Kivonják a mérgező anyagokat a ruhákból
- Dátum: 2013.01.04., 10:47
- Németh Attila
A világ legnagyobb divatháza, a Zara, a Greenpeace kampányának hatására vállalta, hogy 2020-ig kivonja ruháiból és a teljes gyártási folyamatból az összes veszélyes vegyi anyagot.
Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője elmondta: „Örülünk, hogy a Zara is elindult a mérgező anyagoktól mentes divat irányába. Ha a Zara képes kivonni a veszélyes vegyszereket a ruháiból és a teljes gyártási folyamatból, akkor a többi márka sem keresheti tovább a kifogásokat.”
A Greenpeace tavaly év végén mutatta be a „Divatos és toxikus” című tanulmányát [2], melyben a vezető divatmárkák termékeiben található rákkeltő, hormonkárosító hatású és más káros anyagokat vizsgálta. Azóta több mint háromszázezer ember csatlakozott aláírásával a kampányhoz, tízezrek követelték a Facebookon, Twitteren és a Zara boltjai előtt, hogy hagyjon fel a mérgek használatával a cég.
A megállapodás szerint a Zara tulajdonosa, az Inditex [3] először a hormonkárosító alkil-fenol etoxilátokat, a rákkeltő aminokká alakuló azofestékeket és a toxikus PFC-ket fogja kivonni. 2013 márciusáig a Zara húsz, 2013 végéig pedig száz beszállítóját fogja arra kötelezni, hogy tegyék elérhetővé az általuk használt vegyi anyagok listáját.
„Az emberek világszerte felemelték a hangjukat az ellen, hogy a textilipar mérgező anyagokat használ. Az Esprit, Gap, Levi’s és Victoria Secret sem halogathatja tovább, hogy hallgasson a vásárlóira is sürgősen elkezdjen méregteleníteni” - tette hozzá Simon.
A Greenpeace 2011-ben indította el a Detox kampányát. A Zara a nyolcadik világmárka, amely vállalta, hogy a veszélyes vegyi anyagokat teljesen kivonja a termékeiből és a gyártási folyamatból. A vásárlók követelésének hatására korábban már a Nike, Puma, Adidas, H&M, C&A és Marks&Spencer is vállalta, hogy legkésőbb 2020-ig méregteleníti termékeit és a teljes gyártási folyamatot.
Forrás: greenpeace.org
Autózás télen
Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.
Súlyproblémák és jojó-effektus
Aki fogyókúrázott már valaha, hallott már a jojó-effektusról, de mi állhat a hátterében, mi történik ilyenkor a testünkkel és mi a megoldás arra, hogy elkerüljük?
November, a férfi egészség hónapja
A november számos dolog hónapja, sokféle dolgot ünneplünk, vagy csak számon tartunk, de az egyik legfontosabb az, hogy a férfiak egészségmegőrzésére is felhívja a figyelmet.
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.