Menü

Mit csinál a coach?

A coaching tulajdonképpen egy fejlesztő tanácsadás, a hivatalos megfogalmazás szerint úgy is mondhatnánk, hogy a személyes kompetenciafejlesztés egyik leghatékonyabb formája, egy tanácsadó segítségével.

Sok olyan gond, megoldandó élethelyzet lehet az életünkben, amellyel nem boldogulunk egyedül, ekkor lehet szükség egy coach segítségére.

A coach egy olyan fejlődést támogató szakember, aki tükröt tart ügyfelei elé és segíti az ahelyett, hogy tanácsokkal látná el kliensét. Fontos, hogy a coach nem tanácsadó- kérdésivel, technikáival rátereli a klienst a megoldás ösvényére.

A folyamat javítja a teljesítőképességet, fejleszti a válságkezelő módszereket, növeli az önbizalmat, segíti a motivációt, az ügyfél önbecsülését.

A coaching általában három területen kerül alkalmazásra:

Van vezetői coaching, mely konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés.

Létezik az úgynevezett team coaching, mely azonos vagy hasonló munkatevékenységet végző munkatársaknak szól.

A harmadik pedig a csoport-coaching, ez nyílt résztvevői körrel működő folyamat.

Ma már létrejöttek úgynevezett coachingcentrumok is, ahol coachképzéssel, fejlesztéssel és coachinggal foglalkoznak. Egy szakmai platform vezetőknek és csoportoknak, ahol a gondolkodás megváltoztatásán, új gondolkodási sémák létrehozásán dolgoznak, egyéni beszélgetésekkel. Tevékenységük célja a tartós pozitív változások elősegítése a gondolkodásmód megváltoztatása révén.

Készségfejlesztő tréningeken lehet részt venni, ahol cselekvési tervek kidolgozása történik.

Melyek a leggyakoribb témák, melyekkel coaching-hoz fordulhatunk?

Többek között kommunikációnk fejlesztése, érdekérvényesítő kommunikációs gyakorlatok elsajátítása, konfliktuskezelési elméletek és gyakorlatok tanulása és alkalmazása, érzelmi reakciók kezelése, stresszkezelési lehetőségek.

Ha olyan élethelyzettel szembesülünk, amit nem tudunk egyedül megoldani, ha érintettek vagyunk különböző konfliktusokban, ha munkahelyi gondjaink adódnak, ha változtatni szeretnénk, ha megerősítésre, segítségre van szükségünk, ha vezetőként fontosnak tartjuk a csapatépítést, ha hatékony meetingeket szerveznénk, akkor keressük bátran a coaching programokat.

Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?

Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?

Elfek a polcon, csínyek a lakásban

Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.

Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus

Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.

Miért érdemes már ma lefoglalni a jövő évi nyaralást? Avagy mit jelent a „first minute”

Amikor az utazás gondolata megszületik, sokan hajlamosak az utolsó pillanatban dönteni. Azonban egyre többen tartják ésszerű stratégiának, hogy már jóval előre, akár a következő évre is lefoglalják álomnyaralásukat — ez a „first minute” megközelítés számos előnyt kínál.

Lehet még szünetet tartani az online világtól?

Képzeld el, hogy egy nap felébredsz, és minden digitális nyomodat eltünteted. Nincs többé Facebook, Instagram, Gmail, YouTube-előzmény vagy keresési múlt. Egyetlen kattintás, és mintha soha nem is léteztél volna az internetes térben. Elsőre talán felszabadítónak hangzik, de a legtöbbünk már a gondolattól is feszültté válik, hiszen minden virtuális kényelmünk kámforrá válna.