Menü

Környezettudatos élet

Mennyire fontos az Ön számára, hogy környezettudatosan éljen? Szeretne a jelenleginél környezettudatosabban élni? Hallott már a szelektív hulladékgyűjtésről? Ön szelektíven gyűjti a háztartási hulladékot? Hallott már a komposztálásról?

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre válaszolva kiderül, hogy mennyire élünk, szemetelünk, vásárolunk környezettudatosan. Amikor vásárolni megyünk, számtalan módon figyelhetünk a környezettudatosságra. Nemcsak arról van szó, hogy műanyagzacskó helyett papírtasakba tegyük a kenyeret, hanem arról is, hogy ne vegyünk meg mindenféle felesleges dolgot. Minden, amit megveszünk, anyag- és energiafogyasztással jött létre, a végén pedig hulladékká válik. A felesleges és ésszerűtlen, ész nélküli költekezésért nagyban hibásak a reklámok és a jól felépített marketing, melyek vadásznak a gyanútlan fogyasztókra.

Akkor is megveteti velünk, ha nincs rá szükségünk. Ha még nincs, legyen, ha elromlott, ne javíttassunk, legyen egy új, ha régi, akkor is új kell, ha van pirosban és feketében, legyen fehérben is. Lányos zavarunkban pedig sokszor nem vesszük észre, hogy az akciók olykor nem jelentenek mást, mint amit anyukám szokott mondani: „utána írnak egy nullát és áthúzzák”.

Nagyon fontos szempont a helyi, hazai termékek előnyben részesítése. Nem kell megvenni azt, ami éretlenül sokszáz km-t utazik, s útközben fólia alatt, a teherautón érik meg, sokkal egészségesebb a hazait választani, az idénygyümölcsöt és zöldséget, a frisset. A termékek szállítása mind a közúti és légi, nagymértékű környezetszennyezéssel jár. Belegondolunk ebbe?

Nagyon fontos (lenne) az iskoláskor előtti környezeti nevelés, tudatformálás. Ha gyermekünkkel vásárolunk, ezekre mind felhívhatjuk a figyelmét, hogy a későbbiekben természetessé váljon számára. A legjobb az lenne, ha mindenkinek már rutinná válna a környezettudatos gondolkodás és bevásárlás. A kicsik agya pedig olyan, akár a szivacs, mindenben bennünket utánoznak, könnyen befolyásolhatók.

Sajnos napjainkban az emberek túlnyomó része egyre több terméket, árut vásárol, úgymond „felhalmoz”. Az életszínvonalunk emelkedésével mind több és több tárgyat vásárolunk, vagy terméket fogyasztunk, szolgáltatást veszünk igénybe, ez pedig környezetünkre komoly hatással van, hiszen egyre jobban terheljük. Ezért lenne fontos új fogyasztási szokásokat kialakítani a vásárlókban. Célszerű bevásárlólista alapján körbejárni az üzleteket és nagy kiszerelésű termékekből vásárolni, hiszen így nemcsak pénz lehet spórolni, hanem a hulladék mennyiségét is csökkenthetjük. A statisztikák szerint vásárlásaink mintegy 40 százaléka nem előre megtervezett, s nagyon sok esetben felesleges is, az ebből származó csomagolások pedig tovább növelik a felhalmozódó hulladékmennyiséget.

Hogy melyik termék környezetbarát, a tájékoztató címkék alapján derülhet ki. Ahogy az is, hogy végeztek-e hozzá állatkísérleteket. Fontos szempont lehet az is, ha a nagybevásárló központok helyett az őstermelőket, a helyi kistermelőket részesítjük előnyben, ha piacokon vásárolunk.

Számtalan ötlettel lehetünk környezettudatos vásárlók, de sajnos még egy környezetet védő, tudatos fogyasztónak is nehéz eligazodnia sokszor a vásárlás útvesztőiben.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

A transzgenerációs hatások nyomában

A transzgenerációs hatások, vagyis azok a szemléletek, viselkedésminták, gondolkodási formák, melyeket felmenőink hagytak ránk örökül, a pszichológiai kutatások fontos részterülete.