Menü

Laktató diétás vacsorák

Mert nekem ne mondja senki, hogy egy shake vagy turmix laktat, telít és elvagyok vele másnap reggelig. Mivel nem szeretném éjfélkor kipakolni a hűtőt, vagy reggel összeesni 1 km futás után az éhségtől (én üres gyomorral szeretek futni reggelente), ezért olyan vacsoraötletek után kutakodtam, melyeket kipróbálva elmondhatom, még én is jóllakom tőlük és másnap reggel is volt erőm edzeni. Ha pedig én jóllakok, garantáltan senki sem lesz éhes ezekkel a fogásokkal. Pláne nyáron nehéz ez az esti evés dolog. Este nyolc után kezdődik az élet, tutira nem bírok sokáig fent maradni éhesen. Ha pedig még moziba, buliba, sétálni, nyaralni is megy az illető, akkor az esti étkezések nem öt órára esnek, tehát az este 5 után ne egyél jellegű tanácsok nálam megbuktak. Mondjuk amúgy is.

Az viszont megszívlelendő, hogy lefekvés előtt 2-3 órával már ne együnk, vagy pedig (én a „vagy pedig” kategória lennék) részesítsük előnyben a fehérjeforrásokat, esetleg minimális mennyiségű lassú felszívódású szénhidrátokat, kísérőnek könnyű salátákkal. Azt is elárulom, hogy nem sok kedvem van este pepecselni a saját vacsorámmal, miután mindenkit megetettem a családban és az se baj, ha esetleg édesség felé nyithatok még este 7-kor, mert édesszájúként erről sem szeretnék lemondani. Nos, akkor összefoglalva: amit én szeretnék az egy diétás, egyszerű, gyorsan elkészíthető, olcsó vacsora, ami laktat is, nem shake, nem turmix, nem fehérjekoktél, nem 2dl leves, nem saláta és ne is legyen drága, vagy nehezen beszerezhető. Nem vagyok egyszerű eset, tudom. Ez van.

Ami igazán laktató és édesen, sósan is mehet, az a túró. Cottage cheese, ricotta, vagy natúr joghurt. Ezekbe keverhetek fehérjeport különböző ízekben, vagy diétás lekvárt, kakaóport, esetleg fogyaszthatom a túrót, cottage cheese-t sósan körözöttként paprikába töltve. De elkészülhet egy adag édesen is magamnak és sósan is a férjemnek, családnak, egy félkilós zsírszegény túróból mindenkinek jut. A cottage cheese hasonlít a túróhoz, de mégse ugyanarra az állagra, ízélményre számítsunk: ez kicsit darabos, szemcsés, egyáltalán nem édes, viszont sokféleképpen elkészíthető. A túróból kevés édesítővel, vanília kivonattal és minimális kókuszreszelékkel túrógolyókat is szoktam tálalni magamnak vacsoraként, legalább a nassolás és az édesség is meg van oldva ezzel. Szeretnék adni egy tippet a golyókhoz: ha vaníliás fehérjeport keverünk a túróhoz, nemcsak finomabb, de fehérjedúsabb eledelt is kapunk.

Ha mindenképp fehérjeporral szeretnénk megoldani az utolsó étkezést, mert épp olyan diétát követünk, ami ennyit enged, akkor egy kis zsírszegény, alacsony kalória tartalmú natúr joghurttal kikeverve, egy pár szem magas rost tartalmú, cukormentes keksz vagy 1-2 puffasztott rizs kíséretében megengedhető még este is. Pár szem kesudiót vagy diót is dobhatunk bele.

A puffasztott rizzsel tonhalkrémet is szoktam vacsorázni, egy egész doboz natúr (azaz nem olajos, hanem vizes alapú) tonhalkonzervet is meg szoktam enni, uborkával, esetleg kis zöldsalátával. A tonhalkrémet a halkonzervből, pár csepp citromléből, pár csepp olívaolajból és egy evőkanál diétás, viszonylag alacsony zsírtartalmú, cukormentes majonézből készítem. Ezt kenem puffasztott rizsre, vagy extrudált kenyérre, garantáltan laktat. Egy egész konzerv tonhal elfogyhat ilyenkor, nem marad éhes utána az ember.

Aki húsevő és nem édesszájú, nem szereti a halat, az esetleg sült csirkét, grillezett húsokat is választhat vacsorára, nagy adag grillezett vagy sült zöldségek kíséretében, ezeket szinte bármely étteremben rendelhetjük, ha épp baráti társasággal töltjük a nyárestéket, valami vízpart melletti étteremben. Aki a zöldségekre és a könnyű étkezésekre szavaz, esetleg vegetáriánus, vagy vegán, az készíthet lecsót is kedvenc zöldségeiből.

Azt hiszem, nem vagyok egyedül, ha azt mondom, eszem ágában sincs éhezni, vagy éhesen lefeküdni este, vagy egy turmixot, egy tál levest vacsorának nevezni. Aki diétás, laktató vacsorát keres, próbálja ki tanácsainkat!

Érdekességek a cékláról

A cékla az egyik legegészségesebb zöldség. Tele van antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, sok vasat, kalciumot, magnéziumot tartalmaz, bővelkedik vitaminokban. Sokan csak savanyúság formájában fogyasztják, de kiváló grillezve húsok mellé köretnek, vagy salátába nyersen lereszelve, a frissen facsart céklalé pedig egyenesen kincset ér.

Szuper reggelik 300 kcal alatt

A reggeli nagyon fontos az anyagcsere szempontjából is, és az energiakészleteink feltöltését illetően elengedhetetlen, hiszen ezzel növeljük a fizikai és szellemi teljesítőképességünket.

A zabpehely diétára gyakorolt hatásai

A legmegfelelőbb és legértékesebbnek tekinthető, a sok vitamin és ásványi anyag összetétele, magas tápértéke miatt. Ebben a cikkben az egészséges zabkása szerelmeseinek alapvető kérdéseire fogunk választ adni, amelyek közül az egyik legfontosabb: valóban segít-e megszabadulni túlsúly? És ha igen, hogyan?

Egészséges, energiát adó magvak

Az avokádóhoz hasonlóan a magok is tele vannak szívbarát zsírokkal, ettől még azonban kontroll nélküli majszolásuk rövid úton tönkreteszi a diétánkat. Tanúsítsunk egy kis önmérsékletet, és élvezzük szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásukat

Mit mivel?

Életmódváltás. Szitokszó. Az alapokat már mindenki ismeri, hallotta - de konkrétan az érdekli a többséget, hogy pontosan mit mivel helyettesíthet főzéskor, hogy annak élvezeti értéke, íze ugyanolyan finom legyen, a sütésnél pedig könnyű legyen vele dolgozni, habarásnál is boldoguljunk vele, de a piskótatekercs is szépen sikerüljön. Egészséges alternatívák