Menü

Hogyan csökkentsd a zsiradékot?

…illetve ezáltal a bevitt, felesleges kalóriákat, amelynek elfogyasztása a pillanatok műve, de elégetni, az bizony hosszú órákat jelent az edzőteremben. Csökkentsük legalább a felére a zsírbevitelt!

Mi sem egyszerűbb ennél, mindössze pár praktika szükséges, melynek ismeretével jelentősen csökkenthető a bevitt zsiradék mennyisége.

Az tévhit, hogy zsírokra nincs szüksége az emberi szervezetnek. Ugyanolyan fontosak, mint a fehérjék, szénhidrátok, rostok, nem beszélve a zsírban oldódó vitaminokról. A mennyiség és minőség az, amit szem előtt kell tartanunk.

A minőségről, egészséges zsírokról és azok szervezetre gyakorolt hatásairól már volt szó, jól tudjuk, hogy miért jó az olíva olaj, a kókuszzsír, tökmagolaj, miért egészséges a kacsazsír, mangalicazsír és miért érdemes messzire kerülni a transzzsírsavakat tartalmazó édességeket, félkész ételeket, azonban a mennyiséget mindig érdemes szem előtt tartani.

Ha egy étel tejszínt ír elő, gondolkodás nélkül helyettesítem krémes joghurttal, a zsíros tej és túró helyett a zsírszegény változatot veszem le a polcról. Ma tárkonyos ragulevest fogok készíteni vacsira, ehhez főzőtejszín helyett kefírt fogok használni minden bizonnyal.

A mascarponés édességeket érdemes átvariálni light zsírtartalmú összetevőkre, a bő olajban sütés helyett pedig sütőben süssünk fasírtot, rántott húst.

Vendéglátós ismerősömmel volt egy vitám múlt héten az általam favorizált sütőben sütésről, aki szerint a rántott húst sose fogom olyan finomra elkészíteni sütőben, mintha bő olajba dobnám, de én azt gondolom, hogy igen. Határozottan állítom és vállalom: igen! A fasírtokat mi sütőben sütjük, kevés olajsprayvel megfújva és a rántott húst is, igen. Állítom, hogy finom, határozottan kijelentem, hogy ropogós, ellenben minimálisra csökkentettem a zsiradék mennyiségét, hiszen egy sütőben sült fasírt, sosem fog annyi olajat beszívni, mint a bő zsírban sült egészségtelen társa és a lakást sem árasztja el a kiszellőztethetetlen zsírszag.

Mindig mondom: valamit, valamiért, azonban itt kevésbé érzek kompromisszumot, hiszen nem mondtunk le az ízekről, csak a tocsogó olaj érzéséről. Arról meg könnyen. Amikor kézzel bekapkodok egy fasírtot, vagy megfogok egy rántott húst, nem marad a kezemben a fél üveg olaj, vagy zsír, hiszen nem szívta meg magát, ezáltal kevésbé is okoz gyomorproblémákat, refluxot a bő olajban sült ételekre érzékeny embereknél. Tapasztalatból mondom, hogy ez így van.

Hagymát sem dinsztelek olajon, sokkal inkább vízen, egyszerűbb is, illetve tapadásmentes, nagy serpenyőket használok, vagy párolóedényeket, amelyek megkönnyítik a zsírfelhasználás csökkentését, mindezekhez pedig olajsprayt használok. Nagy kedvencem a szilikonos sütőformák széles választéka, melyek szintén nem igénylik, hogy kizsírozzuk és lisztezzük a tepsit, tortaformát.

Remélem sikerült meggyőznöm a kedves olvasót, hogy ne vegyen egy újabb üveg étolajat, ha elfogyott, hanem keressen más, egészségesebb alternatívákat a minőségi zsírfogyasztásra és a zsírbevitel csökkentésére.

Fehérjében gazdag ételek fogyasztása

A fehérjében gazdag táplálkozásban is fontos a változatosság. Az alábbi 10 ízletes, fehérjében gazdag étel jóllakat és közben teljes szélességgel támogatja a kitűzött fogyást.

Egészséges zsírban gazdag ételek

Együnk sok zsírt, mert az jó! Na, persze nem mindegy, hogy, milyet - csakis az egészséges fajtát!

A leggyűlöltebb ételek listája

Ha a gyerekeinket megkérdeznénk, ők biztosan tudnának olyan ételeket sorolni, amelyek jó sokáig még csak a „meg sem kóstolom többet” kategória lesz, de mi felnőttek is tudunk elég válogatósak lenni. Nos érdekes a hivatalos lista, melyen a tök, a spenót, és a kelbimbó nem az első top hármas…

Pisztáciás édességek

Nyugat-Ázsiában őshonos gyümölcs, a pisztácia fa magja. Ma már számos mediterrán országban termesztik, valamint az Egyesült Államok déli részein.

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.