Menü

Tippek túlköltekezés ellen I.

Anyám valószínűleg röhögőgörcsöt kapna, hogy én írok ilyen cikket, aki igazából nem nagyon mestere a spórolásnak, na de én is elolvasom majd a cikkem, amit írok, és jól megtanulom belőle, hogy álljak ellen a bolti trükköknek és hogyan ne kétszatyornyi ezzel-azzal távozzak, mikor csak egy tejfölért indultam.

Ki ne járt volna már így, őszintén! Elugrom két dologért a boltba, aztán alig bírom cipelni a sok akciós holmit, mert hát ugye ez most milyen jó árban van…

Hazaviszünk egy halom felesleges holmit, mikor a hűtőből az előző se fogyott el, aztán csodálkozunk, hogy kifolyik a kezünkből a pénz.

Figyeljünk néhány bolti trükkre, amivel vásárlásra csábítanak bennünket.

A reklámokat már jól ismerjük, belevésődnek a vásárlók fejébe, ahogy a hangzatos szlogenek és zenék is, akciók és figyelemfelkeltő plakátok.

Az egyet fizet kettőt kap akciók már szinte hozzátartoznak a vásárlásokhoz, mert így jobban megéri, nyilván bekerülnek a kosarunkba, a kiárusítás is csábító és a kifutó termékek is jóval olcsóbban kerülnek eladásra.

De vegyük az ajándékokat a termékekhez. Bögre plüssállattal, ezzel-azzal, hogy csak egy jellemző példát vegyünk, de a kupongyűjtő, pontgyűjtő akciók, edényvásárlás pontokkal, lényeg, hogy visszajárjunk és még több pénzt otthagyjunk.

Napjaink egyik legnagyobb üzlete az áruhitel, a részletvásárlás, az alacsony kamatú, vagy kamatmentes költekezés. Nem gond, ha nincs pénzünk, azonnal megkínálnak valamilyen hitellel.

Vegyünk egy óriási bevásárlókocsit és már pakolhatjuk is tele, a kasszánál meg jön a meglepetés.

A nagyobb bevásárlóközpontok nagyon figyelnek az áruk elhelyezésére. Az alapvető élelmiszereket általában a bolt hátuljában helyezik el, jó messzire, hogy minden más terméken keresztül kelljen menni, szemmagasságban az akciós holmikkal, s mire végig sétálunk a hosszú polcok között, már félig tele is a kocsink, pedig tejért és kenyérért indultunk. Ez megvan, ugye?

A pénztárak környéke tele nassolnivalóval, ha éhesen vásárolunk, biztosan landol egy kis csoki a kosárban meg müzli vagy cukorka, esetleg egy kóla még vagy rágó, nápolyi.

A gyerek úgyis nyafog érte, amíg sorban állunk.

A kedvencem, mikor átrendezik a boltokat és újra át kell verekedni magunkat minden polcon, mert fogalmunk sincs, merre vagyunk arccal előre.

A fenti trükkök nemcsak a pénztárcánkat fogyasztják le, hanem megnövelik a vásárlásra fordított időt is, s persze fogékonyabbá válunk a fenti trükkökkel a vásárlásra, reklámok befogadására.

Hogy mit tehetünk, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban? Erről írunk a folytatásban.

Martinka Dia

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.