Menü

Cukor nélkül is finom a kakaó

Cukorfüggőség, tényleg létezik ez a fogalom? Sajnos igen! Bár ez a fajta függőség egy kicsit összetettebb, ugyanis nem csupán a cukor keltette hatást igényeljük (hirtelen energia - bár sajnos utána a vércukorszint gyors esésével az előnyök nemhogy tovaszállnak, hanem aluszékonyabb, fáradtabb helyzetet eredményez, mint előtte). Az édes, finom íz önmagában jutalmazó, és emiatt is könnyű rászokni.

Az egyik, amivel sok gyerek "kattan" rá a cukorra, az a cukrozott kakaópor. "A kakaópor egészséges, és tele van vitaminokkal!" - olvashatjuk a csomagoláson, ezzel pedig olyan tévhitek ébrednek bennünk, hogy a gyerekeknek szánt kakaóporok valóban jó itókának számítanak a kicsiknek. Nos, vitaminokat lehet, hogy tartalmaznak ezek a könnyen oldódó italporok, de sajnos rengeteg cukrot is.

Az egyik ismertebb kakaópor márka például sokat változott egy-két évtized alatt, sajnálatos módon nem az előnyére, noha ez az ízben nem biztos, hogy közvetlenül érzékelhető. A módosulás abban rejlik, hogy több cukrot, és kevesebb kakaóport tartalmaz a csomag, mint korábban. Egy adag itallal tehát a gyerekek sokkal több cukrot visznek be, mint azelőtt.

Adjunk a gyerekeknek inkább cukrozatlan, zsírszegény kakaóportból készült kakaót! Az oldódás miatt nem kell aggódnunk, a "könnyen oldódó" szlogen csak kicsivel kevesebb, mint marketingfogás. A natúr holland kakaópor is oldódik a tejben, főleg ha kicsit melegebb, a gyerekeknek pedig úgysem igazán adunk jéghideg italt. Mindössze egy perccel több kavargatás szükséges, ami igazán nem nagy áldozat a gyermekeink egészségéért.

De vajon hogy reagálnak a gyerekek az édes ízek hiányára, például a kakaó esetén? Eleinte nem a legjobban, de érdekes módon rövid idő alatt megszokják és megszeretik a natúrabb ízt, attól függően, hogy egyébként mennyi cukros ételt fogyasztanak. Ha nehezen mondanak le az édes kakaóról, akkor okos módszerrel szoktassuk le őket: a natúr kakaóporhoz adjunk természetes ízű, egészséges édesítőszert, és ennek az adagját csökkentsük szép lassan.

A cukor előnye - már ha ezt annak lehet nevezni, hogy fokozatosan is le lehet szokni róla. De még jobb, ha azonnal átállunk valamilyen alacsony, vagy nullás kalória- és szénhidráttartalmú, valamint glikémiás indexű édesítőszerre, és ennek édességét csökkentjük folyamatosan, ahol csak lehet. Az egyik ilyen a kakaópor (amit például palacsintában is fogyasztunk), de egyúttal gondoljunk a kakaós gabonapelyhekre is.

Sokak kedvenc gyümölcse, a banán

A banánt rengetegen szeretik, édes íze, puha állaga és könnyed szállíthatósága miatt. Ezen felül az egészségünkre is számos pozitív hatással bír, sportolók is előszeretettel fogyasztják és rengeteg recept alapja is.

Teával az egészségért

Akár egy megfázásról, influenzáról vagy hétköznapi stresszről van szó, a tea mindig jó alternatív megoldás. Ha igazán hatékonyak akarunk lenni, a tea fajtáját sem hagyjuk figyelmen kívül, hiszen mind valami másra van jó hatással.

Sajtok szerte a világból

A népszerű cheddar, trappista és mozzarella sajtokon kívül még nem is igazán próbáltál ki más sajtot? Akkor itt az ideje, mert nagyon sok isteni sajtfajta van még a világon, kár lenne őket kihagyni…

Ínycsiklandozó lazacos fogások

Lazacot ritkán eszünk, pedig ez a rózsaszínű húsú, gazdag ízű hal számtalan módon elkészíthető. Jól illik hozzá a spenót, a sóska, tésztával, tejszínnel, zöld fűszerekkel is harmonizál.

Tehéntej helyett: növényi tej

A növényi tejek nagyon népszerűek, de mivel elég sokféle létezik belőlük, nem olyan egyszerű a választás. Nézzük is meg, melyik, milyen hatással van egészségünkre.