Menü

…és már el is telt a nyár

Hú nagyon gyorsan! Ahogy az előszobában lévő két összekészített iskolatáska, tornazsák, rajzos doboz, technika felszerelés, tisztasági csomag is mutatja, lassan pakolhatunk be a hátizsákokba, csomagolhatjuk a könyveket, címkézhetjük a füzeteket. Hosszú a tanévkezdési lista, ideje mindent beszerezni.

Nem is tudom mit érezzek, egyrészt a három fiammal eltöltött nyári szünet után azt gondolom, végre iskola, másrészt pedig melankolikus vagyok, hiszen olyan jó volt ez a nyár is, sok program, megannyi tábor, strandolás, kirándulás, állatkert és nyaralás, hamarosan pedig hulló falevelek váltják a balatoni lángos idilli képét. (mondtam, hogy ilyen a hangulatom)

Minden évszakot kell szeretni, mindegyikben van valami szép, most az iskolakezdés az aktuális életszakasz, melyben az lesz a szép, hogy ismét a megszokott – vagy épp egy új - közösségbe kerülnek a gyerekek, mennyi izgalmat rejt magában! Nekik jó lesz ismét a saját korosztályukkal tölteni a napot a nagyszülők helyett, akik már mostanra valószínűleg szintén elfáradtak.

Hogy kicsit az anyagiakról is essen szó, egy friss felmérés szerint mélyen a zsebünkbe kell nyúlni nekünk szülőknek - bár én ezt kutatás nélkül is meg tudtam volna mondani – hiszen egy gyermek iskolakezdése akár 50 ezer forintig is elmehet, de nekem ez még mindig karcsú összegnek tűnik, hiszen az iskolaszerek közé sorolom az iskolatáskát, a tolltartót, a benti cipőt is, így ez az érték akár a duplája is lehet.

Az igazi roham augusztusban kezdődött, s egyre több szülő vásárol online.

Tény, hogy sokba kerül az iskolakezdés, de vajon mennyi időt tölt a gyerek majd az iskolában?

Az egyik legnagyobb izgalom számomra ismét az online oktatás bevezetése, ami itt lebeg a fejünk felett, folyamatos aggodalom, pláne többgyerekes, kevés laptopos szülő számára.

Egyelőre úgy tűnik, hogy szeptemberben a normál, megszokott módon indul el a tanév, de nem kell tudósnak lennem ahhoz, hogy lássam, fel kell készülni az online oktatásra is.

A felkészülést pedig úgy értik a szakemberek, hogy figyeljük gyermekeinkkel együtt mindig az aktuális járványhelyzetet, készüljünk fel lelkileg is egy esetleges következő hullámra, maszkviselésre, „bezártságra”, beszélgessünk velük sokat a kialakult helyzetről.

Szükséges lesz egyfajta B tervet is összeállítani, szükség esetén. Ki segíthet a gyerekeknek a tanulásban, hogy oldjuk meg a „home office” -t, ha sok kerül rá, mit tehetünk a zökkenőmentes átállásért.

Rugalmasan kell kezelnünk ezt a helyzetet, ami nem egyszerű, nem tudunk rá tökéletesen felkészülni, de sokat tehetünk egy esetleges átállás zökkenőmentes lebonyolításáért, illetve szervezetünket is fel kell készíteni, sok vitamint kell fogyasszunk, hogy erősítsük az immunrendszerünket. Kitartást mindenkinek! (Főleg az anyukáknak)

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Szelektálás – mit dobjunk ki és mit ne?

Amikor már túlzsúfolttá válnak a szekrényeink, szobáink, belépni sem tudunk az előszobába, halmozzuk a tárgyakat, mániákusan gyűjtögetünk és nem akarunk semmit kidobni, akkor itt az ideje egy nagyobb szelektálásnak! Ha kétségeink vannak afelől, hogy mit szabad kidobni és mit nem ajánlott, akkor olvassák el mai írásunkat.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?