Kevesebbet kalóriát fogyasztanak a britek, mégis híznak
- Dátum: 2013.06.19., 08:57
Hatszáz kalóriával kevesebbet fogyaszt az átlag brit, mint 30 éve, mégis 14 kilóval többet nyom - áll a brit Pénzügyi Tanulmányok Intézetének felmérésében.
A változás oka az ülőmunka elterjedése és a mozgásszegény életmód. A 600 kalóriányi ételcsökkenés a napi bevitel 20 százaléka. A felmérés szerint otthonaikban egészségesebben és visszafogottabban étkeznek a britek, mivel az otthonon kívüli étkezésekkel 15 százalékkal több kalóriát vesznek magukhoz, mint 30 éve, ennek okán a "házi" fogyasztás jóval szerényebb lett.
Jelenleg egy huszonéves brit átlagosan már 7 kilóval testesebb, mint egy 30 évvel ezelőtti huszonéves, az ötvenes éveikben járók esetében pedig 14 kilónyi a súlygyarapodás - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.
A brit felnőttek átlagát tekintve évente negyedkilós a hízás, holott a kalóriacsökkenés révén esztendőnként 1 kilót fogytak volna, ha ugyanannyit mozognának, mint három évtizede - áll a tanulmányban, amelynek teljes szövegét csak később teszik közzé.
Forrás: MTI
Fotó: sxc.hu
Mi az az unami?
Az elnevezést az "ötödik" íz koncepciójának egyik megalkotója és propagátora, Ikeda Kikunae javasolta a huszadik század elején. Az umami tulajdonképpen egy aminosav, az L-glutamát íze, más ízmolekulákkal társulva fokozza azok intenzitását és az ízlelőbimbóra gyakorolt hatását.
Súlyproblémák és jojó-effektus
Aki fogyókúrázott már valaha, hallott már a jojó-effektusról, de mi állhat a hátterében, mi történik ilyenkor a testünkkel és mi a megoldás arra, hogy elkerüljük?
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.