Menü

Ezt csináld és meghízol!

Lehet, hogy már lerágott csont ez a téma, de nem lehet elégszer elmondani, hiszen, talán sokszor észre sem vesszük, hogy gyakran már pusztán rutinból milyen szokásokkal lépünk a hízás útjára. Ismétlés a tudás anyja! Nézzük!

Első befutó: a nassolás. Azt hiszem, nálam ez azt jelenti, hogy kalóriát nem számolva markolok a mogyoróba, lassan felszívódó szénhidrát helyett, a banánhoz nyúlok késő délután, belekanalazok a gyerek megmaradt vacsorájába este. Ezek az apró megkóstolom-falatok, „csak valamit ennem kéne” szokások, nem is beszélve a „de ez csak egy falat” fontosságáról, bizony felesleges plusz kalóriákat jelentenek, még bizony akkor is, ha az olajos magvak és a gyümölcsök egészségesek, teljesen jók egy reformétrendbe, csak éppen nem estefelé és nem mértéktelenül. (A mogyoró abbahagyhatatlan!) A köztes evések sajnos hizlalnak, ezért inkább jobban tesszük, ha felosztjuk a napunkat úgy, hogy ötször kevesebbet együnk, s étkezések között nassolás helyett, inkább igyunk meg egy nagy pohár vizet, ugyanis az agy érdekesen működik: sokszor nem is éhes, csupán szomjas vagy.

A másik mumusom a főzésnél következik be, amikor kóstolok. És kóstolok. Meg- megkóstolom. Csak az íze végett. Na de négy-öt evőkanállal? Sajnálom, vétettem. Mindig jóllakok a főzésnél. Ez ismét számolatlan plusz kalória, miért nem állok meg egy falatnál és eszem a többiekkel utána normális adagot? Nem tudom.

Ha fontos a külső és a formánk, akkor bizony az üdítők sem a barátaink. Lehet, hogy alig eszel, de rengeteg szénsavas vagy rostos cukros üdítőt iszol, s ezért hízol. Elhiszem, hogy unalmas a víz, de korábbi cikkekben már írtunk róla, hogy fel lehet dobni és ízesíteni, friss vagy akár fagyasztott gyümölcsökkel. Egy cukros üdítő 300-400 kalóriát is jelenthet számodra, ha fogyni szeretnél, ezekről most le kell mondanod, de ne bánd, a víz a szomjadat is jobban csillapítja.

Korábbi írásban említettem a rendszertelen napirendet. Mindig is a kontrollálatlan evés vezetett elhízáshoz, ezért ez nagyon fontos! Minden diéta lényege! Ha össze-vissza eszel, vagy egész nap nem eszel, de este kipakolod a hűtőt vagy késő este, lefekvés előtt vacsorázod tele a pocakodat, garantáltan rajtad maradnak a plusz kilók. Készíts napirendet, főzz előre és dobozolj.Most azt hiszed ez macerás, pedig nem, s ha nem idegenkedsz attól, hogy 1-2 napig ugyanazt edd, akkor nagyobb adaggal is készíthetsz az ételekből, s nem kell naponta főzéssel bíbelődni.Más is így csinálja, hidd el, működik!

A mozgást nem lehet elválasztani a diétától, része a folyamatnak, az egészséged, egyik legfontosabb alapköve, s nincs is mit ragozni rajta, nem beszélni kell róla, hanem el kell kezdeni. Utána már nem nehéz. Csak tedd meg az első lépést azzal a könnyű esti sétával, vagy otthoni tornával, reggeli kocogással, hétvégi biciklizéssel, hétköznap esti aerobik órával. Van rá időd. Ha a helytelen étkezési szokások mellé, még mozgásszegény élet is társul, akkor nagyon hamar el kell gondolkozni azon, mikor változatunk, hiszen később – betegségekkel, súlyfelesleggel - sokkal nehezebb lesz belevágni. Kezdd el ma!

Alvás. Lehet eleget aludni. Nem mindig, de az esetek nagy részében rajtad múlik. Nekem is van két kisgyerekem és tudom, hogy nem én tehetek róla, ha mozgalmas az éjszaka, ha többször fel kell kelni hozzájuk, ha karikás szemekkel és kialvatlanul ébredek, de nyugodtan tedd fel saját magadnak a kérdést: biztos, hogy időben kiszálltam a kék közösségi oldalról este, vagy még hajnalig is a chaten lógtam a többiekkel? Na ugye!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva.Egy pici odafigyelés kell csak, nem több. Szép napot!

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.