Nem lesz cukorkareklám a mesék előtt
- Dátum: 2013.01.08., 17:53
- Németh Attila
A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról írt alá megállapodást nyolc magyarországi vállalat. A cégek a dokumentumban azt rögzítették, hogy a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékeik kivételével nem hirdetik áruikat olyan médiaközönségnek, amely legalább harmincöt százalékban tizenkét évesnél fiatalabb gyermekekből áll, így például az édességreklámok nemcsak a gyermek-, hanem a családi filmek elől is eltűnnek.

A megállapodást a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Kraft Foods, a Mars, a Nestlé és az Unilever képviselői írták alá. A cégek e mellett vállalják azt is, hogy az internetes hirdetéseikben, valamint saját honlapjaikon is korlátot szabnak hirdetéseiknek, emellett nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha ezt az iskola vezetése kéri.
Fotó: sxc.hu
Kompressziós zokni sportolóknak – teljesítmény, regeneráció és egészség egyben
A sportolók körében egyre népszerűbb a kompressziós zokni, amely már nemcsak az élsportban, hanem a hobbifutók és amatőr atléták körében is elterjedt. De vajon valóban csodaszert rejt a rugalmas szövet? Utánajártunk, mikor és hogyan érdemes viselni a kompressziós zoknit sportolás közben és után.
Téli madáretetés szabályai – így segíthetünk a madaraknak biztonságosan
A tél beköszöntével a természet megváltozik, az élelemforrások pedig egyre szűkösebbé válnak a madarak számára. Ilyenkor sokan szeretnénk segíteni a kertünk, erkélyünk környékén élő kis szárnyasokat, de fontos tudni: a madáretetés felelősséggel jár.
A csend, amely összeköt – Mindenszentek és Halottak napja
Ahogy az ősz lassan átszínezi a tájat, és a hűvös levegőben megjelenik a füst és a gyertyák illata, elérkezik az évnek az az időszaka, amikor megállunk egy pillanatra. November elején nem a rohanásé, nem a zajé a főszerep. A temetők fényei, a mécsesek pislákolása, a virágok halk üzenete mind-mind arról mesél, hogy az emlékezésben ott van az élet legmélyebb szeretete.
Utazás önmagunkhoz - A pszichodrámáról
Nemrég belevágtam egy nagy utazásba önmagamhoz. Ez nem volt más, mint egy másfél éves pszichodráma tanfolyam, ahol remek társasággal igazán mély pillanatokat élhettünk át. Egyértelműen jó téma ez egy interjúra. A pszichodráma alapvetően nem más, mint egy személyiségfejlesztő-, önismereti- (csoport)módszer, mely a cselekvésen, a cselekvés átélésén, a cselekvés közben érzett érzelmek tudatosításán, a belátáson alapul. Az egyik volt segítőmmel, Schneider Zsófiával beszélgettem egy jót erről a kaland lehetőségről.
A legjobb természetes édesítők
A cukorfogyasztás csökkentése manapság egyre többek számára válik a tudatos életmódváltás részévé. Az egészségtudatos emberek nem szeretnének lemondani az édes ízekről, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amelyek nemcsak finomak, de a szervezetükre is kedvező hatással vannak. A természetes édesítők pont ezt kínálják: finom alternatívát a hagyományos kristálycukor helyett, hozzáadott értékekkel.