Menü

Kezdjük diétával az évet. Vagy inkább ne!

A karácsonyi pluszkilók leadása minden év vége egyik fő slágertémája. A hangsúly nem a diétán, hanem az odafigyelésen van.

Mindenki ismeri a szituációt: a karácsonyi ünnepek „ereszd el a hajam” gasztronómiai mentalitása általánosnak mondható. A nehéz ételek és édességek garmadája nincs túl jó hatással szervezetünkre. A baj ráadásul nem is azzal van, hogy szenteste és az utána következő két napban többet eszünk a kelleténél, hanem azzal, hogy nehéz ezzel a lendülettel leállni.

A karácsonyi ünnepek és rokonlátogatások után ugyanis a nagy mennyiségben legyártott finomságok jó része még mindig az asztalon, hűtőben van, így a „túladagolás” rendszerint év végéig folytatódik. Ráadásul ekkor következik egy újabb ünnep, ami ugyan szintén nem a visszafogott fogyasztásról ismert.

Mi a teendő akkor, ha nem szeretnénk, hogy a januárunk a plusz kilók miatti sopánkodással teljen? Hogyan akadályozzuk meg, hogy esetlegesen maradandó felesleget gyűjtsünk be?

Érdemes erre már karácsony előtt gondolni. A rokonságban valószínűleg mindenki süt-főz, nem biztos, hogy nekünk is hatféle süteménnyel és ötféle főétellel kell készülnünk. Minél kevesebb, annál kisebb az esély a felhalmozódásra. Mert ami marad, azt nagy valószínűséggel el is fogyasztjuk. Tehát csökkentsük a mennyiséget, s esetleg próbáljuk meg erre a rokonságot is rávenni.

A másik megoldás a sportolás azonnali elkezdése az ünnepeket követően. Nem kell nagy dologra gondolni, csak egy kis tornára, sétára, vagy futásra. Ez nemcsak jó hatással van ránk, hanem a nassolástól is elveszi az időt.

Ha cukorból és zsírból időben visszaveszünk, nem kell szégyenkeznünk és bosszankodnunk, ha a mérlegre állunk. Igyekezzünk visszatérni a zöldségekre és a gyümölcsökre, minél előbb visszalépünk a régi kerékvágásba, annál jobb.

Amennyiben betartjuk a fentieket, biztosan nem kell nagy diétával kezdenünk az esztendőt.

Fotó:
pixabay.com

A futók piszkos kis titkai

A hosszú edzések, terepfutások, félmaratonok, maratonok, de akár egy tíz kilométeres kocogás alatt gyakorlatilag „bármi ”megtörténhet. (és meg is történik. Murphy.)Sokan talán furcsának találhatják az itt összegyűjtött “piszkos kis titkokat”, de ezen semmi szégyellnivaló nincs.

Gyümölcsök, amelyek segítenek a zsírvesztésben

Szerencsére nemcsak olyan ételek vannak, amelyek hizlalnak, hanem akadnak olyanok is, amelyek épp az ellenkező hatást váltják ki: segítenek eltüntetni a felesleges kilókat. Lássuk a leghatékonyabb zsírégető gyümölcsöket!

Az alkohol edzésre gyakorolt hatásai

Kissé szomjas és éhes is vagy…Miért is ne ihatnál? Tudnod kell azonban, hogy milyen hatással van az alkoholfogyasztás a testedre,regenerációdra és a teljesítményedre

Észrevétlen diéta

Kerültél már összetűzésbe családtagoddal az életmódod kapcsán? Ha igen, érdemes elolvasnod ötleteinket.

Tippek a stagnáló fogyás ellen

Nyugodj meg, ez a folyamat teljesen természetes. A lehető legrosszabb amit tehetsz, ha ilyenkor lazítasz az edzésen, vagy feladod a diétádat.