Menü

13.000 évnyi elvesztegetett idő

  • Dátum: 2015.01.19., 16:09

A Samsung megbízásából készült reprezentatív felmérés szerint az európaiak átlagosan 45 percet töltenek naponta munkába járással, ami évente 180 órát jelent, vagyis egy teljes hetet vesztegetnek el a lakóhelyük és a munkahelyük közötti ingázással. Holott a tömegközlekedés monotonitásából adódóan és a modern technológiai eszközöknek köszönhetően az utazásra fordított időt könnyedén hasznos időtöltéssé változtathatják.

Európában nap mint nap emberek milliói indulnak el reggelente munkába, ám a hideg, téli hónapok és a lehangoló időjárás beköszöntével az ingázás sokak számára kellemetlen élménnyé, unalmas időtöltéssé válik. A Samsung felmérése rávilágított arra, hogy az európaiak átlagosan 45 percet pazarolnak el naponta életükből az otthonuk és munkahelyük közötti utazással, ami évente 180 órát, vagyis egy teljes hetet ölel fel.

Mivel szinte minden második ember rendszeresen használja a tömegközlekedést, felmerül a kérdés, hogy mivel töltik az utazásra fordított időt? A kutatás szerint napjainkban a munkába járók különböző szórakoztató aktivitásokkal teszik élvezhetővé a monoton utazásaikat. Az ingázók jelentős része (64%) nyilatkozott úgy, hogy utazásaik során az egyik legnépszerűbb időtöltés a zenehallgatás, de sokan állították azt is, hogy csak nézelődnek (21%), vagy igazából semmit sem csinálnak (15%).

Kunos Balázs, a Samsung mobil és képalkotási divíziójának igazgatója elmondta, hogy „ha egymáshoz adjuk a 150 millió európai ingázásra fordított idejét, akkor meglepő adatokkal szembesülhetünk. Az elpazarolt órák száma gyorsan napokká, évekké, évezredekké válik, a kutatásunk szerint ma ez mintegy 13.000 elpazarolt évet jelent.” Majd hozzátette, hogy „az ingázók ma már a 21. századi technológiákban, az okostelefonokban és táblagépekben rejlő lehetőségeket kihasználva sokkal hasznosabban tölthetik idejüket utazásaik során, arról nem is beszélve, hogy így az idő is gyorsabban telik.”

Forrás, fotó:
eurolex.hu

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!