Menü

Egészséges szemléletű iskolakezdés

Ahogy augusztusra váltott a naptár, máris elindult a felkészülés az iskolakezdésre. A szülők és a gyerekek még azt gondolták, szinte csak a felén vannak túl a nyári szünetnek, amikor az üzletek már árulni kezdték az iskolaszereket. Valószínűleg ekkor még nem volt nagy a bevételük belőle, de azért gondolatébresztőnek kiváló volt: hamarosan be kell szerezni a szükséges felszereléseket. Aki spórolni akar, előbb bevásárol, mert ilyenkor még bizonyos dolgok olcsóbban beszerezhetőek. A kedvező árak mellett azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy a megvásárolt tárgyak, eszközök milyen hatással vannak a gyerek egészségére. Na de mi köze a füzeteknek az egészséghez, és hogyan lehet szempont az egészség a sulira készülésnél?

Az egyik legfontosabb: az iskolatáska. Manapság csodás darabok kaphatóak, színesek, formásak, a gyerekek kedvenc mesefiguráival, divatos fazonokban. De azért ne csak az legyen a legfőbb szempont, hogy hercegnők és autók vannak-e rajta! Olyan darabot válasszunk a gyereknek, amelynek puha a pántja és a hátrésze, valamint ergonómiailag megfelelően kialakított, és terhelve jó súlyelosztású. A csemeték sok könyvet és füzetet cipelnek, nagyon nem mindegy, hogy milyen táskában hordják az együtt már jelentős súlyú tanszereket. Kerüljük a féloldalas táskákat, ami folyamatosan egyeletlen terhelést tesz a gerincre! Persze lehet bármilyen szuper táska, a legtöbbet az éri, ha a gyerek sportol: úszik, vagy tornázik, amely erősíti és megmozgatja a hátát.

Ha a gyermek most megy első osztályba, és még berendezés alatt áll a sulis gyerekszoba, akkor vegye figyelembe itt is az egészségi szempontokat: olyan íróasztalt és széket válasszon, amelynél egészségen lehet ülni hosszú órákon keresztül. Szerencsére már egyre jobb ergonómiai kialakítású, jó testtartást biztosító széket kapni. Lehetőség szerint válasszunk állítható magasságú darabokat. Íróasztal vásárláskor figyeljünk oda a magasságára: ne kelljen görnyedni az asztalnál, valamint ne legyen túl magas sem, mert akkor a váll folyamatosan feljebb emelkedik a kelleténél. Ezen is segíthet az állítható magasságú szék, de egy nem megfelelő magasságú, méretű asztalnál ez nem jelent mindig megoldást.

Kisfüzet! Lehetőség szerint válasszon kisméretű, és/vagy vékony füzeteket spirálfüzet helyett! Ahol a tanár megengedi és adott a lehetőség, ott érdemes így választani, hiszen elég sok füzetet kell hoznia-vinnie a gyereknek nap mint nap, miért cipelne kétszer annyi súlyt, ha nem muszáj?

Ha megfelelő a gyerek táskája, tanulóhelye, valamint könnyebb füzeteket cipelhet, akkor sokat tettünk a gyerekek tartásának javításáért.

Jövő heti cikkünkben az iskolakezdésre való testi-lelki felkészülésről olvashat majd. 

Fotó:
pixabay.com

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!

Hogyan kezeljük a testvérkonfliktusokat

Amikor megszületett a kistestvér és a nagyfiam kezébe adtuk, boldogan gondoltam arra, hogy milyen jó testvérek lesznek majd, mennyire szeretik és segítik majd egymást. Akkor nem jelent meg lelki szemeim előtt a sok vita, veszekedés köztük, állandó féltékenység, sok konfliktus, amelyeket most napi szinten próbálok hárítani, megoldani. Vajon mi áll a testvérkonfliktusok hátterében és hogyan segíthetünk rajtuk?

Sportszülők

Foci, kosárlabda, kézi, futás, úszás… Sportszülőnek lenni nem nehéz, de nagyon nemes küldetés. Mivel jár, ha sportoló gyermeked van?

Az okoseszközök hatása a gyerekek viselkedésére

Az okostelefonok használata a legújabb tanulmányok szerint komoly viselkedési problémákat okozhat a gyerekeknél. Egy brit kutatás megerősítette azt a kijelentést, mely szerint az okostelefonok használata hosszútávon szorongást, depressziót és más mentális problémákat is okozhat.

A pozitív fegyelmezés

A pozitív fegyelmezés egy olyan új nevelési szemlélet, amelyben egyszerre érvényesül a kedvesség és a határozottság. Miért mérföldkő a pozitív fegyelmezés a nevelésben?