Menü

Fogyjunk éjjel? Benne vagyok!

Azt mondják, tudunk éjjel fogyni. Zsírt égetni, amíg alszunk. Meg persze ennek ellentéte is igaz, miszerint a kevés alvás hizlal. Eddig is tudtam ezt, de, most felkaptam a fejem egy friss tanulmányra.

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehezen megy a fogyókúra, a zsírégetés, edzéssel sem igazán érnek el eredményt, valószínűleg, ők sok mindenre odafigyelnek, csak egy fontos dologra nem: az alvás és a zsírégetés közötti kölcsönhatásra. Sokszor elmondjuk, hogy a koplalás nem járható út, mégis mindig vannak, akik azt gondolják, hogy a „nemevés” a fogyás titka. Azt hiszik, ha nem esznek rendesen, a szervezet majd hozzányúl a zsírokhoz, és le fognak fogyni. Valamennyit fogynak persze, de testük nem izmos lesz és feszes, hanem löttyedt és zsíros, a koplalásos vékonyság oltárán, az izomzatot is feláldozzák.

Fontos a testmozgás, a testedzés, mert a mozgás segít abban is, hogy növekedjen az izomzatunk, hatékonyabb legyen a vérkeringés, jobban aludjunk, gyorsítja az anyagcserét. A fogyókúrák, koplalások esetében azonban mindez nem történik meg, s az izomzat sem épül fel, tehát semmilyen "testi" előnye nincs. A hangulati ingadozásokról és a lelki oldaláról, még nem is beszéltem.

De valóban ég a zsír éjjel? Igen, a szervezet valóban éget éjszaka is zsírt. A mélyalvási periódusban. Ennek hiányában, a zsírégetés nem működik. A test 0-24 órában dolgozik, éjszaka is. Méregtelenít, megy az anyagcsere, építi a szöveteket, pihen és regenerálódik, energiával tölt fel, zsírt éget. Ilyen az éjszakai üzemmód. Ennyire fontos az alvás, a pihentető, elegendő, megfelelő mennyiségű és minőségű alvás! Ne mondj le róla!

Ha fogyni akarunk, egészségesek akarunk maradni, akkor, nagy szükségünk van a napi 7 óra alvásra. Mindettől elbúcsúzhat az, aki éjjel nagyokat vacsorázik, nem mozog semmit, hajnalig lóg a közösségi oldalakon, s nem vszi komolyan az alvásra kapott idő fontosságát.

„Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra!”- derült ki a Columbia Egyetem kutatásából.

Abba is belegondoltam, hogy aki nem 9-kor megy aludni este, hanem mondjuk éjfél után, annak elképzelhető, hogy egy pluszétkezést is be kell iktatnia, én legalábbis biztosan megéheznék, ha fent kellene maradnom még 4-5 órát, azonban, ha elalszom időben, a szervezetem égetni fogja a kalóriákat, nem pedig magához veszi őket- nassolás formájában.

A pihentető zsírégető alvásért, pedig sokat tehetsz, ha lefekvés előtt könnyűt vacsorázol, kerülöd este a túlzott edzést, az alkoholfogyasztást és az édességeket, ellazulsz egy kellemes fürdővel, alaposan átszellőzteted a szobádat, s televízió vagy számítógépezés helyett, olvasol egy kicsit a kedvenc könyvedből.

A kalcium szerepe a fogyásban

Nem csak a csontok egészégéhez nélkülözhetetlen a kalcium, a fogyás sem működik enélkül megfelelően.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.