Menü

Miért káros, ha kevés szénhidrátot eszel?

Akár diétázik az ember, akár nem, a szervezet nagyon megsínyli, ha nem megfelelő típusú és mennyiségű szénhidrátot fogyaszt.

Az extrém alacsony szénhidráttartalmú étrendek sokszor annyira lecsökkentik a napi bevihető szénhidrát mennyiség mennyiségét, hogy a szervezetünket anatómiailag egy mesterségesen előidézett, ráerőszakolt állapotba taszítják - például ketonokat állít elő a máj a zsír lebontása során, ami nem egy természetes folyamat.

Extrém súlyfeleslegnél pár hónapig könnyen követhetőek ezek az irányelvek, a változás pedig a testalkatban is megmutatkozik, hosszabb távon azonban sorra jelennek meg a szervezetben megbontott természetes egyensúly miatt kialakuló egészségügyi problémák. A szénhidrátszegény életmód a magas vérnyomás, az 1-es és 2-es típusú cukorbetegség, az inzulinrezisztencia kialakulásában is részt vesz.

A táplálkozási szakértők szerint a nőknél a 120-140 gramm szénhidrátbevitel alatti étrendek tartós fogyasztása termékenységi problémákhoz, felborult hormonháztartási zavarokhoz, korai petefészek-kimerüléshez és idő előtti menopauza tünetek hez, depresszióhoz, valamint a menstruációs ciklus és a cirkadiánritmus felborulásához, rossz alváshoz és állandó fáradtsághoz, idegi kimerüléshez vezetnek.

További jelei:
Dekoncentráltság
Gyulladások, bőrproblémák, hajhullás, akne
Állandó fáradtság, kimerültség, ingerlékenység, az alvás minőség romlása
Gyors fogyás után lassuló emésztés
Gyakori puffadás
Állandóan visszatérő nőgyógyászati fertőzések
Pajzsmirigygyulladás
Édesség és kávé iránti vágy
Mellékvese-kifáradás
Inzulinrezisztencia
Hasi zsírpárnák sokasodása a gyors fogyás ellenére

Az emberek sokszor két végén égetik a gyertyát, hiszen egyik nap finomított, bolti, félkész termékekből próbálják meg összeállítani az étkezésüket, ami gyakorlatilag egy szénhidrátsokk a szervezet számára, majd hirtelen olvasott cikkek, információk alapján drasztikus mértékben lecsökkentik a napi szénhidrátbevitelt, akár sokszor 100 gramm alá, egészen extrém esetben 60-70 gramm alá. Tanulj meg tájékozódni a címkékből, a termék összetevők listájából, és ne hagyd magad átverni a gyors fogyással kecsegtető termékekkel.

Informálódj, kérd szakember segítségét, mielőtt utánajárás nélkül egyik napról a másikra kipróbálsz egy irányt, ami lehet, hogy másnak bevált, de lehet, hogy neked komoly egészségügyi problémák sorozatát indítja el.

Testedzés segítséggel: vitaminok, protein, kreatin és társai

A legtöbb minőségi étrend-kiegészítő egy egészséges ember számára az adagolás betartása mellett nem jelent különösebben kockázatot. Azt azonban semmiképpen nem mondhatjuk, hogy mindent, amit a neten találunk biztonsággal beszedhetünk, ezért mindig fontos szakember tanácsát kikérni.

Az elhízás valódi okai

A testsúlyt genetikai tényezők, az anyagcsere sebessége és pszichés eredetű tényezők egyaránt befolyásolják. Az éhség alapvetően elsődleges motiváció, az evés rögzült viselkedésforma, de ami az állatoknál egyszerű szabályozási mechanizmus, az embernél több tényező által meghatározott, bonyolult folyamattá válik, amelynek szociális és kulturális vonatkozásai is vannak.

Az evés boldogít?

Léteznek ételek, amelyek boldogítanak, ugyanis némely élelmiszerben megtalálható a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin képződéséhez elengedhetetlenül fontos triptofán.

Hisztamindiéta

Vannak olyan emberek, akik nem tudják tolerálni a hisztamint, ezért bizonyos dolgokra oda kell figyelniük, például a táplálkozásukra. Amit a hisztamindiétáról tudni érdemes.

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon, ami azt jelenti, hogy éhgyomorra indulnak el reggel – állapította meg egy kutatás, melyből sajnos megállapították, hogy három gyerekből egy reggelizés nélkül indul el otthonról az óvodába, iskolába.