Menü

Eredmény, vagy nem?

A párizsi klímakonferencia az utóbbi évek egyik legjelentősebb eseménye, amelyet mi is beharangoztunk korábban. A kérdéses egyezség megszületett, de hurráoptimizmus mégsem söpört végig a világon. Miért?

A francia fővárosban tartott tanácskozáson az ENSZ tagállamai sikeresen megegyeztek és aláírták az új klímaszerződést. Ennek a lényege az, hogy a Föld átlaghőmérsékletének növekedését nem engedik egy bizonyos szint fölé emelkedni. A további emelkedés ugyanakkor elkerülhetetlen és következményei súlyosak, de legalább egy bizonyos határt ezúttal sikerült szabni, illetve kitűzni. Ez dióhéjban voltaképpen az ipari termelés szabályozását, a megújuló energiák és a környezetbarát technológiák még aktívabb használatát, a környezetszennyezés, káros anyag kibocsátás csökkentését jelentik.

A cél mindenki számára világos és senki sem kételkedik a globális intézkedések fontosságában (ez is nagy dolog!), ám a különböző fejlettségű szintet képviselő, eltérő kultúrájú országok feladatainak szétosztása, összehangolása, vagy akár az eredmények számonkérése már annál bonyolultabb.

Még úgy is, hogy ezúttal a gazdagabb államok arra is kötelezték magukat, hogy anyagilag segítsék a szegényebbeket.

A fő kérdés az, hogy a mindenkori kormányok mennyire hajlandóak betartani az ígéreteket, illetve mennyire lesznek hatékonyak azok végrehajtásában. Párizsban mindenesetre kimondták, a civil szféra nélkül nem megvalósíthatóak a vállalások, amelyeket egyébként sokan nem tartanak elég bátornak. A környezetvédők szerint jóval szigorúbb feltételekre lenne szükség ahhoz, hogy igazán komoly eredményt lehessen elérni Földünk megmentése és jövő generációi érdekében.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!