Menü

Nyáron fogyni? Lehet!

Sem a kánikula, sem a csábító nyári programok nem gátolhatnak meg minket abban, hogy komoly munkának vessük alá a testünket. Sporttal, új receptekkel, életmódváltással kísérletezni talán még könnyebb is ebben az időben, hiszen megannyi lehetőség áll rendelkezésünkre. Először is, ami a mozgást illeti, rengeteg szabadtéri fajtájával ismerkedhetünk meg. Evezés, úszás, vízilabda, futás, kerékpározás, és még napestig sorolhatnám, mi mindent lehet csinálni a nappali melegben vagy az esti hűvösben. Ráadásul valószínűleg könnyebben találsz magad mellé egy társat, aki hasonló szándékkal rendelkezik, mint te, és valószínűleg több szabadidőtök is lesz minderre. Úgyhogy hajrá, kezdj el mozogni, és tedd ezt úgy, hogy öröm legyen számodra! Ez az öröm biztosítja ugyanis a kitartást a későbbiekre.

A mozgás hasznos és jó eszköze a fogyásnak, de nem kizárólagos. A legtöbb esetben nem elég rendszeres mozgásra váltani, némi táplálkozásbeli változtatásra is szükség van. Az ember úgy tudja legjobban felügyelni a tápanyagbevitelét, ha olyan ételeket fogyaszt, melyeket ő maga készít el. Vagyis jó, ha egy konyhán minden nap fitt menüt kérsz, de még jobb, ha te magad készíted el az adott ételt. Hiszen így te válogatod az alapanyagokat, figyeled az ízesítést, és te állítod be, mennyi zsírt, cukrot, sót tartalmazzon. Ráadásul a főzés megedzi a gondolkodásodat, és állandó elfoglaltságot biztosít a mindennapokban. Nincs is annál jobb, mint újabb és újabb recepteket kipróbálni, és belecsempészni kicsit saját magadat. És a legjobb ebben, hogy ezzel az egészségedért is teszel valamit.

Az életmódváltás nem csupán a táplálkozási és mozgási szokások megváltoztatásában rejlik, hanem rengeteg apróságban is. Sokan nem is gondolják, hogy öltözködésük megújítása milyen jó hatással van az egészségükre, ráadásul még a fogyásban is segít. De a gondolkodásunkon sem árt picit "javítani". Ha el szeretnénk érni egy célt, ami jelen esetben a fogyás, akkor fontos, hogy az általunk választott eszközökre is pozitívan tekintsünk. Ha ugyanis utáljuk az új étrendünket és utálunk mozogni is, akkor nem fognak azok a kilók olyan könnyen leszaladni rólunk. Közhelyes, de mégis igaz, hogy hinni kell a változásban, fontos, hogy reménykedjünk a saját kitartásunkban és akaraterőnkben, és ne gátoljuk saját fejlődésünket.

Varga Ágnes Kata

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.