A magyar nők szerint a ruha teszi az embert
- Dátum: 2015.01.11., 18:44
A magyar hölgyek ragaszkodnak a dress code-hoz, kínosan érinti őket, ha barátjuk, kollégájuk nem megfelelő öltözékben jelenik meg egy összejövetelen – többek között ez derült ki a Stilago nemzetközi divatwebáruház kutatásából. A felmérés szerint egy régiesen, szakadtan öltözött járókelő láttán minden második ember sajnálkozik, míg a feltűnően divatos megjelenés sokakból bosszankodást vált ki.
A magyar hölgyek szerint a ruházat sokat elárul a viselőjéről – derült ki a Stilago nemzetközi divatwebáruház felméréséből. A több mint 5000 nő megkérdezésével zajló kutatás többek között arra kereste a választ, hogy milyen érzéseket vált ki egy jól öltözött, illetve egy szakadt ember látványa. A stílusos megjelenés mindössze a válaszadók egytizedét hagyja hidegen, a legtöbb nőt jó érzéssel tölti el, ugyanakkor 29 százalékukból vágyakozást, 16 százalékukból pedig kifejezetten bosszankodást vált ki. „Elsősorban az bántja a hölgyeket, hogy ők nem engedhetik meg maguknak, hogy drága ruhákat vásároljanak, a stílust pedig sokszor a márkával és a magas árral azonosítják” – mondta el Kovács Anikó, a Stilago magyarországi projektmenedzsere.
A régiesen, szakadtan öltözött emberek mellett sem tudunk szó nélkül elmenni: mindössze a megkérdezettek egynegyedéből nem vált ki különösebb érzelmet egy rosszul öltözött járókelő látványa, ugyanakkor minden második válaszadó kifejezetten sajnálkozik ilyenkor. „Minden tizedik hölgy furcsállja, ha valaki szakadtabb ruhát visel, és tízből egy megkérdezett nem érti, miért nem öltözik fel kicsit jobban” – emelte ki Kovács Anikó.
Ragaszkodunk a dress code-hoz
A magyar nők nem kedvelik, ha valaki nem az alkalomhoz illően öltözik fel. Egy üzleti találkozó alkalmával mindössze a megkérdezettek 14 százalékát nem zavarná egyáltalán, ha a kollégája nem odaillő öltözetben, például farmerben és sportcipőben jelenne meg, 41 százalékukat ez kifejezetten kínosan érintené. „A főnökükkel szemben is csak kicsit elnézőbbek a hölgyek: a megkérdezettek 20 százaléka nem foglalkozik egyáltalán azzal, hogy a főnöke miben jelenik meg egy munkamegbeszélésen, ugyanakkor 37 százalékukat zavarná a nem megfelelő ruházat” – jegyezte meg Kovács Anikó.
A barátokkal szemben sem vagyunk toleránsabbak: a megkérdezettek 13 százaléka kifejezetten kellemetlenül érezné magát mások előtt a barátja nem odaillő öltözéke miatt, további 27 százalék ezt diszkréten szóvá is tenné. A válaszadók mindössze 12 százalékát nem zavarná a dolog, 47 százalék ugyan meglepődne, de nem szólna miatta.
Vonzódunk a hasonló stílusúakhoz
Bár a megkérdezetteknek mindössze 17 százaléka számára fontos kifejezetten az, hogy a párjuk, illetve a barátaik is hozzájuk hasonló stílusú ruhákat viseljenek, további 45 százalék mondta, hogy társaságon belül jellemzően hasonlóan öltözködnek. A felmérés arra is választ keresett, hogy mások öltözködése hatással van-e ránk: „A válaszadók közel kétharmada szerint egy idő után a barátainkkal, munkatársainkkal összhangba kerül az öltözködési stílusunk. A legtöbben úgy gondolják, hogy ez kölcsönös, mindkét fél hat a másik stílusára” – mondta el Kovács Anikó.
A felmérés hátteréről:
A Stilago több mint 5000 fő online megkérdezésével végzett kutatást az öltözködés fontosságával kapcsolatban. Az adatfelvétel 2014. október 20. és november 2. között zajlott. A nem reprezentatív felmérés eredményei több mint 5000 magyar hölgy válaszain alapulnak.
Forrás:
Sakkom Interaktív
Fotó:
pixabay.com
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!