Menü

10 egyszerű szokás az egészségesebb életért

Tudjuk, hogy az egészséges ember nem dohányzik, normális testsúllyal rendelkezik, mozog, és egészségesen étkezik. Ugye milyen könnyűnek hangzik? Akik megpróbálták már ezt mind betartani és alkalmazni, tisztában vannak a nehézségekkel. Néhányan elhatározzák, hogy drasztikus lépést fognak tenni, de amikor szembesülnek a nehézségekkel, egyszerűen motivációjukat veszítik, és feladják.

Kövessük a következő 10 egyszerű tippet, hogy egészségesebben élhessünk!

1. Minden reggel igyunk egy pohár vizet!

2. Aludjunk eleget! A kevés alvás fáradttá és ingerültté tesz, így nem igazán tudunk figyelni. Az alváshiány megterheli a szívet is. A felnőttek számára átlagosan a napi 8 óra lenne a megfelelő mennyiség, de természetesen mindenki különböző, így ez az intervallum 6 és 10 óra között mozoghat. Ha délután 4 és 6 óra között álmosnak érezzük magunkat, valószínűleg éjszaka nem alszunk eleget.

3. Reggelente nyújtsunk! A telefonon lévő szundi gomb ötödszörre történő benyomása helyett inkább bölcsen használjuk ki az időnket! Nyújtsuk a hátunkat, lábainkat, nyakunkat. Ezek a gyakorlatok ébresztő hatásúak, növelik a véráramlást, így az izmaink egy extra löketnyi oxigénhez jutnak. Így a felkelés is könnyebben fog menni.

4. Nassoljunk egészségesen! A chips, a sós mogyoró, a cukorkák és a kekszfélék határozottan egészségtelenek, mivel rengeteg zsírt, sót és cukrot tartalmaznak. Helyettük válasszunk magvakat, friss gyümölcsöket vagy bogyókat, amelyek gazdagok vitaminban és ásványi anyagokban.

5. Reggelizzünk! A reggeli a nap legfontosabb étkezése, főleg, ha éppen fogyókúrázásba kezdünk. Ha kihagyjuk, jóval ebéd előtt ránk tör az éhség, és zsíros, nagy mennyiségű cukrot tartalmazó nasik után fogunk nyúlni. Egy tanulmány szerint azok az emberek, akik rendszeresen reggeliznek, kevésbé hajlamosak az elhízásra, és alacsonyabb eséllyel alakul ki náluk később a cukorbetegség.

6. Minden nap sétáljunk! Mindannyian tudjuk, hogy a fizikai aktivitás milyen előnyökkel jár, de a legtöbbünknek sosincs ideje vagy kedve mozogni. Használjuk a lépcsőt a lift helyett, amilyen gyakran csak lehetőségünk nyílik rá, sétáljunk a barátainkkal vagy a kutyánkkal egy kicsit tovább a szokásosnál.

7. Legyünk szociálisak! Egyes kimutatások szerint a magányos emberek hamarabb megbetegszenek, vagy korábban meghalnak. Sokkal stresszesebbek, depresszívebb alkatúak, és fizikailag is kevésbé aktívak.

8. Ellenőrizzük a kedvenc étkeink összetevőinek listáját! Így megtudhatjuk, hogy mennyi mesterséges és egészségtelen összetevőt tartalmaz a termék, amit éppen a kosarunkba készülünk tenni.

9. Találjunk új elfoglaltságokat, és vonjuk bele a családunkat, a barátainkat! Ezek lehetnek különböző sportok, de egy egyszerű biciklizés is. A hobbi és az élvezet csökkenti a stresszt. Próbáljunk meg olyan embereket találni a környezetünkben, akiket ugyanazok a dolgok érdekelnek, így új barátokra is szert tehetünk. Élvezzük az új hobbinkat, és emlékezzünk rá, hogy a boldog emberek tovább élnek!

10. Szeressük az életünket! Eresszünk le! Triviális dolgok miatt ne idegeskedjünk és mérgelődjünk! Ne vegyük túl komolyan az életet! Mosolyogjunk, szeressük egymást, és mindig az élet napos oldalára fordítsuk a figyelmünket!

Forrás: www.boredpanda.com

Mozgás lefekvés előtt – pro és kontra

Nagyon megosztó téma, hiszen gyakori tanácsként azt halljuk, hogy jobb, ha nem edzünk lefekvés előtt, mert megzavarhatja az alvásukat, másfelől viszont azt mondják, hogy az esti edzések ugyanolyan egészségesek és hatékonyak, mint a reggeliek és nincs semmi baj az elalvás előtti sporttal. Most akkor, hogy is van ez?

Miért tegyünk nyelvvizsgát?

Nyilván a legtöbben azért mennek el nyelvvizsgázni, mert kötelező, kell ugyanis a diplomához. A covid időszak alatt nagyon sokan átvehették diplomájukat nyelvvizsga nélkül is, azonban ettől függetlenül érdemes körül járni a témát, hogy mi mindenre jó még egy nyelvvizsga.

Ezért egyél meg egy kanál szódabikarbónát

Régen csak a szódabikarbóna segített, ha súrolni, szagtalanítani vagy szépíteni kellett valamit. Manapság már tisztítószerek és kencék garmadájából választhatunk, ennek ellenére is érdemes újra felfedeznünk háztartásunk és pipereasztalunk jolly jokerét. A szódabikarbóna mértékletes, alkalmankénti használata például jót tehet az emésztésnek, nem ez az egyetlen azonban, amelyből egy kanálnyi mennyiség is sokat segíthet.

Mit jelent a hipomániás epizód?

Pár napostól akár hónapokig tartó állapot, melynek során a beteg igen beszédes, feldobott vagy éppen ingerlékeny, s amely jól elválik normális, nem depressziós állapotától.

Negatív dolgok az otthonunkban – a feng shui szerint

Nagyon sok olyan tárgy van az otthonunkban, ami nem felel meg a feng shui elvárásainak. A térrendezés művészete sok mindenre kiterjed: színekre, mintákra, anyagokra, tárgyakra és a lakás alaprajzára is. Bizonyos dolgok negatív energiával bírnak, melyek kerülendők. Ezekről lesz szó a továbbiakban, érdemes tovább olvasni.