Menü

Kezdjük diétával az évet. Vagy inkább ne!

A karácsonyi pluszkilók leadása minden év vége egyik fő slágertémája. A hangsúly nem a diétán, hanem az odafigyelésen van.

Mindenki ismeri a szituációt: a karácsonyi ünnepek „ereszd el a hajam” gasztronómiai mentalitása általánosnak mondható. A nehéz ételek és édességek garmadája nincs túl jó hatással szervezetünkre. A baj ráadásul nem is azzal van, hogy szenteste és az utána következő két napban többet eszünk a kelleténél, hanem azzal, hogy nehéz ezzel a lendülettel leállni.

A karácsonyi ünnepek és rokonlátogatások után ugyanis a nagy mennyiségben legyártott finomságok jó része még mindig az asztalon, hűtőben van, így a „túladagolás” rendszerint év végéig folytatódik. Ráadásul ekkor következik egy újabb ünnep, ami ugyan szintén nem a visszafogott fogyasztásról ismert.

Mi a teendő akkor, ha nem szeretnénk, hogy a januárunk a plusz kilók miatti sopánkodással teljen? Hogyan akadályozzuk meg, hogy esetlegesen maradandó felesleget gyűjtsünk be?

Érdemes erre már karácsony előtt gondolni. A rokonságban valószínűleg mindenki süt-főz, nem biztos, hogy nekünk is hatféle süteménnyel és ötféle főétellel kell készülnünk. Minél kevesebb, annál kisebb az esély a felhalmozódásra. Mert ami marad, azt nagy valószínűséggel el is fogyasztjuk. Tehát csökkentsük a mennyiséget, s esetleg próbáljuk meg erre a rokonságot is rávenni.

A másik megoldás a sportolás azonnali elkezdése az ünnepeket követően. Nem kell nagy dologra gondolni, csak egy kis tornára, sétára, vagy futásra. Ez nemcsak jó hatással van ránk, hanem a nassolástól is elveszi az időt.

Ha cukorból és zsírból időben visszaveszünk, nem kell szégyenkeznünk és bosszankodnunk, ha a mérlegre állunk. Igyekezzünk visszatérni a zöldségekre és a gyümölcsökre, minél előbb visszalépünk a régi kerékvágásba, annál jobb.

Amennyiben betartjuk a fentieket, biztosan nem kell nagy diétával kezdenünk az esztendőt.

Fotó:
pixabay.com

Az ételallergia és tünetei

Az ételallergia esetén az emberi szervezet, úgy reagál bizonyos a szervezetünkbe bevitt anyagokra, mintha károsak lennének. Emiatt következik be az immunrendszer kóros válasza, a tévesen felismert veszélyes összetevők miatt. Ez általában legtöbbször valamilyen fehérje, ami ellen a szervezetünk védekezésbe kezd.

Nem haragszik, csak éhes

A diétázás egy normál, hagyományos típusú vagy mennyiségű étkezéshez képest nagyobb eséllyel teszi az embereket morcossá, ingerlékennyé és haragossá. Vajon mi az oka ennek?

Focisták táplálkozása

A foci a világ talán legnépszerűbb sportága, s nem mehetünk el szó nélkül a focisták táplálkozása mellett. Vajon mennyire más egy futballista táplálkozási szükséglete, mint egy futóé? Vajon mit eszik Ronaldo vagy Messi?

Zsírbontó gyakorlatok

Ha a combok összeérnek, az nemcsak esztétikai okokból lehet zavaró, de a dörzsölődés kellemetlenséget, fájdalmat is okoz, így sokan kimondottan erről a területről szeretnének fogyni

Tudnivalók a zsírbontásról

Ég a zsír!” – szól a talán legismertebb fogyókúrás jelmondat, de ez ma már egyre inkább egy vicceskedő felkiáltás, a helytelen diéták paródiája.