Menü

Nyári reggelik

Nagyon fontos a táplálkozásod szempontjából, hogy mivel indítod a napodat. A vércukorszintedet ugyanis erősen befolyásolja a reggelid, ami aztán az egész napi éhség- és közérzetedre hatással lehet. Milyen ételeket ajánlott fogyasztani az egészséges életmód keretein belül ebben a napszakban, és mi az, ami viszont kerülendő?

A legfontosabb, hogy ne dőljünk be a reklámoknak és a marketingnek. A reggelizőpelyhek, reggeli kekszek, instant kakaóporok, valamint a nemrégiben az "egészséges táplálkozás" jegyében forgalomba kerülő zabkásák ugyanis szinte egytől egyig hízlalóak. Hiába a "teljes kiőrlésű liszttel", valamint "csökkentett cukortartalommal" szlogenek, ha megnézzük az összetevőket, ezek még így is sok cukrot és finomlisztet, de annál kevesebb vagy legalábbis nem elegendő egészséges összetevőket tartalmaznak (az esetleges adalékanyagokról nem is beszélve). Ezeket tehát mindenképpen kerüljük!

Ha mégis hasonlót szeretnénk reggelizni, akkor igyunk cukormentes kakaót, válasszunk szintén cukormentes, natúr kukoricapelyhet, készítsük magunk a zabkását (nem nagy ördöngősség), és süssünk magunk egészséges kekszet.

A gyümölcs szintén jó választás a délelőtti órákra, számos diéta kizárólag ezt javasol a reggeli időszakra. Azért itt is nézzük meg, hogy milyen gyümölcsöket választunk, hiszen például a banánnak és a szőlőnek igen magasak az értékei. De mivel itt a nyár, a választási lehetőség elég nagy... A gyümölcsleveket viszont érdemes kihagyni a szórásból, helyette vizet vagy cukor- és mézmentes teát fogyasszunk, a folyadékpótlás úgyis extra fontos ilyenkor.

Bizonyos villásreggelik is egészségesnek bizonyulhatnak, ha megfelelően készítjük el, de jellemzően ilyen hőségben kevésbé kívánunk meleg ételeket. Azt talán mondani sem kell, hogy a bundáskenyér meg az amerikai palacsinta nem tartozik a diétás, vagy egészséges palettába. A rántotta, tükörtojás igen - itt sok kalóriát megspórolhatunk, ha csak olajspray-t használunk. De ezek az étkek a nyári időszakban akár ebédnek is kielégítőek.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.