Menü

Gondolnád?

Azt már ezerszer hallottad, hogy a bolti üveges salátaöntet egészségtelen, hizlaló, mert zsíros és cukros. (ha nem hiszed el, hogy cukrozzák, olvasd el az üveg címkéjét). Azonban a rágógumi, az energiaital, a joghurtok egy része, gabonák és egészségesnek kikiáltott reggeliző pelyhek is csak a pénztárcádat vékonyítják. Mit tehetünk? Nézzük a listát!

A gyümölcsleveket felejtsd el!

Az igaz, hogy bár – legalábbis jó esetben - tartalmaznak némi vitamint, sajnos rengeteg bennük a cukor. Rost már kevesebb, ezért amennyire igaz, hogy naponta fogyasszunk gyümölcsöket az egészségünk érdekében, olyannyira nem javasolt mindezt cukros gyümölcslevekkel megtenni, mert ezekkel csak a cukorbetegség kockázatát növeljük. Helyette facsarjunk inkább otthon magunk gyümölcs-és zöldségleveket.

Ugyanez a helyzet a salátaöntetekkel. A boltban kapható készételek általában nem egészségesek, még ha annak is tűnnek, vagy annak is reklámozzák őket. Egy üveg öntet tele van zsírral és/vagy cukorral. Jobb venni egy üveg almaecetet, vagy olívaolajat, balzsamecetet, vagy natúr joghurtot és elkészíteni otthon a saját verziónkat, ami valóban egészséges.

A teljes kiőrlésű gabona és a barnacukor esetében is óriási a csapda, gyakran színezéknek köszönhető az egészségesebb küllem, a kenyereknél mindenképp olvassuk el a címkén, hogy valóban magas rosttartalmú, teljes kiőrlésű pékáruért fizetünk-e, vagy csak színezék.

A gyümölcsjoghurtok cukrozottak, ha „light” felirat díszeleg rajtuk, azzal nem oldották meg a problémát. Inkább egy doboz magasabb zsírtartalmú natúr krémjoghurt, mint egy zsírszegény, de cukros verzió. Az otthoni variáció úgy hangzik, hogy egy doboz natúr joghurtba valódi gyümölcsöket kockázunk, zabpelyhet, esetleg diót, mogyorót, chia magot. Ennél jobb, egészségesebb és laktatóbb napindító nem is kell!

A bolti reggelizőpelyhek nagy része is dobogós helyen állna a cukrozott, de egészségesnek hirdetett termékek versenyén. Elmondom, én hogyan készítem: zabpehely, zabkorpa, goji bogyó, dió, mogyoró, cukrozatlan gyümölcsös müzlikeverék, cukormentes csokoládédarabkák.

Egy nagy tálban összekeverem és tetszés szerint adagolom tejhez, növényi tejhez, natúr joghurtokhoz.

Kerüld a rágógumit is! Éhes leszel tőle! Tény, hogy kedvelt a cukormentes rágógumi, de mivel a rágás azt az üzenetet küldi az agyba, hogy étel érkezik, a gyomrod pedig hiába várja a falatokat, az éhségérzet negyedóra múlva jelentkezni fog. Méghozzá egyre intenzívebben.

Bevallom, az energiaitaloknak nagyon nagy ellensége vagyok! Ezek az olcsó vegyszeres koffeindús cukrozott rettenetek roppant károsak. Inkább egy csésze kávé, vagy egy pohár tea.

Gyakran apró dolgokról van csak szó, mégis többet ártunk vele, ha ezeket túl gyakran megengedjük magunknak, s aztán csodálkozunk, hogy nem jön a várva várt siker.

Martinka Dia

Miből látni, hogy valaki dehidratált?

A vízfogyasztás az év minden hónapjában fontos, de nyáron különösen lényeges. Ha bizonyos tünetek jelentkeznek, akkor nem ittunk eleget és már dehidratáltak vagyunk.

Természetes megoldások cserepes ajkak ellen

Ajkunkon más a bőr felépítése, mint az arc többi részén. Az ajak bőre 3-5 sejtréteggel vékonyabb, hiszen hiányzik a bőr alatti zsírréteg, hiányoznak az izzadtság és faggyúmirigyek. Ezért a téli jeges levegő és a fűtött szoba száraz levegője közötti hőmérséklet-változáshoz nehezen alkalmazkodik. Az ajak száraz lesz és repedezett. Az ajakápolás a hiányzó faggyúmirigyek miatt különösen télen kényes feladat.

Tippek pajzsmirigy problémákkal küzdőknek

A szakemberek úgy vélik, hogy a megváltozott étkezési szokások állnak annak hátterében, hogy egyre több a pajzsmirigy beteg. Ennek jártunk utána!

Látásjavító zöldség, gyümölcs és hal

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!

A fenyőmag jótékony hatásai

A fenyőmag finom és egészséges, viszont elég drága. Nem véletlenül, hiszen termesztése időigényes, begyűjtése pedig körülményes. Valóban fenyőkön terem, de csak néhány fajta termése elég nagy ahhoz, hogy érdemes legyen foglalkozni vele, ezek a Pinus cembroides, sibirica, edulis, pinea és koraiensis.