Menü

Egy újabb Liam Neeson film ami volt, lett és nyomtalanul eltűnt

A 2020-as év átlag mozifilmjei olyanok voltak, mint ez az egész év: nyögvenyelősek és zűrzavarosak. Kijelenthető, hogy a Becsületes tolvaj is valamennyire ennek esett áldozatul.

A film története röviden annyi, hogy Tom (Liam Neeson) évekig bankrablással kereste a kenyerét, és elhíresült, mint az elfoghatatlan szélvész. De természetesen rátalál a szerelem, és Annie (Kate Walsh) kedvéért és az ígéretes idilli életért kiszállna a bizniszből. Mikor feladja magát a rendőrségen, két mohó rendőr, Hall és Nivens (Anthony Ramos és Jai Courtney) akik úgy tűnik, hogy segítenek neki, csak a pénzére áhítoznak és a legelső adandó alkalommal meg akarják ölni Tomot és elvenni a pénzét, de nem sikerül és elindul a hajsza.

Az egész történettel csak az a baj, hogy ez ezer másik akciófilm rövid történetére is ráillik. Ezzel ellentétben nekem nagyon tetszett a romantikus drámai része a filmnek, miszerint egy bankrabló is meg akarhat változni és ő is lehet szerelmes. Ezt az érzést Neeson nagyon jól vissza tudja adni, még akkor is ha közel hetven éves. Érdemes szót ejteni a film végéről, amit részben függésben hagytak, de így is érezhetően lezárt történetről van szó.

Sajnos viszont más kimagasló pozitívum sem igazán volt, a CGI nem rossz, de semmi különleges nincs benne. Természetesen Neeson fegyveréből sosem fogynak ki a golyók és egyszemélyes hadseregként kivégzi a város (amit pontosan nem is ismerünk meg a filmből) fél rendőrségét. Érdemes megemlíteni, azt a részt mikor az egyszerű rendőrök (statiszták) egy több tízmilliós Porscheval üldözik, Tomot, aki egy húszéves terepjáróval menekül és természetesen Neeson nyeri a párharcot, egy rövid jelenet után.

Miközben néztem a filmet, számomra nagyon érezhető volt egyfajta önirónia, ami a jelen világ aktualitásait és a körülöttünk egyre erősődő populista politika velejáróit szerette volna bemutatni. Miszerint a rendőrök megvetik a bűnözőket, nincsen valós kiút a bűn világából, és a rendőrök is csak túlélni próbálnak és ők is kiüresedettek. Ha a film, ezt a szálat jobban kibontja sokkal többet kihozhattak volna belőle.

Így viszont a film azon kívül, hogy egy közhelyekkel teli 100 perces sztori, a szerelem erejéről, a rendőrök helyzetéről és a család szentségéről sok minden mást nem tud mondani. Az biztos, hogy nem az év legrosszabb filmje és Neeson még mindig hozza a kötelezőt, de őszintén ezek a filmek mostanában mindig egy kaptafára készülnek. Valószínűleg csak azért került be a film a magyar mozikba, mert itthon sokan ismerik és kedvelik a főszereplőt, valamint a vírushelyzet miatt sok film megjelenése csúszik. Egy mozit egyértelműen nem ér meg a film, de ha valaki szereti Liam Neesont stílusát, és ki akar kapcsolni egy rendkívül egyszerű filmmel akkor érdemes megnézni.

Szabó Máté

Gondolatok a Szólít a szörny című filmről

A film felszólít az igaz életre, minden olyan nehézségre, amivel szembe kellene néznünk, viszont a kegyes hazugságok árnyékában élve nem látjuk a fától az erdőt.

Könyvajánló: Paulo Coelho : Tizenegy perc

Nemrégiben olvastam az „Alkimistát”, a „Veronika meg akar halni”-t, a „Tizenegy percet” és persze keresem már fel a könyvtárakban a többi művet is. Paulo Coelho nem véletlenül napjaink egyik legkedveltebb írója.

Könyvajánló: Dr. Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Manapság egy halom ígérettel találkozik a fogyni vágyó, csodapirulákkal, újabb és újabb csodát ígérő shakekkel, porokkal, étrendekkel, pedig a megoldást nem ezek jelentik. Ez a könyv azoknak szól, akik már hosszú ideje vívják harcodat a túlsúlyukkal, evészavaraikkal, érzelmi problémáikkal.

Mulandó gondolatok kicsit jó irányba

A férfias nők sorsával párszor már megbirkózott az új-zélandi rendezőhölgy Niki Caro (Bálnalovas, Kőkemény Minnesota). Ezúttal az identitásválság és fejlődéstörténetek tanmeséinek egyik klasszikusát a IV. századi kínai Mulan sztoriját vitte a vászonra, ezzel újra gondolva és igazából nem remakelve a Disney klasszikust. Sajnos felemás sikerrel.

Tenet - A múlt a jelen, ami a jövő

Christopher Nolan szerzői filmjei mindig kiemelkednek a mezőnyből. A régi klasszikusa a Memento megkeverte a lineáris vonalvezetésbe vetett hitünket. A legújabb remekmű (?), a Tenet nyomasztó akciódús időutazós világkörüli road movie lett. Ezt a filmet nem megérteni kell (lévén tudatosan hagy nyitva megannyi kérdést), hanem megtapasztalni. Essünk neki.