Menü

Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

Felmerülhet a kérdés, hogy „rendben, de mikor lenne időm főzni munka/tanulás/gyereknevelés mellett?” És persze, ez teljesen érthető. Ki kell dolgozni egy stratégiát, ami meleg ételhez juttat téged napról napra, méghozzá úgy, hogy lehetőleg fél óra alatt kész legyél vele egy nehéz hétköznapon is. Ez azt jelenti, hogy hétvégén és minden hónap elején tudatosan kell vásárolnod és főznöd.

Megkönnyítheted a napi főzést azzal, ha előkészülsz hozzá hétvégén. Inkább akkor csinálj nagy adagokat, így később hozzá tudsz nyúlni, amikor szükséges. Például főztél egy jó pörköltet a hétvégén, akkor hétköznap vedd elő a maradékát (akár a fagyasztóból), és némi zöldséggel összefőzve máris rendkívül egyszerű – és gyors – gulyást kaptál, ami után már csak egy tészta hiányzik. Készíts köretnek burgonyapürét a hétvégén, majd a maradékát tedd hűtőbe (ha két napnál később szeretnéd felhasználni, akkor inkább a fagyasztóba tedd)! Hét közben egy kis liszttel és tojással összekeverve gombóctésztát kapsz belőle, amit csak meg kell töltened egy tetszőleges lekvárral vagy gyümölccsel. Így olcsó és könnyen elkészíthető lesz az ételed. A krumplipüréből egyébként tésztát és burgonyás lángost is készíthetünk, szintén nem túl sok idő alatt. Ezért nagyon hasznos, ha hétvégén azt készítünk.

A húsok elkészítése tart a legtöbb ideig, viszont, ha valaki szeretne jól lakni, muszáj lesz húsos ételt készítenie. Ezért jó, ha hétvégén valaki elkészít egy adagot valamilyen szószban, majd azt lefagyasztja. A fagyasztóból kivéve, felmelegítve is fogyasztható, finom ételt kapunk, ami nem kerül sok időbe. Érdemes belőle több adagot is eltenni a fagyasztóba.

Ha pedig valaki nem ér rá hétvégén több napra előre készülni, akkor is készíthet gyorsan finom ételeket. Egy könnyű salátát akár minőségi konzerv tonhallal is tálalhatunk. Egy adag rántott sajt, panírozással és sütéssel együtt is kevesebb, mint 20 perc alatt elkészül. A tojás pedig rengeteg ötletet rejt magában, mint például a tojáskrém, tojássaláta, ínyenc rántotta.

Tehát, ha nincs időd nap mint nap főzni, akkor is vannak lehetőségeid, hogy meleg ételhez juss. Tervezz előre, és akkor nincs lehetetlen, még akkor sem, ha nagyon elfoglalt vagy.

Varga Ágnes Kata

A fokhagyma egészségre gyakorolt jótékony hatásai

A fokhagyma nagyjából minden háztartásban megtalálható, ha nem is frissen, de legalább őrölve, hiszen a magyar konyha egyik elengedhetetlen alapköve. Amellett, hogy íze fokozza ételeink zamatát, számos jótékony hatással van egészészségünkre.

Az ananász egészségügyi hatásai

Az ananász tele van A- és C-vitaminnal, rosttal, káliummal, foszforral és kalciummal.

Amit érdemes tudni a chiliről

Már hazánkban is elterjedt a különböző színű, nagyságú és erősségű terméseket adó növény, viszont sokan nem ismerik a chili paprikát a maga kis valójában.

A csípős paprika hatása a szervezetre

Bár sokan az íze miatt fogyasztják, a csípős paprikának egészségügyi hatásai is vannak.

Amit a petrezselyemről tudni érdemes

Ez a zöld levelű növény az egyik leghasznosabb fűszerünk, de emellett sokféle jótékony hatása révén egészségünk egyik őre is lehet.