A rosszfiúk visszatértek
- Dátum: 2020.01.19., 06:34
- Vass Attila
- képek:www.imdb.com
- afroamerikai, akció, film, kritika, mozi, popcorn
Ki hitte volna, hogy már 25 éve, hogy a mostanra futószalag akciódús popcorn filmeket gyártó Michael Bay elkészítette a frenetikus filmzenével megáldott zsaru-haver filmjét, a Rosszfiúkat. A főszereplők ezúttal az afroamerikai közösség két feltörekvő-felkapott színésze a mostanában már gyakorlatilag visszavonult Martin Laurence és a mindig népszerű Will Smith voltak. Mindenki megtalálta a számítását. Peace tesók. A páros remek kis duót alkotott. Volt ott minden: lassítások, menő autók, jó nők, helyes pasik, akciók és nagy dumák. A második rész túltolta a tesztoszteront és két vicces terminátort csinált a fiúkból, akik több rosszfiút küldenek a másvilágra, mint bármi. Az ölni normális és kötelező alapú videójáték lövöldözésekkel túlterhelt film vegyes fogadtatást kapott.

Immáron új rendezővel a régi stáb megpróbál harmadik és utolsó alkalommal virítani valamit a régiből. Mennek a helyenként indokolatlanul trágár dumák, hullanak az emberek és Miami még mindig nagy partihely. Tulajdonképpen a régi recept alapján kapunk egy profin levezényelt közepesen megírt ódivatú akciófilmet. Laurence takarék üzemmódban, bevillanak az újak a high tech trükkjeikkel, Smith pedig laza, mint szinte mindig, ha épp közönségfilmben játszik. Az akciók a helyükön vannak, ahogy tulajdonképpen minden a filmbe, csak részemről kissé eltelt az idő a szimpla akció filmek felett. Ettől függetlenül a kábé minimum 100 filmbeli hulla miatt kissé nekem még mindig fura a teremből kitántorgó 9-10 éveseket látni egy 16-os karikájú darabnál.

Welcome to Miami énekelte Smith anno a rádióból és még mindig igaza van. Az idő remek, a lányok és fiúk szépek, az akciók pörgősek. A kissé túlzó verbális „humor” sem ront nagyon az összképen. A végső fordulat nekem tetszik, ahogy külön piros pont jár a régi előzményekre való állandó, de nem túlzó reflektálásért is, lásd játék a filmzenével. A sok hulla ellenére megpróbál kissé görcsösen a Bad Boys 3 a lehető legcoolabb és leglazább lenni, ahogy elődjei is. Alapvetően kimondható sikerrel jár. Mi meg, régi motorosok nyugodtan kikereshetjük a híres hírhedt dalt és hadd szóljon. Bad boys, bad boys...A hakni jelleg ellenére puszta szórakozásnak simán jó.
Az antihősök új dimenziója a Marvel-univerzumban
Az idén videón is már megjelent Mennydörgők* egy olyan társaság története, amelyet nem külső kényszer, hanem a saját változni akarásuk húz egy irányba. Mindannyian cipelik a maguk hibáit, traumáit, de mégis egymás mellett találják meg azt a ritmust, ami a sztori végére valódi csapattá formálja őket. A hangulat és a dinamika könnyen felidézheti A galaxis őrzőit, de a fókusz itt jóval személyesebb, valamint sokkal inkább szól a szereplők közötti dinamikáról.
A haza és az emberség kötelez
Pár napja bemutatták a nagy állami támogatással megtolt Sárkányok Kabul felettet, amely a roppant vérszegény magyar akciófilm zsánerba igyekszik friss vért pumpálni miközben az afganisztáni békefenntartóink munkájának állít emléket. Pörgős csatajeleneteket legalább profi díszletekkel és kameramunkával ígért a trailer. Ezek után (remélem) egy emberként reméltük, hogy politikai terheltsége ellenére egy szórakoztató film készült el. Ennek jártam utána.
Egy nélkülöző nemzet szülöttei
Nemes Jeles László harmadik nagyjátékfilmje, az Árva a 20. századi magyar társadalmi traumák és a személyes veszteségek metszéspontján született meg. Nagyszabású művészi alkotás, amely egyszerre beszél a mindennapi veszteségről és a gyászról. A történet a múltat nem pusztán idézi, hanem felépíti és újraéli – fájdalmasan, őszintén és minden pátosz nélkül.
Del Toro újraéleszti a Frankensteint
„Él-váltás” – a modern Frankenstein-történet új kiadását láttuk a minap férjemmel, a Frankenstein (2025) című filmet, amelyet Guillermo del Toro maga írta és rendezte, és amely a klasszikus Frankenstein; or, The Modern Prometheus-regény most már nemcsak adaptációja, hanem – részben – újragondolása is.
Az ember, aki az USA-ban született
Reneszánszukat élik a szélesvásznon a zenész életrajzok és az egy-egy híres énekes legismertebb albumának készítéséről szóló filmek, e kettő keveréke a legújabb mozi, a beszédes című, Springsteen: Szabadíts meg az ismeretlentől. Nem árul zsákbamacskát. Remek zenéket, nagy emberi vívódásokat ígér egy kissé szürkének ható főhőssel, aki a múlt démonjaival küzd, de végül a teljes nihil helyett a szupersztárság lesz osztályrésze.