„Mégis” eredményt hirdettek a norvég civil alap pályázatokon
- Dátum: 2014.07.21., 22:13
Bár sok negatív hírt hallhattunk a norvég civil alapos pályázatok kapcsán, a norvég civil alap idei első pályázati blokkjában mégis eredményhirdetés született július 18-án, ami bizakodásra adhat okot, hogy Magyarország talán nem veszíti el az EU-tagállamokon kívüli nyugati országoktól kapott támogatásokat. A Norvégia, Izland és Liechtenstein által biztosított forrás egy részét olyan civil célokra fordítják, amelyekre a magyar állam nem tud keretet biztosítani. A jelen pályázati körben úgy tűnik, jó projektötletek születtek, mivel az éves keret 70%-kát oda tudták ítélni a közreműködő szervezetek.
A norvég civil alap első pályázati fordulója februárban zárult. Azon civil szervezetek (vagy szociális szövetkezetek) indulhattak a második körben, akik sikeresen átestek az elsődleges szűrőn. Ekkor szempontokat kaphattak a projektjük még jobb kidolgozására is. Így a második, és egyben záró körben 136 pályázó nyert támogatást, összesen 4.339.673 euró támogatást jelent a kis- és közepes projektek esetén. A szeptemberben várható, szintén kétfordulós pályázati körben a fentiek értelmében az éves keretösszeg 30%-ára lehet majd pályázni.
A civil alap pályázatai az alábbi hét témakörben támogatnak projekteket:
- Demokrácia és emberi jogok
- Női jogok és esélyegyenlőség
- Közösség és szervezetfejlesztés
- Ifjúsági és gyermek ügyek
- Környezetvédelem és fenntartható fejlődés
- Jóléti szolgáltatások nyújtása társadalmilag sérülékeny csoportoknak
- Társadalmilag sérülékeny csoportok megerősítése (fókusz: roma integráció)
A projektek alapelve az volt, hogy átlátható, a nemi esélyegyenlőséget biztosító és környezetileg, társadalmilag fenntartható pályázatok valósuljanak meg. A következő két hónapban várhatóak a szerződéskötések, a megvalósításra pedig 21 hónap áll a civil szervezetek rendelkezésére. A projektek tehát 2016. derekáig fognak tartani. Általános jellemzőjük, hogy viszonylag újszerű ötleteket kívánnak életre hívni, amelyek kedvező társadalmi hozadékkal és hozzáadott értékkel rendelkeznek.
Reméljük, hogy sok projektről tudunk majd beszámolni, amelyek sikeresen elindulnak, és kedvező célokat szolgálnak.
Fotó:
pixabay.com
Miért félünk a pletykáktól? – A digitális szóbeszéd árnyéka

A különböző híresztelések mindig is részei voltak az emberi társadalomnak. Már az ősidőkben is suttogtak egymás fülébe történeteket az emberek, hogy kibeszéljék, megítéljék vagy épp figyelmeztessék egymást. Ám míg korábban a pletyka személyes, szűk körben terjedt, ma már pillanatok alatt elérheti az egész világot. Az online térben új arcot öltött: azonnalivá, nyilvánossá és gyakran kontrollálhatatlanná vált. Éppen ezért félünk tőle jobban, mint valaha.
Kreatív kezek, nyugodt lélek. Miért kézműveskedünk?

Alkotni szinte bármilyen formában jó. A szó szoros értelmében a készítés bármely „műfaját” választhatjuk, ha szeretnénk érezni annak pozitív hatásait. Mindegy, hogy egy matricát ragasztunk ki, vagy éppen fából faragunk, fonalból fonunk, fényképalbumot ragasztunk össze, az alkotókedvünk garantáltan szárnyalni fog, és ezáltal önmagunkat is jobban megismerhetjük.
Hogyan válasszunk lakást?

A lakásszelektálás vagy lakásválasztás egy fontos és gyakran nehéz döntési folyamat. Ha valaki új otthont keres, számos szempontot kell figyelembe venni, hogy biztosan olyan lakást találjon, ami megfelel a személyes igényeinek és pénzügyi helyzetének. Hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb lakást?
Tréfa vagy bántalmazás? Netes kihívások és azok hatásai

Tojás tört a kislánya fején, bántalmazásért elítélték a TikTok-mamit. Megalázta a gyerekét, és ezt még meg is osztotta – a történet fent van pár napja a világhálón. A tojásos kihívás is felvet kérdéseket: mi számít tréfának és mi gyerekbántalmazásnak?
Mit jelent a rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban?

A rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban egy speciális, a normál felvételi eljárást követő lehetőség arra, hogy a tanulók bejuthassanak egy középiskolába, ha valamiért az általános felvételi időszak alatt nem nyertek felvételt, vagy még maradtak betöltetlen helyek egyes iskolákban.