Menü

Megfázás esetén fogyasszunk hársfateát

Kiváló, természetes gyógyír a megfázásos megbetegedésekre, érékes hatóanyagait a népi gyógyászat mellett a hivatalos orvostudomány is használja.

A hársfateát leginkább megfázásos betegségeket kísérő panaszok csökkentésére fogyasztják, nyákoldó hatása miatt megszünteti az orrdugulást, továbbá segítségével a köhögési inger is csillapítható. Bátran alkalmazzuk lázzal járó meghűlések alkalmával is, gyulladáscsökkentő hatása miatt a torokgyulladás és a fülgyulladás tünetei is enyhíthetőek segítségével, főleg ha időben, már az első panaszok megjelenésénél alkalmazzuk.

A hársfa olyan hatóanyagokkal is rendelkezik, melyek csillapítják a fájdalmat, ezért nem csak megfázásos tünetek enyhítésére érdemes bevetnünk, hanem például fejfájás vagy migrén esetén is.

Nyugtató hatása miatt, érdemes nemcsak betegség esetén, hanem rendszeresen fogyasztani hársfateát, főleg ha kifejezetten stresszes életvitelt folytatunk.

De nemcsak tea formájában juthatunk hozzá a hársfa értékes hatóanyagaihoz, hársfaméz fogyasztása legalább ennyi „gyógyerővel” bír. A hársfaméz szintén bevethető influenza illetve megfázás esetén, mivel köptető és nyákoldó hatása erőteljes. Továbbá emésztési panaszok esetén is érdemes fogyasztani a hársfából készült mézet, kevesen tudják csak, hogy még a zsírlerakódás folyamatát is csökkentheti.

A hársfa tényleg nagyszerű természetes gyógymódot jelenthet sokféle panaszunk esetén, ugyanakkor csecsemőknek, valamint szívgyógyszerek (például: vérnyomáscsökkentő) szedésekor ellenjavallt a hársfatea illetve hársfaméz fogyasztása.

Fotó:
pixabay.com

Szója és pajzsmirigy

Mi a baj a mértéktelen szójafogyasztással? Vajon a szója hozzájárul a TSH-szint emelkedéséhez? Fogyasztása súlyosbíthatja a pajzsmirigy-alulműködést? Befolyásolhatja a szója a gyógyszerek, vitaminok felszívódását?

A legmagasabb glikémiás indexű ételek

A glikémiás index valójában egy számérték, amely az élelmiszereket egy 0-100-ig terjedő skálán sorolja be vércukorszintre gyakorolt hatásuk alapján. Ezt eredetileg a cukorbetegek számára fejlesztettek ki, de érdemes alkalmaznia azoknak is, akik számára a betegségek megelőzése és a karcsú alak egyaránt fontos.



A sok állás veszélyei

Sok állásnak azt nevezhetjük, ha valaki a munkaideje több, mint 60%-ában áll, munkáját állva végzi. Sokat állnak egy helyben a bolti eladók, a tanárok, a pultosok és pincérek, a futószalagnál dolgozók, a biztonsági őrök, a fodrászok, szakácsok és még sorolhatnánk. Ezeknél a foglalkozásoknál különösen fontos odafigyelni a sok állással járó életmód veszélyeire.

Ha magas a koleszterinszint…

Mindig azt hittem az elhízott embereknek mutat magas koleszterinszintet a vérképe, míg a vékony, szálkás, sportoló férjem véreredményét meg nem láttam. A magas koleszterin szinte már népbetegség. Mit tehetünk ellene?

A fényes haj titka

A szépségápolás során a bőr mellett a haj kapja a legnagyobb szerepet. A kezelése során a termékek mellett a használati módra is érdemes odafigyelni.