Menü

Praktikák megfázás, fertőzés ellen

Csalóka az évszakhoz képest enyhébb idő, hiszen hamarosan biztosan itt a keményebb hideg, s ezzel a megfázások időszaka. Készítsük fel immunrendszerünket!

A betegség elkerülésére nincs biztos módszer, de számos olyan óvintézkedést tehetünk, amellyel csökkenthetjük a megfázás kialakulásának kockázatát. A legtöbb ilyet mindenki kívülről fújja, de a közhelyeken túl is van betegség nélküli élet.

A megfázás és a fertőzések egyik legveszélyeztetettebb „célcsoportja” a gyermekeké. Az első néhány évben a gyakorlat az, hogy a szervezet viszonylag gyakran megfertőződik, ezáltal megtanulva a védekezési módokat. Az immunrendszernek ezzel együtt mi is besegíthetünk, csökkentve ezzel a szövődményeket, illetve a beadagolandó gyógyszerek mennyiségét.

Az egyik módszer a hideg-meleg váltott vizes kúra, ami voltaképpen azt jelenti, hogy a végtagokat, elsősorban a lábfejet és az alsó lábszárt különböző hőfokú vízzel edzik. Felnőttek is kipróbálhatják, akár naponta többször is.

Sokan hidegben, rossz időben nem szívesen mozdulnak ki és gyermeküket is féltik a megfázástól. Pedig éppen az otthon tespedés hozhatja a szervezetet negatív helyzetbe. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a friss levegő és a mozgás fontosságát. Még nagyobb hidegben is érdemes egy minimális időt kint tölteni.

A szabad levegőn tartózkodással van összefüggésben a megfelelő D-vitamin szint, amelyet téli időszakban tudatos táplálkozással szabályozhatunk.

Amennyire tudjuk, kerüljük a zsúfolt helyeket. Figyeljünk oda a gyakori és alapos kézmosásra.

A pihenés is nagyon fontos lehet, ha van rá lehetőségünk, akár nap közben is aludhatunk egyet. Éjszaka mindenképpen megfelelő mennyiséget töltsünk ágyban és igyekezzünk szabadidőnket nyugalomban tölteni.

Fotó:
pixabay.com

Gondolnád?

Gondolnál arra, hogy a rágógumi miatt nem fogysz? Vagy az energiaital miatt? Hogy mi a baj a reggelizőpehellyel és miért nem egészséges a bolti gyümölcsjoghurt vagy salátaöntet?

Az esti étkezésben rejlő praktikák

Egyesek szerint este vétek kalóriát juttatni szervezetünkbe, hiszen arra a mozgáshiány miatt nincs szükségünk, azt testünk nem fogja elégetni, hanem testzsírként raktározza el.

Bőrfeszesítő ételek

Ha végleg le akarsz számolni a gödröcskékkel, akkor azt csak úgy érheted el, ha minden fronton támadást indítasz a cellulitisz ellen.

Van-e olyan, hogy túl sok alvás?

Hogy a kialvatlanság káros, arról mindnyájan hallottunk már, de valahogy sokkal nehezebb elképzelni, hogy létezik túlalvás is. Lehet, hogy csak azét, mert a mai világban a pihenésre is egyre kevesebb időnk jut, ezért el sem tudjuk képzelni, hogy azt túlzásba is lehet vinni.

Ha kell egy kis energia…

Napi energiaszintünk nagymértékben növelhető, ha bizonyos ételeket fogyasztunk. Nincs szükség három-öt presszókávéra délelőtt és energiaitalokra, drága étrend-kiegészítőkre, elég, ha kipróbáljuk a következő tíz szuperételt!