Menü

A tejtermékek csodája

Tisztában vagyok vele, hogy számos ember szólal fel a tejtermékek fogyasztása ellen, sokan joggal, hiszen azoknak valamelyik összetevőjére érzékenyek, tehát zavaró mindennapi problémákkal kell megküzdeniük. Mindemellett azt is érzem, hogy ez az irány már divattá is vált, pedig nem szükséges a tejtermékek minden fajtáját feketelistára venni.

Őszintén bevallom, hogy magam sem vagyok egy hatalmas tejfogyasztó, és ha valaki néhány évvel ezelőtt megkérdez, azt válaszoltam volna, hogy a tejet különféle formáival együtt teljesen mellőzni tudnám az étrendemből. Sokáig nem ettem meg a natúr joghurtot vagy a kefirt, mert senki nem fogyasztott ilyesmit a családban. Talán egyszer megízleltem, de mint minden gyereknek, nekem is savanyúnak tűnt. Később pedig már nem is próbálkoztam, egészen pár évvel ez előttig.

Rá kellett jönnöm, hogy a kefir és a natúr joghurt (természetesen a sajtok széles tárháza mellett, amelyekből szerencsére egyre többfélét lehet kapni már Magyarországon is) a legjobban kombinálható és kihasználható termékek csoportjába tartozik. A kaukázusi kefir egyik legnagyobb előnye a hétköznapi ember szemszögéből nézve, hogy bármikor, bárhol fogyasztható, és teljesen jól lakik vele az ember. Akár egy étkezés is kiváltható vele. Továbbá nem is hizlal, nincs mellékhatása, praktikus csomagolásban mindenhol beszerezhető. Tejföl helyettesítésére is használhatjuk ugyanúgy, ahogy a natúr joghurtot is.

E termékek azért sem elhanyagolhatóak, mert élőflórásak, ami azt jelenti, hogy olyan élő baktériumok vannak bennük, amelyek segítenek az egészséges bélflóra megőrzésében, illetve helyreállításában. Talán viccesen hangzik, hogy baktériumokat eszünk, és az még pozitív hatással is van a szervezetünkre, de hát nap mint nap milliónyi parányi élőlénnyel találkozunk, illetve élnek velünk, rajtunk.

A kefir a fentebb említetteken kívül szerepet játszik az anyagcserében, számos vitamin található benne, hozzájárul a szép bőr kialakításához, segíthet a reflux karbantartásában, de bizonyos kutatások már azt is kimutatták, hogy a daganatos megbetegedések szövődményeinek megelőzésében is szerepe lehet (természetesen csak és kizárólag egészséges életmód folytatása mellett).

A XXI. század népbetegsége: a gluténérzékenység

A gluténmentes diéta napjainkban nagyon divatosnak számít, de sokan tényleg küzdenek a cöliákia tüneteivel. Gyomorpanaszoktól elkezdve kiütésig, sokféle jelet küld a testünk, hogy mellőzni kell a gluténalapú ételek fogyasztását.

Az érzelmi evés hátterében álló okok

Az első lépés ahhoz, hogy elejét vegyük e rossz szokásnak, ha megpróbáljuk beazonosítani, mi váltotta ki belőlünk. Milyen szituációk, helyek vagy érzések vezettek ahhoz, hogy az evés kényelmével akarjunk javítani negatív állapotainkon.

Káliumban gazdag ételek

A kálium az emberi szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, melynek pótlásáról azonban viszonylag kevés szó esik a mindennapokban. A szükséges mennyiség bevitele csökkenti a vérnyomást, ezzel együtt a szívroham kockázatát, erősíti az izmokat, és segít a fáradtság legyőzésében is.

Vegetáriánus könnyű, nyári receptek

Sokan egészségügyi okokból válnak vegetáriánussá, mivel el akarják kerülni azokat a betegségeket, amiket a húsfogyasztásnak tulajdonítanak. Íme pár recept a menü tervezéséhez.

Az esti étkezésben rejlő praktikák

Egyesek szerint este vétek kalóriát juttatni szervezetünkbe, hiszen arra a mozgáshiány miatt nincs szükségünk, azt testünk nem fogja elégetni, hanem testzsírként raktározza el.