Menü

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Vagy a családod, a munkatársaid, a barátaid, a szomszédod, a környezeted szemszögéből. Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s tessék máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Tudod hogyan fogja először kezelni a családod az életmódváltást? Valószínű így: „muszáj ezt a fogyókúrás izét csinálnod?” „Nekünk ilyen diétásat ne hozz ide” „jaj megint valami újabb sztárdiéta egy újságból”.

Aztán így fogják folytatni: „mennyibe fog ez kerülni?” vagy „hmmm...na jó, ehető, de...”, „hát egész finom...de”, és ezt kérdezik: „ezt a sütit este is ehetem, nem hizlal?” vagy „most akkor melyik a diétás palacsinta, mert én is abból kérek” és este amikor kutatnak a konyhában: „elfogyott már a diétás csoki torta?” Aztán ezt is hallod majd: „bejön ez a zabpelyhes túrógombóc, nem is rossz”, „ebben tényleg nincs cukor?”.

Hallottad már ezeket a mondatokat? Majd fogod.

A környezetünk, ezen belül a szűk családunk- és ez tény- az első aknamező. A baráti társaság kólával és pizzával a második. A munkahelyi névnapozás azokkal a gusztusos habos krémes sütikkel a harmadik. Az anyósodnál ebédelni a sült krumplis rántott húst a negyedik. Soroljam?

Eleinte mindenki rajtad szórakozik majd. Megkérdezik, hogy miért nem fér bele, hogy most az egyszer megeszed a nokedlit pörkölttel és utána egy-két krémest. Utána megkérdezik, hogy a te sütid, amit társaságba vittél, diétás-e. (mert valamiért azt hiszik, hogy a méregdrága édesítővel és diétás liszttel, prémium minőségű élelmiszerekkel készült süteményeddel „erőszakkal” is akár, de feltétlen téríteni akarsz másokat. Pedig dehogy. Mindenki azt eszik, amit akar és ezt tartsd tiszteletben)

Mit szól a férjed mindehhez? A párod csípőből kiakad, hogy megint valami újabb fogyókúra. Aztán rájön, hogy ennél jóval több és látja, hogy kitartasz, ám mégsem hagyja, hogy belerángasd, mert „majd ő tudja, hogy mit egyen”. Aztán elkészítesz egy sültet zöldségekkel meg barna rizzsel, sütsz egy zablisztes gyümölcsös sütit hétvégén és főzöl mellé egy diétás pudingot, esetleg egy zabpelyhes császármorzsát a cukormentes baracklekvároddal. Megkóstolja, csodálkozik, de nem szól, nem ismeri el, hogy finom, de annyit megtesz, hogy megeszi. Később hozzáteszi, hogy nem is olyan rossz.

Aztán karácsonyra megtervezed a diétás menüt: sütsz egy kacsát édesítős párolt káposztával, zellerpürével, s mellé sikerül diétásan elkészítened egy mákos bejglit és diós zserbót. Onnantól pedig már nem veszi észre sem ünnepekkor, sem hétköznapokon, hogy ti tulajdonképpen diétáztok, nem esztek cukrot és lisztet, nem fogyasztotok fehér kenyeret, mert finom a magvas is, nem vettél ma sem csokis kekszet, de vettél cukormentes táblás csokit, müzli szeletet és kesudiót. Nem hoztál neki chipszet, de hoztál hagymás-tejfölös pufi rizst meg zöldség chipszet. Nem cukorral főzöl teát vagy téli estéken egy forralt bort, hanem természetes édesítővel és nem fehér lisztből sütsz palacsintát, hanem egy alacsonyabb szénhidráttartalmúval, étolaj helyett pedig kókuszolajat használsz. A rántott húst vagy rántott zöldséget zabkorpából készíted, a fasírtot zabpehellyel kevered össze áztatott fehér kenyér helyett, az ebéd utáni pohárkrémed pedig diétás kekszből, cukormentes joghurtból készült. Lazán végigeszi a vasárnapi menüdet, s bár nem fogja agyon dicsérni, de kétszer vesz a húsból és repetázik a sütiből.

Férjem és a kisfiaim megeszik, amit készítek, mert ha finom, nem érdekli őket miből készül, s tehetek eléjük még cékla sütit is elvetemültebb napjaimon, vagy csokis-cukkinis tortát, ha ízletes, gusztusos, megeszik és nem analizálják. Egy kisgyerek nem fogja csak azért elfogyasztani, mert azt mondom neki, hogy egészséges, ám ha ízletesen készíted el, nem érdekli majd őket hogy diétás-e vagy sem, mert finom. Nincs szükség trükkökre, hogy egészséges ételeket egyenek. Legyen finom és kész. Ettől függetlenül továbbra is mindenevők maradnak és anyósodnál ugyanúgy vesznek a krémes tortából, a párom is bemegy néha a mekibe. Az étkezéseik nagy része- nekünk köszönhetően- minőségi lesz otthon és teljesen egészségesen fognak táplálkozni, anélkül, hogy különösebben észrevennék.

Végül egy személyes jó tanács: soha, de soha ne erőltesd a diétát a családodban. Kezdd el te magad, magadnak, magadért és be fognak kapcsolódni. Ha jól csinálod, élvezni fogod, ha türelmesen kitapasztalod az ételek elkészítési módját, finomat fogsz sütni, főzni. Ha engeded, hogy megkóstolják, meg fogják szeretni. Semmivel sem rosszabb ízű, mint a hagyományos, csak sokkal egészségesebb. De legyél kitartó.

Mandulatejből készült édességek

A mandulatej az egyik legízletesebb gabonatej, amely rostokban, ásványi anyagokban, illetve E-vitaminban gazdag. Nemcsak ízének, hanem magas kalciumtartalmának köszönhetően is pótolja a tehéntejet, így tej-allergiában szenvedőknek kifejezetten ajánlott. Alacsony kalóriatartalmának köszönhetően fogyókúrázók is bártan fogyaszthatják.

A goji bogyó szuper hatásai

A goji bogyó története a keleti orvoslásból indult, ahol több mint 5000 éve használják. Elsősorban egészségmegőrző és vágyserkentő hatása miatt lett népszerű. A gyümölcs a nyugati orvoslás érdeklődését is felkeltette, így számos kutatás indult hatóanyagai megismerése, élettani hatásainak feltérképezése végett

Hurrá, itt az uborkaszezon

Nyáron egy kicsit mindenki kevesebbet és könnyebben étkezik, mint az év többi részében, de az uborka nem csak könnyű, hanem egészéges is, főleg ilyen nagy melegben.

A vitaminhiány jelei

A hiánybetegségek többsége megfelelő vitaminpótlással problémamentesen megszüntethető. Vitaminhiány nem csak hiányos táplálkozásból adódhat, hanem bizonyos betegségek, illetve külső tényezők is hozzájárulhatnak kialakulásához.

Táplálkozási tanácsok 65 év felettieknek

A 65 év felettiek táplálkozása külön odafigyelést igényel, esetükben ugyanis gyakoribb, hogy az emésztés, így a tápanyagok felszívódása sem működik már megfelelően. Különösen fontos számukra a fehérjebevitel, a rendszeres folyadékfogyasztás, illetve szükség esetén a kalcium, a B12- és a D-vitamin pótlása.