Menü

Hogy sportoljunk, ha támadnak a pollenek?

Nem mai, de minden évben újra és újra napirendre kerülő kérdés: hogyan sportoljanak a szabadban az allergiások? Néhány tipp, amely megkönnyíti a kinti mozgást a betegséggel küzdők számára.

A legtöbb aktív, mozgásgazdag életet élő nagyon örül a tavasz eljövetelének, hiszen ilyenkor hatványozottan nő a sportolási lehetőségek száma. A szabadban, a friss levegőn jobban esik a futás, a biciklizés, vagy a séta, ám nem mindenkinek ennyire magától értetődő a dolog.

Egyre több az allergiás, és ez a betegség alaposan meg tudja keseríteni az életet, elsősorban akkor, ha tele van pollennel a levegő. Nehezebb a kint tartózkodás, nem beszélve a sportolásról, amelyet nem könnyű tüsszentve, orrot fújva űzni. Azért akad néhány tipp abból a célból, hogy az allergiában szenvedőknek se menjen el a kedve a kinti mozgástól.

A legfontosabb talán a megfelelő hely megválasztása. Az allergiások ugyanúgy kerüljék a magas pollentartalmú területeket (például virágzó mezőket), mint mások a benzinszagú, szmogos helyeket.  Az idő kiválasztása is lényeges, a legtöbb pollen jellemzően délelőtt van a levegőben, és a száraz, szeles időjárás kedvez a koncentráció növekedésének. A szakemberek a betegséggel küzdőknek még nagyobb folyadékbevitelt javasolnak, illetve szemüveg és valamilyen fejfedő használatát. Előbbi a gyorsabb anyagcserét hivatott elősegíteni, utóbbi a pollenlerakódást igyekszik minél eredményesebben akadályozni. Azok, akik gyógyszert szednek érdemes orvos tanács kikérni abban, hogy a kezelést, hogyan igazítsák a sportoláshoz.

Természetesen a táplálkozással is sokat lehet javítani a helyzeten. Az enyhébb allergiás tüneteket magas vitaminbevitellel vissza lehet szorítani, így a gyümölcsben és zöldségben gazdag táplálkozás fokozottan ajánlott. 

Fotó:
pixabay.com

Az 5 legerősebb étvágycsökkentő módszer

A fogyókúra során komoly problémát jelenthet, ha folyamatos éhség gyötör, hiszen ez előbb vagy utóbb ahhoz vezet, hogy eltérj az étrendedtől, ami így nagyban csökkenti a diéta hatékonyságát. Nemcsak az étvágyat elnyomó táplálkozás kiegészítők jelenthetnek azonban megoldást, de néhány egyszerű változtatás is segíthet, hogy ellenállj a kísértésnek.

Kardio vagy erősítés?

Elég kényes és mondhatni állandó vitatéma, egymás győzködése a sportolók között, különösen a hölgyeknél, pedig nem vagyunk egyformák és egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek a testépítés vagy épp a futás vonzó. Nézzük a jó oldalait ezeknek az edzésformáknak. Vita nélkül.

A visszahízás lehetséges okai

Sok ideiglenes sikeres diétázó akkor veszíti el a motivációját, amikor elkezd visszahízni. Nem csoda, hogy lankad a kedve annak, akire annak ellenére, hogy látszólag betart minden előírást, elkezdenek visszakúszni a kilók. De mit ront el az, aki a diéta ellenére hízik?

A természetesen vékony nők titkai

Ha nem is titkaik, de közös jellemzőik vannak a vékony testalkatú, karcsú nőknek, nyilván lehet egyfajta genetika és örökölhető hajlam is, de számtalan vékony hölgy nem a genetikának köszönheti kecses vonásait, s nem nádszálkarcsú felmenőkkel rendelkezik, sokkal inkább néhány olyan trükknek, amelyeket mi is elleshetünk tőlük.

Miért kell sport alatt megfelelően frissíteni és hol ronthatjuk el?

Aki rendszeres sportol, edzéstervet követ, netán versenyzik, pontosan tudja, hogy a frissítés és azok szabályainak betartása elengedhetetlen, ha eredményesen, hatékonyan, de legalábbis sérülésmentesen, hosszútávon szeretnénk sportolni.