Menü

Nyáron fogyni? Lehet!

Sem a kánikula, sem a csábító nyári programok nem gátolhatnak meg minket abban, hogy komoly munkának vessük alá a testünket. Sporttal, új receptekkel, életmódváltással kísérletezni talán még könnyebb is ebben az időben, hiszen megannyi lehetőség áll rendelkezésünkre. Először is, ami a mozgást illeti, rengeteg szabadtéri fajtájával ismerkedhetünk meg. Evezés, úszás, vízilabda, futás, kerékpározás, és még napestig sorolhatnám, mi mindent lehet csinálni a nappali melegben vagy az esti hűvösben. Ráadásul valószínűleg könnyebben találsz magad mellé egy társat, aki hasonló szándékkal rendelkezik, mint te, és valószínűleg több szabadidőtök is lesz minderre. Úgyhogy hajrá, kezdj el mozogni, és tedd ezt úgy, hogy öröm legyen számodra! Ez az öröm biztosítja ugyanis a kitartást a későbbiekre.

A mozgás hasznos és jó eszköze a fogyásnak, de nem kizárólagos. A legtöbb esetben nem elég rendszeres mozgásra váltani, némi táplálkozásbeli változtatásra is szükség van. Az ember úgy tudja legjobban felügyelni a tápanyagbevitelét, ha olyan ételeket fogyaszt, melyeket ő maga készít el. Vagyis jó, ha egy konyhán minden nap fitt menüt kérsz, de még jobb, ha te magad készíted el az adott ételt. Hiszen így te válogatod az alapanyagokat, figyeled az ízesítést, és te állítod be, mennyi zsírt, cukrot, sót tartalmazzon. Ráadásul a főzés megedzi a gondolkodásodat, és állandó elfoglaltságot biztosít a mindennapokban. Nincs is annál jobb, mint újabb és újabb recepteket kipróbálni, és belecsempészni kicsit saját magadat. És a legjobb ebben, hogy ezzel az egészségedért is teszel valamit.

Az életmódváltás nem csupán a táplálkozási és mozgási szokások megváltoztatásában rejlik, hanem rengeteg apróságban is. Sokan nem is gondolják, hogy öltözködésük megújítása milyen jó hatással van az egészségükre, ráadásul még a fogyásban is segít. De a gondolkodásunkon sem árt picit "javítani". Ha el szeretnénk érni egy célt, ami jelen esetben a fogyás, akkor fontos, hogy az általunk választott eszközökre is pozitívan tekintsünk. Ha ugyanis utáljuk az új étrendünket és utálunk mozogni is, akkor nem fognak azok a kilók olyan könnyen leszaladni rólunk. Közhelyes, de mégis igaz, hogy hinni kell a változásban, fontos, hogy reménykedjünk a saját kitartásunkban és akaraterőnkben, és ne gátoljuk saját fejlődésünket.

Varga Ágnes Kata

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

A hormonális elhízás észrevehető jelei

Nagyon sok oka lehet az elhízásnak. Ide tartozik az örökletes hajlam, a rossz étkezési szokások, vagy a mozgásszegény életmód.

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.

A fenékformád elárulja, mitől hízol a legjobban

Hogy a feneked formája alapján lehet következtetni arra, hogyan és mitől hízol, annak oka a hormonokban keresendő. Most megtudhatod, milyen típusú hízásra vagy leginkább hajlamos, és mire kell odafigyelned, hogy elkerüld a plusz kilókat!

Ételek, melyek több cukrot tartalmaznak, mint gondolnád

Abban mindenki egyetért, hogy túl sok cukrot fogyasztani nagyon egészségtelen, mert növeli például a 2-es típusú cukorbetegség, az elhízás és a rák kockázatát, de a szívbetegségeket is említhetném. Sokan próbálják megtalálni a számukra megfelelőbb diétát, törekednek a cukorfogyasztás csökkentésére, ám ez nem is olyan könnyű, ha nem tudjuk, mely ételek mennyi cukrot tartalmaznak.