Menü

Tovább bővül az MFE és az Orbit 2015-ös szájhigiéniai edukációs kampánya

  • Dátum: 2015.04.07., 07:58

Az MFE és az Orbit a Szájápolás Világnapja alkalmából jelentette be tavaly indított szájhigiéniai oktató kampányának folytatását. Bár a tavalyi kampány minden tekintetben sikeresnek bizonyult, továbbra is szükség van a magyar lakosság ismereteinek bővítésére a gondos szájápolás területén, összegezték a kampány szervezői.  Ezért az idei évben regionális kutatással és lokális aktivitásokkal szélesítik ki a kampányt.

2014 márciusában indult az MFE és az Orbit közös szájhigiéniai oktató kampánya, melynek célja a magyar lakosság megfelelő és informatív tájékoztatása a körültekintő szájhigiéniával kapcsolatban. A kampány szükségességét a 2014 év elején elvégzett megközelítőleg 1300 fős országos, reprezentatív kutatás indokolta, amely lesújtó eredményeket mutatott a 14 és 50 év közötti lakosság e témában való ismereteiről, attitűdjéről és szokásairól.

Az elmúlt egy esztendőben a szervezők több frontos támadást indítottak a szájhigiéniai edukáció területén, hogy elérjék elsődleges célkitűzésüket, a magyar lakosság szájápolási tudás szintjének javítását, száj-, és fogápolási attitűdjének, illetve rágózási szokásainak megváltoztatását. A kampány eredményességét egy 2015 év eleji reprezentatív kutatás volt hivatott mérni.

A kutatás alapján figyelemreméltó eredmény, hogy összességében a 14-50 éves lakosság túlnyomó többsége (83%) találkozott legalább egyszer szájhigiénia témájú hírrel az elmúlt egy évben. A nőknél, valamint a 14-24 évesek körében ráadásul ez az arány még magasabb, 90 százalék körüli volt. A megkérdezettek több, mint 75%-a a tv-ből, és kicsivel több, mint a fele (52%) az internetről szerezte be szájápolással kapcsolatos információit. A nyomtatott újságokat, magazinokat is majdnem ugyanennyien jelölték meg (48%) a szájápolással kapcsolatos információszerzés forrásául. A fiatal 14-24 éves korosztálynál az interneten belül a közösségi oldalak (pl. Facebook) álltak az első helyen.

Míg a rágózással kapcsolatos hírek esetén jelentős fölénnyel álltak az első helyen a közösségi oldalak, addig a száj-és fogápolás témáját tekintve a hírportálokat, valamint az online egészségügyi oldalakat is hasonló arányban említették a megkérdezettek.

A száj-és fogápolást fókuszba állító hírek esetén a megkérdezettek több mint fele szükségesnek tartja, hogy folyamatosan halljanak, olvassanak erről a témáról, mivel a cikkek komoly problémákra világítanak rá, és azzal is egyetértettek a válaszadók, hogy a száj-és fogápolással kapcsolatos hírek érdekes összefüggéseket tárnak fel. A 14-50 éves magyarországi lakosság körében tehát igény van arra, hogy folyamatosan tájékozódhassanak a rágózással, valamint a száj-és fogápolással kapcsolatos általános ismeretekről, illetve aktuális tudnivalókról, és jelentős többségüket el is érik ezek a hírek valamely csatornán keresztül.

A száj-és fogápolásról hallott vagy olvasott hírek a megkérdezettek több mint kétharmadára gyakoroltak pozitív hatást (68%). Emellett a kutatás eredményei a kampánnyal kapcsolatos pozitív várakozásokat is alátámasztották, hiszen a válaszadók nem csekély része változtatott pozitív irányba a rágózási, illetve a fogápolási szokásain, bizonyítva azt a tézist, hogy a válaszadók nemcsak elolvasták, de meg is fogadták az esetleges szájápolási javaslatokat, tanácsokat.

