A magyar fiatalok 48%-a szexelt már fesztiválon
- Dátum: 2014.08.29., 20:20
A nyári fesztiválok a jobbnál jobb zenei koncertek és fergeteges bulik mellett sokak számára valóságos flörtparadicsomnak számítanak. A Durex kíváncsi volt arra, hogy a magyar fiatalok ilyenkor tényleg könnyebben ismerkednek-e, meddig mennek el egy-egy fesztivál flört alkalmával, és vajon meddig tartanak az ott kötött ismeretségek.
Trendi zenék, laza helyszínek, régi ismerősök és szimpatikus ismeretlenek, helyes fiúk és lányok – ha mindez oldott hangulattal párosul, szinte garantált, hogy lépten-nyomon izgalmas flörtökbe botlik az ember. Ilyenkor még azok is felbátorodnak, akik a hétköznapi életben inkább zárkózottabbak, és csak nehezen lépnek kapcsolatba idegen emberekkel. Ezt a tényt a Durex fesztiválkutatása is alátámasztja, hiszen a magyar válaszadók fele (51%) állította, hogy ilyenkor sokkal felszabadultabb és könnyebben ismerkedik.
A flört „találati arányát” tekintve a válaszadók 66%-a már jött össze valakivel fesztiválon, de csupán 5% az, aki ezt rendszeresen meg is ismétli. Azzal kapcsolatban, hogy a kiszemelt általában ismerős vagy teljesen új partner, 54%-ban változó tendenciát jelöltek meg a résztvevők. A további 46% pedig egyenlően oszlik el azok között, akik többnyire ismerőssel vagy éppen újonnan megismert fesztiválozókkal gabalyodtak össze.
Mivel a fesztiválok nagy részén csak úgy nyüzsögnek a külföldiek, a Durex kíváncsi volt arra is, hogy e tekintetben mik a magyar fiatalok preferenciái. A válaszadók fele (49%) nem tartja igazán fontosnak, hogy milyen nemzetiségű a kiszemelt, számukra inkább az számít, hogy stimmeljen a kémia. A megkérdezettek 5%-a leginkább a külföldi látogatók iránt érdeklődik, míg a fennmaradó rész „a hazait” részesíti előnyben.
A fesztiválos flörtök tartósságát vizsgálva, a kitöltők nagyjából háromnegyede egyetért abban, hogy ezek általában rövid életű kapcsolatok, és mindössze 12%-uk esetében fordult komolyra a viszony. Ezen belül is a férfiak szkeptikusabbak, 48%-uk gondolja a fesztiválon szövődő viszonyokat rövid életűnek, míg a nők csupán 26%-a vélekedik ugyan így. Vannak azonban olyanok is (12%), akik egy ismerőssel kerültek közelebb egymáshoz a bulik közepette, melyből végül tartós kapcsolat kerekedett ki.
Azzal kapcsolatban, hogy ki meddig megy el egy fesztiválos flört során, teljesen megoszlanak a vélemények. Míg 17% pusztán beszélgetésre kapható, addig 31%-nak a csók a határ, 14% a pettingig merészkedik, 38%-nak viszont a szex is beleférhet. Utóbbi kapcsán felmerül a kérdés, hogy ha szexre kerül a sor, akkor bevállalják-e a szerelmesek, hogy a fesztivál helyszínén bújjanak össze. A válaszokból kiderül, hogy igen, hiszen a kitöltők közel felének (48%) volt már szexuális kapcsolata valamely fesztiválon. 28%-nak még nem adódott rá alkalom, de bármikor nyitott lenne egy ilyen kalandra, 24% viszont elképzelhetetlennek tartja, hogy lefeküdjön bárkivel ilyen helyen.
A Durex kíváncsi volt arra is, hogy a fesztiválozás hevében mennyire viselkednek felelősségteljesen a fiatalok. A többség (96%) úgy tartja, hogy a védekezés fesztiválok alatt is ugyanolyan fontos, mint bármikor máskor. 3% ugyanakkor nem veszi olyan komolyan a védekezést, és adott helyzettől teszi azt függővé – ha van nála óvszer használja azt, ha nem, nem. Még szomorúbb a helyzet a maradék 1% esetében, akik elhanyagolható tényezőként kezelik a védekezést a fesztiválok idején is.
„A nyár során, több fesztiválon is jelen voltunk a Durex Élménydoktorokkal, hogy minél több fiatal figyelmét hívjuk fel a védekezés fontosságára, amiről még a felhőtlen szórakozás közepette sem szabad megfeledkezniük! A három fesztivál során az Élménydoktoraink 14.000 óvszermintát osztottak szét a fesztiválozók között, hogy kellőképp fel legyenek készülve a váratlan helyzetekre is” - mondta Sipeki Vivien, a Durex márkamenedzsere.
Forrás, fotó:
Well PR
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!