Menü

Mit csinál a coach?

A coaching tulajdonképpen egy fejlesztő tanácsadás, a hivatalos megfogalmazás szerint úgy is mondhatnánk, hogy a személyes kompetenciafejlesztés egyik leghatékonyabb formája, egy tanácsadó segítségével.

Sok olyan gond, megoldandó élethelyzet lehet az életünkben, amellyel nem boldogulunk egyedül, ekkor lehet szükség egy coach segítségére.

A coach egy olyan fejlődést támogató szakember, aki tükröt tart ügyfelei elé és segíti az ahelyett, hogy tanácsokkal látná el kliensét. Fontos, hogy a coach nem tanácsadó- kérdésivel, technikáival rátereli a klienst a megoldás ösvényére.

A folyamat javítja a teljesítőképességet, fejleszti a válságkezelő módszereket, növeli az önbizalmat, segíti a motivációt, az ügyfél önbecsülését.

A coaching általában három területen kerül alkalmazásra:

Van vezetői coaching, mely konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés.

Létezik az úgynevezett team coaching, mely azonos vagy hasonló munkatevékenységet végző munkatársaknak szól.

A harmadik pedig a csoport-coaching, ez nyílt résztvevői körrel működő folyamat.

Ma már létrejöttek úgynevezett coachingcentrumok is, ahol coachképzéssel, fejlesztéssel és coachinggal foglalkoznak. Egy szakmai platform vezetőknek és csoportoknak, ahol a gondolkodás megváltoztatásán, új gondolkodási sémák létrehozásán dolgoznak, egyéni beszélgetésekkel. Tevékenységük célja a tartós pozitív változások elősegítése a gondolkodásmód megváltoztatása révén.

Készségfejlesztő tréningeken lehet részt venni, ahol cselekvési tervek kidolgozása történik.

Melyek a leggyakoribb témák, melyekkel coaching-hoz fordulhatunk?

Többek között kommunikációnk fejlesztése, érdekérvényesítő kommunikációs gyakorlatok elsajátítása, konfliktuskezelési elméletek és gyakorlatok tanulása és alkalmazása, érzelmi reakciók kezelése, stresszkezelési lehetőségek.

Ha olyan élethelyzettel szembesülünk, amit nem tudunk egyedül megoldani, ha érintettek vagyunk különböző konfliktusokban, ha munkahelyi gondjaink adódnak, ha változtatni szeretnénk, ha megerősítésre, segítségre van szükségünk, ha vezetőként fontosnak tartjuk a csapatépítést, ha hatékony meetingeket szerveznénk, akkor keressük bátran a coaching programokat.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!