Menü

Praktikák megfázás, fertőzés ellen

Csalóka az évszakhoz képest enyhébb idő, hiszen hamarosan biztosan itt a keményebb hideg, s ezzel a megfázások időszaka. Készítsük fel immunrendszerünket!

A betegség elkerülésére nincs biztos módszer, de számos olyan óvintézkedést tehetünk, amellyel csökkenthetjük a megfázás kialakulásának kockázatát. A legtöbb ilyet mindenki kívülről fújja, de a közhelyeken túl is van betegség nélküli élet.

A megfázás és a fertőzések egyik legveszélyeztetettebb „célcsoportja” a gyermekeké. Az első néhány évben a gyakorlat az, hogy a szervezet viszonylag gyakran megfertőződik, ezáltal megtanulva a védekezési módokat. Az immunrendszernek ezzel együtt mi is besegíthetünk, csökkentve ezzel a szövődményeket, illetve a beadagolandó gyógyszerek mennyiségét.

Az egyik módszer a hideg-meleg váltott vizes kúra, ami voltaképpen azt jelenti, hogy a végtagokat, elsősorban a lábfejet és az alsó lábszárt különböző hőfokú vízzel edzik. Felnőttek is kipróbálhatják, akár naponta többször is.

Sokan hidegben, rossz időben nem szívesen mozdulnak ki és gyermeküket is féltik a megfázástól. Pedig éppen az otthon tespedés hozhatja a szervezetet negatív helyzetbe. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a friss levegő és a mozgás fontosságát. Még nagyobb hidegben is érdemes egy minimális időt kint tölteni.

A szabad levegőn tartózkodással van összefüggésben a megfelelő D-vitamin szint, amelyet téli időszakban tudatos táplálkozással szabályozhatunk.

Amennyire tudjuk, kerüljük a zsúfolt helyeket. Figyeljünk oda a gyakori és alapos kézmosásra.

A pihenés is nagyon fontos lehet, ha van rá lehetőségünk, akár nap közben is aludhatunk egyet. Éjszaka mindenképpen megfelelő mennyiséget töltsünk ágyban és igyekezzünk szabadidőnket nyugalomban tölteni.

Fotó:
pixabay.com

Mire jó az útifű maghéj?

Az útifű maghéj pozitív hatásai egyre szélesebb körben ismertek. Mondhatni, hogy ez az univerzális növény most ismét aranykorát éli. Meg is érdemli, hogy az egészségtudatos konyha és házipatika elmaradhatatlan kiegészítőjévé váljon.

Harmadlagos dohányzás. Mi az?

Aktív dohányos maga a cigarettázó, ezt tudjuk, a passzív dohányzástól pedig a dohányosok környezetében élők szenvednek, azonban létezik a harmadlagos dohányzás okozta állapot, ennek hatásairól is kell beszélni.

Mennyit kell inni?

A megfelelő vízfogyasztás az egészséges élet alapfeltétele. A szervezetünk körülbelül 70%-át víz teszi ki, ezért is elengedhetetlen a pótlása

Szója és pajzsmirigy

Mi a baj a mértéktelen szójafogyasztással? Vajon a szója hozzájárul a TSH-szint emelkedéséhez? Fogyasztása súlyosbíthatja a pajzsmirigy-alulműködést? Befolyásolhatja a szója a gyógyszerek, vitaminok felszívódását?

A legmagasabb glikémiás indexű ételek

A glikémiás index valójában egy számérték, amely az élelmiszereket egy 0-100-ig terjedő skálán sorolja be vércukorszintre gyakorolt hatásuk alapján. Ezt eredetileg a cukorbetegek számára fejlesztettek ki, de érdemes alkalmaznia azoknak is, akik számára a betegségek megelőzése és a karcsú alak egyaránt fontos.