Nem dőlhetünk hátra!
- Dátum: 2016.05.03., 12:07
- betegségek, Egészség, egészségtudatosság, generációk, orvostudomány, táplálkozás, testmozgás
Miközben az orvostudomány vívmányai egyre hatékonyabban védelmezik egészségünket, gyermekeinket, egy másfajta „fejlődés” éppen ellenkező hatást vált ki. De mi lesz a következő generációkkal?
A csecsemőhalandóság és a gyermekkori (sokszor végzetes kimenetelű) betegségek visszaszorítása hosszú évtizedek kőkemény és eredményes munkája. Az elmúlt időszakban az orvostudomány számos fantasztikus eredményt ért el, de vajon mennyire becsüljük meg az egészségünk érdekében végzett és ma is zajló erőfeszítéseket?
A társadalmi „fejlődés” mai irányai éppenséggel elég nehezen egyeztethetőek össze azokkal az elvekkel, amelyek a fenti harc alapvető mozgatórugói. Mintha szándékosan cselekednénk ellenkezően, miközben a modern tudomány vívmányai építik, mi romboljuk szervezetünket. Nyilván az általánosítás, mint mindig, itt is sántít, de az tény, hogy egyre több a cukorbeteg ember (és gyerek!), egyre több a túlsúlyos felnőtt (és gyerek!), és akkor még nem is beszéltünk a dohányzás, alkoholfogyasztás és környezetszennyezés okozta súlyos problémákról.
Talán azt gondoljuk, szabad, hiszen a modern világban minden megvásárolható, minden helyrehozható, de ez csupán illúzió. Nagy tévedés elengednünk magunkat, és hátradőlnünk. A negatív irányú „fejlődés” sajnos visszaszorítja a kiizzadt pozitív hatást. Szerencsére ezt sokan tudják, és egyre nagyobb mozgalommá duzzad a táplálkozási-, testmozgási-, vagy ha úgy tetszik, összefoglalva: egészségtudatosság.
Az alulról induló trend szerepe rendkívül fontos, de a felülről, megfelelő politikai, gazdasági, propaganda, stb. háttérrel szervezett programoknál nem hatékonyabb. Mindkettőre szükség van, kiegészítik egymást.
Az az igazság, hogy csak így menthetjük meg (ön)magától a következő generációkat.
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!