Tippek túlköltekezés ellen I.
- Dátum: 2020.11.12., 15:18
- Martinka Dia
- ajándék, áru, áruhitel, bevásárlókocsi, bevásárlóközpont, bolti trükk, bögre, cikk, édesség, felesleges, figyelemfelkeltő, hangzatos, holmi, kamat, kassza, kétszatyornyi, nassolnivaló, pénz, pénztárca., plakát, plüss, reklám, részletvásárlás, spórolás, szlogen, trükk, vásárlás, vásárló, zene
Anyám valószínűleg röhögőgörcsöt kapna, hogy én írok ilyen cikket, aki igazából nem nagyon mestere a spórolásnak, na de én is elolvasom majd a cikkem, amit írok, és jól megtanulom belőle, hogy álljak ellen a bolti trükköknek és hogyan ne kétszatyornyi ezzel-azzal távozzak, mikor csak egy tejfölért indultam.
Ki ne járt volna már így, őszintén! Elugrom két dologért a boltba, aztán alig bírom cipelni a sok akciós holmit, mert hát ugye ez most milyen jó árban van…
Hazaviszünk egy halom felesleges holmit, mikor a hűtőből az előző se fogyott el, aztán csodálkozunk, hogy kifolyik a kezünkből a pénz.
Figyeljünk néhány bolti trükkre, amivel vásárlásra csábítanak bennünket.
A reklámokat már jól ismerjük, belevésődnek a vásárlók fejébe, ahogy a hangzatos szlogenek és zenék is, akciók és figyelemfelkeltő plakátok.
Az egyet fizet kettőt kap akciók már szinte hozzátartoznak a vásárlásokhoz, mert így jobban megéri, nyilván bekerülnek a kosarunkba, a kiárusítás is csábító és a kifutó termékek is jóval olcsóbban kerülnek eladásra.
De vegyük az ajándékokat a termékekhez. Bögre plüssállattal, ezzel-azzal, hogy csak egy jellemző példát vegyünk, de a kupongyűjtő, pontgyűjtő akciók, edényvásárlás pontokkal, lényeg, hogy visszajárjunk és még több pénzt otthagyjunk.
Napjaink egyik legnagyobb üzlete az áruhitel, a részletvásárlás, az alacsony kamatú, vagy kamatmentes költekezés. Nem gond, ha nincs pénzünk, azonnal megkínálnak valamilyen hitellel.
Vegyünk egy óriási bevásárlókocsit és már pakolhatjuk is tele, a kasszánál meg jön a meglepetés.
A nagyobb bevásárlóközpontok nagyon figyelnek az áruk elhelyezésére. Az alapvető élelmiszereket általában a bolt hátuljában helyezik el, jó messzire, hogy minden más terméken keresztül kelljen menni, szemmagasságban az akciós holmikkal, s mire végig sétálunk a hosszú polcok között, már félig tele is a kocsink, pedig tejért és kenyérért indultunk. Ez megvan, ugye?
A pénztárak környéke tele nassolnivalóval, ha éhesen vásárolunk, biztosan landol egy kis csoki a kosárban meg müzli vagy cukorka, esetleg egy kóla még vagy rágó, nápolyi.
A gyerek úgyis nyafog érte, amíg sorban állunk.
A kedvencem, mikor átrendezik a boltokat és újra át kell verekedni magunkat minden polcon, mert fogalmunk sincs, merre vagyunk arccal előre.
A fenti trükkök nemcsak a pénztárcánkat fogyasztják le, hanem megnövelik a vásárlásra fordított időt is, s persze fogékonyabbá válunk a fenti trükkökkel a vásárlásra, reklámok befogadására.
Hogy mit tehetünk, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban? Erről írunk a folytatásban.
Martinka Dia
„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.
Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.
Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.
Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.
Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.