Menü

Zsivány cukiságok

Újabb fejlődési szakaszhoz ér a baba fejlődése, egyre ügyesebb, okosabb, folyamatosan feszegeti a határait, ezért különösen fontos, hogy odafigyeljünk, mert a hisztiket most lehet igazán megtanulni kezelni.

Ebben a korban a kicsik rettentő kíváncsiak, mindent meg akarnak fogni, tapogatni. Különösen izgalmasak számukra a műszaki cikkek, amelyeken élvezettel nyomogatják, csavargatják a gombokat. Vigyázzunk a számító gépeinkre, mert ezek nagyon könnyen a gyerkőcök áldozataivá eshetnek, szívesen kapcsolgatják a világító gombokat, alaposan feltérképezik az egeret, s kipróbálják azt is, vajon törhetetlen-e.

Nos, ebben az időszakban a törhetetlenségi tesztet mindennel kipróbálják, örömmel csapkodnak, dobálóznak és nagyokat kacagnak, ha valami nagy hanggal landol a földön.

A kanalukat még nem is evésre, hanem inkább játékra használják, ütögetik vele a tányért, az asztalt, de ha egy-egy falatot a szájához vesz, dicsérjük meg és biztassuk tovább.

Az egészséges gyerekek legkésőbb 18 hónapos korukra megtanulnak járni. Napról-napra egyre magabiztosabban járnak, kelnek a lakásban. Imádják a kergetőzést, a kukucskálást, a bújócskázást.

Egyszerű dalocskákat, mondókákat szívesen dúdolásznak, énekelgetnek. Egy-egy szót is felismerhetően kimondanak. Felfedezik, milyen jó dolog a könyv. Olykor egy-egy pár mondatos mesét is szívesen végighallgatnak, de inkább csak lapozgatnak. Viszont az órákig képesek csinálni.

Mutogatással, gesztikulálással igyekeznek megértetni magukat, de azért egyre ügyesebben beszélnek. Már 10-15 szót is ki tudnak mondani (nem baj, ha nem), de a passzív szókincsük sokkal nagyobb és egy-egy utasítást is megértenek, felfognak, képesek meg is csinálni.

Észrevehetjük, hogy ki akarják sajátítani a szüleiket, s ha azok testvéreikkel is törődnek, dühösek, féltékenyek lesznek. Feszegetik a határaikat, egyre többször fordulnak a nyafogás, hisztizés módjaihoz, ezért ezeket a próbálkozásokat módjával kezeljük, ne hagyjuk, hogy a kicsik fölénk kerekedjenek.

Fotó:
pixabay.com

Alapozó terápia – Mozgásalapú fejlesztés a sikeres tanulásért

Az alapozó terápia egy mozgásfejlesztő módszer, amelyet főleg gyermekeknél alkalmaznak a tanulási nehézségek, figyelemzavarok, részképesség-problémák, mozgáskoordinációs vagy beilleszkedési gondok megelőzésére és fejlesztésére.

Sószoba az óvodában – játékos egészségmegőrzés a kicsiknek

Egyre több óvodában alakítanak ki sószobát vagy sóhomokozót, hiszen a gyerekek egészségének védelme kiemelten fontos már kisgyermekkorban. A sószoba olyan különleges helyiség, ahol a falakat és a padlót természetes só borítja, a levegő pedig finom sómikrorészecskékkel telített.

Milyen sportszakkört válasszunk a gyereknek?

Az iskolakezdés nemcsak a tanórák és a tankönyvek világát hozza el a fiatalok számára, hanem egyben a sportélet újra indulását is. A nyári szünet után ismét megtelnek a sportpályák, csarnokok és uszodák: kezdődnek a délutáni sportkörök, edzések, és a bajnokságokban is felpörög az idény.

Miért fontos a finommotorika fejlesztése gyerekkorban?

A finommotorika fejlesztése már a kisgyermekkorban kiemelt fontosságú, hiszen nemcsak a kézügyességet, hanem a koncentrációt, kreativitást és az iskolai készségeket is erősíti. A feladatos könyvek játékos módon támogatják az ujjak és a szem koordinációját, miközben a túlzott képernyőhasználat hátráltathatja ezt a fejlődést.

Kollégiumi élet – az első nagy lépés az önállóság felé

Egy szülő életében vannak pillanatok, amelyek egyszerre töltenek el büszkeséggel és meghatottsággal. Ilyen, amikor a gyerek kirepül a családi fészekből – akár csak hét közben – és beköltözik a kollégiumba. Ez a lépés nemcsak a gyermek, hanem az egész család életében mérföldkő.