Menü

Fogyókúra, mint viselkedésterápia

A fogyókúra ma már olyannyira népszerű téma lett, hogy szinte mindenki táplálkozás szakértővé nőtte ki magát, mindenkinek van egy „tuti biztos” módszere, vagy tanácsa a fogyni vágyók számára.

Pedig az életmód-tanácsadás is külön szakértelmet igényel, mindenki számára más módszer jelenthet megoldást, annak függvényében, hogy mi az elhízás, túlsúly oka és milyen az egyén hozzáállása.

Ha mégis általános tanácsot szeretnénk megfogalmazni egy fogyókúra sikerét illetően, akkor az időzítés szempontját fontos kiemelni, melyet a szakemberek is hangsúlyoznak. Egyre jobban előtérbe kerülnek azok a megközelítések, melyek szerint nem a módszeren van a hangsúly, hanem a viselkedésváltozáson, és a túlsúly okának felismerésén, valamint megszüntetésén. Ezért a fogyókúra kapcsán joggal beszélhetünk egyfajta viselkedésterápiáról, a szemlélet illetve az életmód változtatásra azonban nem minden életperiódus alkalmas. És itt jön be az időzítés szerepe, a szakemberek óvva intenek attól mindenkit, hogy életüknek egy nehéz időszakában például váláskor, komolyabb betegség idején, vagy egyszerűen olyankor, amikor amúgy is nagy változásokon mennek keresztül, vágjanak bele egy fogyókúrába.

Akkor vágjunk bele, amikor van időnk és energiánk is tudatosan véghezvinni a kitűzött célt, ami akkor jó, ha nemcsak a testsúly csökkentésére irányul kizárólagosan.

A témában íródott szakirodalmak alapján az is megfogalmazható a fogyókúrákkal kapcsolatban, hogy az elsődleges tényező a táplálkozás. Természetesen azt senki nem tagadja, hogy az egészséges életmód elemi része a mozgás is, és valóban a sport jót tesz a keringésnek, az emésztésnek és az agynak is, de testsúly szempontjából másodlagos szerepe van.

Az is gyakran elhangzó figyelmeztetés, de valóban van jelentősége, hogy a túl gyors, túl radikális megvonást követő drasztikus fogyás, nem nevezhető fogyókúrának, és szinte kizárt a hosszú távú siker elérése.

Az a fontos, hogy a hízásnak számtalan oka lehet, például terhesség, menopauza, vagy sport abbahagyása. Először mindenképpen az okot kell felismerni, és ez alapján „újratervezni”, átgondolni az életmódunkat, és természetesen hozzáállásunkat is.

Fotó:
pixabay.com

A kalcium szerepe a fogyásban

Nem csak a csontok egészégéhez nélkülözhetetlen a kalcium, a fogyás sem működik enélkül megfelelően.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.