Nem csak házon kívül boldog a gyerek
- Dátum: 2014.08.31., 21:17
- beszélgetés, biztonság, biztonságos környezet, gyerek, gyereknevelés, gyerekprogramok, időtöltés, játék, játszóház, kikapcsolódás, mese, minőségi idő, otthon, önállóság, ötletek, szabadidő, szünet, tartalmas időtöltés
A mai modern társadalmakban, leginkább Európában és Amerikában egyre inkább azt gondolják a szülők, hogy a gyermekük akkor boldog, ha valamilyen tartalmas időtöltést biztosítanak a számukra. Amint egy kis szabadidejük akad, felkerekednek és járják azokat a helyeket, amik tetszhetnek a gyerekeknek: játszóház, állatkert, cirkusz, bábelőadás, vidámpark jut minden szabadnapra. De biztos, hogy ez a jó a kicsiknek?
Korunk rohanó világában igyekeznek a szülők, hogy a ritkán adódó szabadidejüket tartalmasan töltsék el. Otthon várja őket a háztartás, vagy csörögnek a telefonok, így hát inkább házon kívül töltik el a munkamentes időszakokat, hogy biztos legyen a szellemi kikapcsolódás. Ugyanez igaz a gyermekkel töltött szabadidőre is: minél több programot, emlékezetes élményt szeretnének kínálni nekik.
Ennek azonban nemcsak előnye, hanem hátránya is lehet! Bár az élmények maradandóak és jók, a kicsiknek szüksége van az otthon, teljesen szabadon eltöltött időre is, amikor kedve szerint játszhat, vagy választhatja meg, hogy mivel tölti az idejét. Ez jó hatással van a személyiségfejlődésére és az önállóságának fejlesztésére. Ha mindig kitalálják helyette, hogy mivel teljen az idő, akkor a későbbiekben is nehezebben várható tőle, hogy önállóan feltalálja magát.
Nem muszáj tehát minden szabad napra valamilyen programot tervezni! Az otthoni játék, közös ötletes időtöltések, meseolvasások legalább olyan jók a gyerekeknek. Ilyen környezetükben lehetőségük nyílik a kérdezésre, a beszélgetésre, saját környezetük pedig biztonságot jelent a számukra.
A gyerekprogramok ráadásul elég drágák, erre ma már egy jól felépített üzletág épült. Ezzel szemben az otthon töltött idő ingyen van! A gyermeke számára pedig legalább a cirkuszhoz hasonló emlékezetes élmény az is, ha stranddá alakítja át a fürdőszobát, ha bunkert építenek plédekből, vagy ha egyszerűen csak leül vele babázni, vagy autózni. Nem mellesleg, ez ingyen van, a kicsik számára mégis drágák ezek a percek.
Fotó:
pixabay.com
Kell-e ma bölcsőde a gyerekeknek?

A kérdés, hogy meddig érdemes egy babát a saját környezetében nevelni, ma már nem csak a családok pénztárcáján múlik. Társadalmi, munkahelyi, sőt, identitásbeli kérdés is jellemzi ezt a témakört. Egyre több fiatal szülőnek kell eldöntenie, meddig maradjon otthon a kicsivel. Sokan már kétéves kor körül beíratják a bölcsődébe, hogy közösségben fejlődhessen, miközben ők visszatérnek dolgozni.
A tanmesék varázsa – mit tanul, amikor mesét hallgat a gyerek?

Sok szülő kérdezi ma: „Melyik mese való a gyerekemnek? Nem túl régimódi ez?” Én pedig azt mondom: épp ellenkezőleg. A tanmesék sosem mennek ki a divatból, mert az emberi lélek alapigazságait hordozzák. Lehetnek modern köntösbe bújtatva, színes képekkel vagy animációval, de a lényegük ugyanaz marad: segítenek embernek maradni egy gyorsan változó világban.
A pillangóölelés ereje – amikor a nyugalom kéznél van

A mai rohanó világban a gyerekek (és sokszor mi, felnőttek is) egyre több ingerrel, elvárással és feszültséggel találkoznak nap mint nap. A tanulás, a munka, a teljesítménykényszer, az online tér és a mindennapi zaj mind hatással vannak lelki egyensúlyunkra.
Étkezz okosan, gondolkodj gyorsan! – Gyerekeknek szóló agytápláló tippek

Minden szülő szeretné, ha gyermeke okos, figyelmes és energikus lenne. Tudtad, hogy az, amit megesznek a gyerekek, hatással van az agyműködésükre és a tanulási képességeikre is? Vannak olyan ételek, amiket gyakrabban érdemes a tányérjukra tenni, mert segítik a memóriát, a koncentrációt és az általános szellemi frissességet. Nézzük, melyek ezek az igazi “okosító ételek”!
Alapozó terápia – Mozgásalapú fejlesztés a sikeres tanulásért

Az alapozó terápia egy mozgásfejlesztő módszer, amelyet főleg gyermekeknél alkalmaznak a tanulási nehézségek, figyelemzavarok, részképesség-problémák, mozgáskoordinációs vagy beilleszkedési gondok megelőzésére és fejlesztésére.