Menü

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon, ami azt jelenti, hogy éhgyomorra indulnak el reggel – állapította meg egy kutatás, melyből sajnos megállapították, hogy három gyerekből egy reggelizés nélkül indul el otthonról az óvodába, iskolába.

A reggeli készülődés, rohanás miatt általában nem jut idő semmire, pedig a kihagyott reggeli negatívan befolyásolja az agyműködést és a memóriát. Bár a szülők nagy része tisztában van azzal, hogy milyen fontos az első étkezés, mégis olykor tehetetlenek, ha a gyermek nem hajlandó reggelizni.

Az első étkezés azért fontos, mert a gyermekünk csak így tud kellő energiával megbirkózni azokkal feladatokkal, amivel a nap folyamán szembesül.

A reggeliző gyerekek közel fele pedig cukros, fehérlisztből készült péksüteményt kap reggelire, a teljes kiőrlésű termékek csak a kicsik 16 százalékának napindító étkezésében szerepelnek és zöldséget, gyümölcsöt is csak a gyerekek 35-39 százaléka fogyaszt rendszeresen.

Hogy miért marad ki a reggeli?

Nos sokszor az időhiány a válasz, ezért nem kerül sor reggelire, illetve az is ok, hogy a gyerek nem éhes. (Három fiam van, mindig tálalok reggelit, ebből csak egy eszik „rendesen”, egy megelégszik a kakaóval, a kamaszfiam pedig bármit kínálhatok, nem hajlandó reggelizni)

Azzal vígasztalom magam, hogy a hétvége ebből a szempontból javít a statisztikán, ilyenkor többen reggeliznek, mint a rohanó hétköznapokon.

Mennyi egy iskolás gyermek energiaszükséglete?

Átlagosan 2200-2500 kcal naponta, ebből a szülő a reggelit és a vacsorát tudja kontrollálni, a többi napközbeni étkezést nem.

A reggeli kihagyása vagy a nem megfelelő energia- és tápanyagbevitel a gyerekek vércukorszintjének esésében is megnyilvánulhat, emiatt van az, hogy kevésbé tudnak figyelni órán és fizikai teljesítőképességünk is csökken, legrosszabb esetben szédülhetnek is az alacsony vércukorszint miatt.

Lehet, hogy a reggeli hiánya miatt hoz haza rossz osztályzatot a gyerek az iskolából?

Igen! Lehetséges, sőt nagyon is összefügg a teljesítménnyel a nap első étkezése és annak időpontja, így lehetséges, hogy a reggeli hiánya okozza a lemaradást, hiszen teljesítményünk sokszor a táplálkozásunkon is múlik!

A reggeliző gyerekek teljesítménye igazoltan jobb, ezért érdemes a napot tartalmas reggelivel indítani. Vannak rosszevő gyerekek, de sokszor már az is elég, ha valaki 100 kalóriát visz be a szervezetébe reggel 6 és 9 óra között.

Milyen az ideális reggeli?

Tápláló! Tartalmaz kalciumot, fehérjét, B-vitamint, magnéziumot, cinket és vasat, ilyen például a gabona, a gyümölcs, a turmix, a joghurt, a tojás, a müzli, a zabkása, a melegszendvics, a túrókrém.

A táplálkozási szakember azt javasolja a szülőknek, hogy ha indulás előtt nincs idő a reggelizésre, akkor csomagoljanak a gyerekeknek uzsonnát, amit akár az iskolában, még az órák előtt meg tudnak enni.

Ártalmatlannak tűnő, ám veszélyes dolgok a kiságyban

Lehet, hogy veszélytelennek, ártalmatlannak tűnő játékok és kiegészítők, ám valójában veszélyes dolgok, amiket feltétlen tartsunk távol a kiságytól, mikor a babánkat letesszük aludni.

A kefír jótékony hatásai

Tudtad, hogy a kefir nem csak a fogyásban, de a rák megelőzésében is segíthet? De ezeken kívül még jó néhány pozitív hatása van a szervezetdere, ha rendszeresen fogyasztod!

Zöldségek zöldjei, melyeket nem szabad kidobni

Zöldségeinket megannyi módon fogyaszthatjuk, minél színesebb a tál, annál finomabb és egészségesebb, de ne feledkezzünk meg arról, hogy egyes zöldségek levelei is zamatosak, vitamindúsak és ezerféleképpen felhasználhatóak. Nézzük, mik ezek!

Tényleg létezik a középső gyerek szindróma?

Okos elsőszülött vagy elhanyagolt középső esetleg traumatizált legkisebb gyerek? Mit mutatnak a statisztikák a születési sorrendről és a gyermek tulajdonságairól, habitusáról.

Az almaecet sokoldalú felhasználása és előnyei

Az almaecet egy sokoldalú csodaszer. Amellett, hogy a konyhákban évek óta hódít a viszonylag olcsó áron kapható ecet, a fogyókúrázók körében is népszerű. Azonban milyen jótékony és pozitív hatásai vannak annak, ha minden nap belecsempészed az ételeidbe, vagy vízzel hígítva, mézzel édesítve, iszol néhány kortyot belőle?