Menü

Igazi áttörés

Forgalomba helyezték az első elektromos buszt Debrecenben. A cél, hogy néhány éven belül az egész flottát környezet-, és költségkímélő járművekre cseréljék.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság közlekedésre alkalmasnak találta az Inter Tan-Ker Zrt. fejlesztését, a tisztán elektromos meghajtású midibuszát. Az új járművet a héten helyezték forgalomba a cívis  városban.

Igazi áttörést hozhat a környezetvédelemben is, az a midibusz, amin tíz éven át dolgoztak a szakemberek. A buszt 2002 és 2010 között fejlesztették, majd két éven át tesztelték éles helyzetben, magyarán a közlekedésben, mire a Nemzeti Közlekedési Hatóság elé került a jármű. A teszt évek alatt több ezer kilométert futott a tömegközlekedési eszköz.

A környezetkímélő busz egyszerre, egy töltéssel háromszáz kilométert tud megtenni.

Tenk Gábor, az Inter-Tan-Ker Zrt. vezérigazgatója, a forgalomba helyezés után elmondta, a közeljövőben az a cél, hogy a Debrecenben közlekedő buszflottát ilyen környezetkímélő, gazdaságos üzemeltetésű járművekre cseréljék.

Egyelőre hazánkban nagy szükség lenne, az elektromos autók, egyéb járművek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúra kiépítéséhez. A megfelelő viszonyok esetén ugyanis komoly áttörést hozhat ezek elterjedése.

Az e-busz, az e-autó egyik legfontosabb előnye, hogy közvetlen károsanyag kibocsátással nem jár. A belső égésű motorokkal rendelkező járművekhez képest az e-járművek fenntartása jóval kevesebb költséggel jár. A tisztán elektromosan (tehát nem hibrid) működő kocsik tulajdonosai például mentesülnek számos adó megfizetése alól. Így nem kell regisztrációs, gépjármű adót fizetnük, ahogy cégautó adót sem. A karbantartásuk sem olyan költséges, mint a hagyományos modelleké, ezekben ugyanis nincsenek kopó, mozgó alkatrészek.

Fontos, hogy az elektromos járművek még szmogriadóban is használhatóak, sőt sok nagyvárosban a parkolás is ingyenes velük.

A hátrány, hogy az e-járműveket meglehetősen hosszasan kell tölteni, ha az akkumulátorok fogytán vannak. Ráadásul az akkumulátorok használati ideje sem haladja meg a három-öt évet, a cseréjük pedig igen sokba kerül. Ahogy maguk az e-járművek megvásárlásáért is mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Az említett megfelelő infrastruktúra, a töltőállomások kiépítése viszont új utakat nyithat az elektromos járműveknek.

Fotó:
pixabay.com

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?