dohányfüsttel ellentétben nem csípi a szemet, nem vált ki köhögést – egyszerűen csak belélegezzük anélkül, hogy tudnánk róla.
„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás
Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).
Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?
Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?
Elfek a polcon, csínyek a lakásban
Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.
Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus
Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.