Menü

A hit és a siker kapcsolata

Sok minden kell ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Az optimizmus, az önbizalom, a magabiztosság, a céltudatosság mindenképpen meghatározó tényezőnek tűnik a sikerhez vezető úton. Mindezek azonban magukban rejtik a hit jelentőségét, hit nélkül nincs siker.

A hit számos dologban megmutatkozhat (nemcsak vallással kapcsolatban), hihetünk a sorsban, önmagunkban, a szerencsében, vagy akármilyen természetfeletti erőben. A hit sokféleképpen megnyilvánulhat, és tárgyat ölthet, a közös pont, hogy a legtöbb esetben aktivizál, és plusz energia forrásként működik.

Ebből kiindulva talán már nem is olyan jelentős felfedezés, hogy a hit bizony elengedhetetlen feltétele a sikernek. Ez a fajta hit persze nem azt jelenti, hogy hátradőlve várom és elvárom az eredményeket. Az aktív hit inkább egy általános optimizmust jelent, mely komoly erőforrásként segít minket céljaink elérésében. Átsegít minket a kudarcokon, a kríziseken, mert ha ezeken a pontokon megállnánk és leragadnánk, akkor sikereket sem érnénk el.

Furcsán hangozhat, de hit esetében is beszélhetünk tudatosságról, bizony néha hitünket is meg kell támogatni, gyógyítani. Fontos az önbizalom építés, a céltudatosság, a másokba vetett bizalom. Emellett lényeges a nyitottság is, sokszor váratlan csatornákon érkezik a megerősítés, vagy az inspiráció, amely új lendületet adhat hitünknek. Ilyen lehet egy jó beszélgetés, egy váratlan találkozás, egy meditatív elmélyülés, egy ima, vagy egy könyvben olvasott megragadó gondolat. Ezek mind táplálhatják hitünket, segítve minket ezzel a sikerhez vezető úton.

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!