Menü

Minden az időtől függ

Az őszi évszak egyik legtökéletesebb szabadidős mozgásformája, a túrázás. A szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásairól már szóltunk, arról viszont nem, milyen felszerelésre lesz szükségünk egy-egy kirándulás alkalmával.

Az őszi évszak bizony sokszor szeszélyes, ezért soha ne induljunk neki az erdőnek egy rövid ujjú pólóban. Gondoljunk arra, hogy a napsütéses órák száma bizony már jóval kevesebb, mint nyáron és a nap sem süt olyan intenzitással, mint pár héttel ezelőtt. Épp ezért mindig öltözködjünk rétegesen. A rutinos túrázók már jól tudják, érdemes speciális ruházatot beszerezni. Mondjuk olyan pólót, pulcsit, nadrágot, ami légáteresztő anyagból készült és belőle az izzadság is el tud párologni. Próbáljunk egyúttal vízálló, vízhatlan ruhákat választani, hiszen egy hirtelen jött zápor után nagyon könnyen megfázhatunk, átfagyhatunk, ha nem megfelelő a holmink.

Viselhetünk egy könnyű sportcipőt, de sokkal jobb egy túrabakancs, mert ezeknek a talpazata ugyancsak speciálisan kialakított. Nem tapad meg rajta a sár, de nem is csúszunk el benne, sem a sziklás, sem a kavicsos, földes talajon. Többféle módon igyekeznek a gyártók kiszolgálni az igényeket, fontos szempont, hogy a bakancsunk vízálló legyen, ugyanakkor jól szellőzzön, ne törje fel a lábat, jól illeszkedjen és semmiképpen se izzadjon bele a láb. Különleges zoknit is kaphatunk hozzá: ezek varrás nélküliek, igen kényelmesek és az izzadság belőlük gond nélkül elpárolog.

Az úgynevezett kamásli főleg esős, nedves időben praktikus. Ezt a cipő felső és a nadrág alsó részére húzzuk fel és megvéd a beázástól.

Ne felejtsük otthon a hátizsákunkat sem, amibe érdemes belerakni egy kicsinyre összehajtható esőkabátot is. Mindig legyen nálunk elegendő folyadék és étel, ha hűvös időben kelünk útra, akkor nem árt egy termosz teát is becsomagolni.

Fontos eszköz a térkép, az iránytű és az óra is. Mert bizony a mobiltelefonunkon nem mindig van térerő az erdő közepén, ezért hiába számítunk a beleépített GPS-re.

Mielőtt útnak indulnánk, gondosan tervezzük meg az útvonalat. Igyekezzünk felkészültségünknek megfelelő távot választani, ne akarjunk elsőre hosszabb szakaszokat teljesíteni. Érdemes kipróbálni az úgynevezett tanösvényeket, amelyek rövidebb, 2-7 kilométeres kiránduló útvonalak, és ha ezeket könnyedén legyalogoljuk, vállalkozhatunk hosszabb túrákra is.

Fotó:
pixabay.com

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?