„Bár a Magyar Fogorvosok Egyesülete nagyon eredményesnek ítélte a 2014-es edukációs kampányt, amit a 2015 elején megismételt kutatás is bizonyított, ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy van még mit tennünk ezen a területen. Sajnos továbbra is aggasztónak találjuk a magyarországi lakosság szájhigiéniával kapcsolatos tudását, attitűdjét, és a témával kapcsolatos helytelen szokásait, ezért is döntöttünk közösen az Orbittal az országos oktató kampány folytatása mellett.” – mondta el Dr. Gera István, a Magyar Fogorvosok Egyesületének elnöke.

„Az Orbit számára nagyon fontos, hogy az emberek minél magasabb szintű száj- és fogápolási ismeretekkel rendelkezzenek, ezért is lettünk 2014-ben a Magyar Fogorvosok Egyesülete Szájhigiéniai oktató kampányának a főtámogatója. Látva a 2014-es kampány sikereit, hogy kézzelfogható hatása van mindannak, amit teszünk, úgy döntöttünk, hogy 2015-ben is főtámogatóként állunk a kampány mellé. S mivel a szájápolási ismeretek megszerzését nem lehet elég korán elkezdeni, ezért 2015 nyarától útjára indítunk egy, a gyermekek fog- és szájápolását fókuszba helyező szájhigiéniai edukációs kampányt.” – egészítette ki Román Judit, az Orbit Junior Brand Managere

Az idei szájhigiénia kampány központi eleme továbbra is a szájápolással kapcsolatos legfontosabb tudnivalók gyűjtőoldalaként definiált www.szajharmonia.hu microsite. Az oldalon a szájhigiéniával kapcsolatos kutatási eredmények, érdekességek és ismeretterjesztő cikkek mellett olyan hasznos funkciók is segítik a felhasználókat, mint az országos „Fogorvoskereső” adatbázis, vagy a „Szakértő válaszol” menüpont, ahova bárki fordulhat személyes panaszával.

Továbbá a szervezők 2015-ben tervezik egy nyári országos edukációs roadshow elindítását is, mely idén 3 régiót vesz irányba (Közép-; Kelet-; és Észak Magyarország).

A kampány és az oldal főtámogatója továbbra is az Orbit, amely évek óta maga is elkötelezett a téma fontossága mellett. A márka jóvoltából a rágózás szájhigiéniai szerepével és jelentőségével is megismerkedhetünk. Sőt, a márka idén nyártól egy önálló, gyerekes szülőket megcélzó szájhigiéniai edukációs kampányt is útjára indít.

További információk a www.szajharmonia.hu oldalon!

Forrás, fotó:
Stern Communications

A hullahopp karika hatékonysága

A hullahopp karikára sokan először gyerekjátékként gondolunk, legalábbis férjem hangosan felnevetett, mikor közöltem, veszek magamnak egyet, pedig, ha utána olvas az ember, rájön, hogy valójában egy nem túl drága, könnyen tárolható, egyszerű edzéstípusról van szó, mely remekül formálja a deréktáji izmokat.

Természetes módszerek torokfájás ellen

Az én gyerekkoromban miért nem volt még torokfájás és köhögés elleni nyalóka? Csak kérdezem. Merthogy a patikában már ilyet is lehet kapni. A gyerekeim nagy örömére.

A gyomorégés okai

Az emésztési zavar kifejezés sokféle tünetre használjuk, és sokféle okot rejthet a háttérben, tehát nem konkrét betegség. A dyspepsia görögül rossz emésztést jelent, tehát olyan tüneteket takar, mint a rossz közérzetet okozó, hasi fájdalmak, diszkomfort érzetek, főként a felső régiókban.

Súlyproblémák és jojó-effektus

Aki fogyókúrázott már valaha, hallott már a jojó-effektusról, de mi állhat a hátterében, mi történik ilyenkor a testünkkel és mi a megoldás arra, hogy elkerüljük?

November, a férfi egészség hónapja

A november számos dolog hónapja, sokféle dolgot ünneplünk, vagy csak számon tartunk, de az egyik legfontosabb az, hogy a férfiak egészségmegőrzésére is felhívja a figyelmet.