Menü

Relaxáció otthon

Ahhoz, hogy otthon relaxációs gyakorlatokat végezz, nem kell profinak lenni, elég csupán pár dolgot tudnod. Persze ez nem helyettesíti azokat az órákat, amelyeket erre szakosodott terapeuták végeznek, de elég ahhoz, hogy a napjaidat nagyobb lelki egészséggel élhesd.

Először is, találd meg rá az időt. Nem olyan időt kell hagynod, amelybe éppen bele tudsz iktatni három mély légzést, miközben már a telefonodat figyeled, vagy az ajtót, hogy ki mikorra fog megérkezni, és milyen teendőid vannak még addig. Olyan időt kell találnod, amely során nem kifelé, hanem befelé tudsz fordulni. Nem szabad, hogy megzavarjanak benne, ugyanis ha nem tudsz helyesen koncentrálni, akkor épp az űzné el a nyugalmadat, ami miatt szeretnéd azt kialakítani.

Ha sikerült megtalálnod a napjaidban azt a húsz-huszonöt percet, amit erre szánhatsz, akkor jöhet maga a módszer. Figyelem, ez nem egy profi módszer, hanem otthoni, és mindennapos. Minden nap vagy legalább majdnem minden nap végezned kell ezt a gyakorlatsort ahhoz, hogy hosszú távú hatásait érezd.

Kapcsolj természethangokat, relaxációs vagy nyugtató zenét nagyon halkan, de azért olyan hangerővel, amely segít a külvilág zajait kizárni. Ülj le előre nyújtott lábakkal vagy törökülésben a földre vagy egy matracra. A hátad legyen kihúzva, és érezd, ahogy a levegő beáramlik a tüdődbe.

Vegyél öt nagyon mély levegőt, miközben a benned lévő „külvilágot” is megpróbálod elcsendesíteni.
Képzeld el, ahogy a nyugalom a friss, tiszta levegővel együtt beáramlik a testedbe. Vizualizáld, ahogy a szorongás távozik. Koncentrálj az elmédre, mert annak segítségével fogod tudni elnyomni a nyugtalanságodat.
Fókuszálj egy olyan dologra, ami téged a leginkább nyugalommal tölt el. Próbáld meg minden alkalommal, mikor ideges vagy, ezt a képet elképzelni. Ha hozzátársítod ezt a helyes légzéshez és a nyugalomhoz, akkor maga a kép később előidézheti ezt az állapotot.
Ha legalább negyed órán keresztül nyugodtan lélegeztél, nyújtsd meg a végtagjaidat, majd lassan felállva egyenesítsd ki a hátadat is. Néhány fejkörzéssel és lábrázással fejezzük be a relaxációt.

Ha erre minden nap húsz percet szánsz, egy hét múlva már jelentős javulást tapasztalhatsz.

Karácsonyi konyhaparti a gyerek(ek)kel

Van néhány gyerekbarát karácsonyi sütirecept, amit gyermekeinkkel együtt is elkészíthetünk. Elsősorban a közös program miatt, illetve az sem utolsó szempont, hogy közben kedvükre nassolhatnak. Ez a program mindenkinek tetszeni fog!

Mire jó a zeneterápia?

Mire jó a zeneterápia? S kik a zeneterapeuták? Orvosok, akik zenével gyógyítanak, vagy zenészek, aki mellesleg orvosként is praktizálnak?

Az éneklés egészséges energiákat ad

Mielőtt egy kisgyermek megtanul beszélni, már az úgynevezett nyelv előtti ábécé rendszerében képes kommunikálni az édesanyjával. Ez a fajta nonverbális kommunikáció, a játék a hangszínnel, hangmagasággal, hanglejtéssel, hangerővel és tempóval, megegyezik a zene kifejezőeszközeivel.

Grillázs készítése házilag

Az adventi időszak egyik legfinomabb édessége a grillázs. A karácsonyi vásárokban a forralt bor és a pirított mandula, gesztenye mellett elengedhetetlen finomság. Most lépésről lépésre megmutatjuk, hogy készítheted el házilag, hogy otthonodban is igazi karácsonyi hangulatot teremthess!

Szoktad mondani: „köszönöm”?

Köszönetünket kifejezni egy nagyon udvarias gesztus, emellett a hála érzése, a köszönet kifejezése boldoggá is tesz bennünket, s a legújabb kutatások szerint egészségesebbek is leszünk tőle.