Menü

Egy újabb Liam Neeson film ami volt, lett és nyomtalanul eltűnt

A 2020-as év átlag mozifilmjei olyanok voltak, mint ez az egész év: nyögvenyelősek és zűrzavarosak. Kijelenthető, hogy a Becsületes tolvaj is valamennyire ennek esett áldozatul.

A film története röviden annyi, hogy Tom (Liam Neeson) évekig bankrablással kereste a kenyerét, és elhíresült, mint az elfoghatatlan szélvész. De természetesen rátalál a szerelem, és Annie (Kate Walsh) kedvéért és az ígéretes idilli életért kiszállna a bizniszből. Mikor feladja magát a rendőrségen, két mohó rendőr, Hall és Nivens (Anthony Ramos és Jai Courtney) akik úgy tűnik, hogy segítenek neki, csak a pénzére áhítoznak és a legelső adandó alkalommal meg akarják ölni Tomot és elvenni a pénzét, de nem sikerül és elindul a hajsza.

Az egész történettel csak az a baj, hogy ez ezer másik akciófilm rövid történetére is ráillik. Ezzel ellentétben nekem nagyon tetszett a romantikus drámai része a filmnek, miszerint egy bankrabló is meg akarhat változni és ő is lehet szerelmes. Ezt az érzést Neeson nagyon jól vissza tudja adni, még akkor is ha közel hetven éves. Érdemes szót ejteni a film végéről, amit részben függésben hagytak, de így is érezhetően lezárt történetről van szó.

Sajnos viszont más kimagasló pozitívum sem igazán volt, a CGI nem rossz, de semmi különleges nincs benne. Természetesen Neeson fegyveréből sosem fogynak ki a golyók és egyszemélyes hadseregként kivégzi a város (amit pontosan nem is ismerünk meg a filmből) fél rendőrségét. Érdemes megemlíteni, azt a részt mikor az egyszerű rendőrök (statiszták) egy több tízmilliós Porscheval üldözik, Tomot, aki egy húszéves terepjáróval menekül és természetesen Neeson nyeri a párharcot, egy rövid jelenet után.

Miközben néztem a filmet, számomra nagyon érezhető volt egyfajta önirónia, ami a jelen világ aktualitásait és a körülöttünk egyre erősődő populista politika velejáróit szerette volna bemutatni. Miszerint a rendőrök megvetik a bűnözőket, nincsen valós kiút a bűn világából, és a rendőrök is csak túlélni próbálnak és ők is kiüresedettek. Ha a film, ezt a szálat jobban kibontja sokkal többet kihozhattak volna belőle.

Így viszont a film azon kívül, hogy egy közhelyekkel teli 100 perces sztori, a szerelem erejéről, a rendőrök helyzetéről és a család szentségéről sok minden mást nem tud mondani. Az biztos, hogy nem az év legrosszabb filmje és Neeson még mindig hozza a kötelezőt, de őszintén ezek a filmek mostanában mindig egy kaptafára készülnek. Valószínűleg csak azért került be a film a magyar mozikba, mert itthon sokan ismerik és kedvelik a főszereplőt, valamint a vírushelyzet miatt sok film megjelenése csúszik. Egy mozit egyértelműen nem ér meg a film, de ha valaki szereti Liam Neesont stílusát, és ki akar kapcsolni egy rendkívül egyszerű filmmel akkor érdemes megnézni.

Szabó Máté

Tündék és ördögfiak nagyvásznon

Dargay Attila – a magyar rajzfilmgyártás ikonikus alakjának –, a Vuk és a Ludas Matyi alkotójának régi álma vált valóra. Vörösmarty Mihály költeménye, a Csongor és Tünde ötven év után végre animációs feldolgozást kapott. A művész figuratervei alapján készült, de a mai kor gyermekei számára talán kevésbé ismert mű, felveti a kérdést, hogy vajon mit üzenhet ez a modernizált klasszikus a kiskorú nézőknek és a szüleiknek, különösen, hogy a feldolgozás igazi hőse egy dialógíró, Speier Dávid?

A Karate kölyök koncepció még mindig eladható!

A Karate kölyök 1984-ben tarolt a vásznon, hiszen az idegen környezethez köztudottan csak a karate és a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot. Az alapkoncepció megmaradt. Ezúttal a két felejthető folytatás, a kedvelhető hat évados tévésorozat (Cobra Kai) valamint a kung-fura kihegyezett 2010-es Jackie Chan-nel fémjelzett remake-szerűség (inkább átirat) hibridje kerül a vászonra. A címe a sokatmondó: Karate kölyök - Legendák. Itt már a kínai szál, azaz mindenki Jackie-je, mint edző és az eredeti részek főhőse, a meglepően kisfiúsan öregedő Ralph Macchio segít egy fiatal pekingi harcosnak New Yorkban a harc által meglelni a világbékét.

Ez itt a Teltház helye!

Aki virtuóz komédiára vágyik, annak egy jó esély lehet a kikapcsolódásra a Játékszín Teltház című darabja, amely egy one-man show. Egy színész, Nagy Sándor alakítja Manhattan legfelkapottabb éttermének telefonos ügyfélszolgálatát, az asztalfoglalások főzsonglőrét. Emellett mivel ez egyszemélyes darab, így minden, közel negyven karaktert is ő elevenít meg. A sok humoros beszólás garantált, de vajon összeállt-e, ez az eredetileg kinn még 99-ben debütált mű egy önmagában is működő egységgé vagy szétfolyik a vicces karakterek bemutatása közepette? Ennek jártam utána.

A világ nyolcadjára is, ezúttal végleg megmenekül!

A 80-as évek egyik klasszikus tévésorozatából, igazi, profi kémfilm franchise épült ki szűk harminc év alatt. A Mission Impossible elvitt minket a világ összes tájára, lélegzetállító akció mutatványokkal tarkítva élhettük át a kémvilág minden rezdülését. Most eljött a búcsú ideje, Tom Cruise elköszön ikonikus szerepétől. A mostani mozi, A végső leszámolás, a záró része a két epizódra vágott történetnek. Kérdés, hogy a megalomán, több százmilliós költségvetés meg a megszokott stáb klasszikust alkotott-e, vagy csak egy korrekt hattyúdalát a brandnek?

Katyvaszos montázs ikonikus elemekből

Játékbeli elemmel indítva az írást, a hétköznapi viccelődés az a bohóckodás, de amit az Egy Minecraft film csinál, viszont gyémánt. Leginkább egy abszurdista alkotásnak lehet tekinteni a művet, amit komolyan egyáltalán nem lehet venni. Viszont a játék kedvelőinek szórakoztató lehet, hiszen szinte egy montázst állít össze annak elemeiből.