Menü

Az úszás jótékony hatásai

A strandok nyáron általában tömve vannak, mindenkit megszédít a víz illata, a napfény és a kikapcsolódás lehetősége. Azonban nem mindenki a parton ücsörgésért, napozásért és lubickolásért jár a strandra: az úszómedencék is rengeteg lehetőséggel szolgálnak.

Úszni nem csak azért jó, mert az is „egy a sportok közül”, amivel megnyugtathatjuk a lelkiismeretünket. Számos előnye van: megmozgatja a karokat, lábakat, beleértve a főbb ízületeket. Az idősebb korban beültetett protézisekre sokszor azért van szükség, mert az emberek nem mozgatják meg eléggé a vállukat, csípőjüket, térdüket vagy bokájukat. Aki úszik, az megmozgatja, karban tartja az ízületeit.

Az ízületek mellett az izmok megdolgoztatására is kiválóan alkalmas az úszás. A felkar és vállöv izmaitól kezdve, a comb-és farizmokon keresztül, a has-és hátizmokig mindenre tudunk dolgozni, ha egy kiadósabb távolságra szánjuk magunkat. És ez a mozgásforma nem kizárólag megdolgoztatja az izomcsoportokat, le is nyújtja azokat. Természetesen ez a megfelelő testtartással és technikával érhető csak el, és nélkülözhetetlen az alapos bemelegítés.

A testi egészség mellett a pszichére is jó hatással van a hobbi szinten, de rendszeresen végzett úszás. Az állandóság, és ez minden sportra igaz, biztonságérzetet ad, illetve segít egy rugalmas, de hatékony napirend kialakításában. A kényelmes tempóban történő úszás segít a feladatok átgondolásában, teendők rendszerezésében. Az ilyen módon való egyedüllét, pedig hasznossá teszi a magunkra fordított időt, csökkenti a stresszt. Ráadásul a mozgás endorfinokat szabadít fel, ami fájdalom- és szorongáscsökkentő hatású.

Tehát ha tavasszal, télen és nyáron is szeretnénk ugyanazt a mozgásformát végezni, s ezzel állandóságot vinni az életünkbe, erre az egyik legalkalmasabb sport az úszás.

A kalcium szerepe a fogyásban

Nem csak a csontok egészégéhez nélkülözhetetlen a kalcium, a fogyás sem működik enélkül megfelelően.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.