Menü

Ha te nem is, a ruhád színe elárulhatja, hogy vagy

Reggel belenézel a szekrényedbe és anélkül, hogy túl sokat agyalnál a dolgon, előveszed a kedvenc sötét farmeredet és a fekete pólódat. Nem tudod megmagyarázni miért, de hiába van tele a gardrób kék, sárga és fehér cuccokkal, te akkor is ebben a szettben érzed magad a legkomfortosabban. Gondolkoztál már rajta, hogy ez miért lehet?

Ha gyakran hordasz narancssárgát. Érdemes megfigyelni, hogy az emberek mennyire ritkán viselnek narancssárgát. Pedig érdemes lenne, ugyanis ez az aktív és meleg szín nem csak a hangulatodat dobhatja fel, de még immunerősítő és öngyógyító hatása is van.

Ha gyakran hordasz narancssárgát, akkor aktív, életteli személyiség vagy.

Fun fact: ez a színárnyalat fokozza az éhséget, így nem véletlen, hogy sok étterem, köztünk a McDonalds is ezt a színt választotta a logójukhoz és az éttermeikhez.

Ha gyakran hordasz citromsárgát…

A citromsárga a köldökcsakra színe. Amellett, hogy jó hatással van a hangulatunkra, még a méregtelenítő szerveinkre is ösztönzően hat. A kineziológus szerint ha szellemi tevékenységet szeretnénk végezni, de nem jön az ihlet, akkor a citromsárga segíthet az összpontosításban és életre kelteni a fantáziánkat.

Ha viszont valaki elutasítja ezt a színt, az azt jelentheti, hogy hajlamos a búskomorságra.

(Ennél a pontnál elgondolkoztam, hogy az egyedüli citromsárga szín miért csak egy félig elfonnyadt citrom a hűtőmben…)

Ha gyakran hordasz zöldet…

Tapasztaltad már, hogy az erdőben sétálva elfog egyfajta kellemes, megnyugtató érzés? A zöld a szívcsakra színe, emellett pedig a természeté, növekedésé, és regenerálódásé - nem véletlenül festik zöldre a kórházak falait.

Segíthet helyre billenteni a bizonytalanság érzését és mozgósítani az öngyógyító erőket.

Ha gyakran hordasz feketét…

Manapság a fekete nemcsak a lemondás és elmúlás színe, hanem az eleganciáé is.

Ellentétben a szürkével, aki feketét visel, nem akar beleolvadni a tömegbe, inkább ezzel az árnyalattal ellensúlyozza, ha túl sok inger éri.

Észrevetted már, hogy egy nagyon színes, csili-vili divatbemutató végén a tervező is feketében mutatkozik a közönség előtt?

Goethe színelméletének központi színei a fekete és a fehér, mely a sötétség és a világosság tulajdonságain alapul. Szerinte a sötétség és a világosság között minden szín megtalálható, e kettő között lüktet az egész világ.

Eddig bármilyen hitet is tápláltunk a színek világáról, tanulmányozva tulajdonságaikat, talán a mi életünknek is jó szolgálatot tehetnek. A kékről most már tudjuk, hogy a nyugodt elme, a gyógyító erők, a kimozdíthatatlanság szimbóluma.

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.